Istina o propalom poslu Brodosplita: Nizozemci raskinuli ugovor po sporazumu kojeg je potpisao Debeljak
Foto: Index
ZAISTA je teško ozbiljno shvatiti Tomislava Debeljaka, gazdu Brodosplita. Kada se Index raspitivao što je s povlačenjem Nizozemaca iz Jumbo Shippinga i raskidu ugovora za gradnju prvog od dva naručena heavy liftera, Debeljak je odgovorio vrlo šturo. Sve ide po planu. Kada je Index objavio tekst o raskidu ugovora, Uprava splitskog škvera u roku od par sati odgovorila je da nema katastrofe i da su se Nizozemci odustali od broda jer Brodosplit nije uspio na vrijeme osigurati produljenje jamstva.
> Reagiranje Brodosplita: Istina je da otkazan ugovor, ali nema katastrofe
> Katastrofa u Brodosplitu: Nizozemci raskinuli ugovor, slijedi udar od četvrt milijarde na državni proračun
Debeljak ostao u čudu, a sve mu piše u sporazumu kojeg je potpisao s Nizozemcima
Po tom odgovoru, u škveru su ostali u čudu "jer su se Nizozemci povukli unatoč potvrdi banke da će garancije biti produljene prvi idući radni dan".
Index je pisao o ovom propalom poslu jer prijeti realna opasnost da će se aktivirati državna jamstva od 250 milijuna kuna, što svakako nije zanemariv udar na državni proračun pa nije ni nebitno kako je došlo do raskida ugovora.
Za bolje shvaćanje recentnih događaja u Brodosplitu i sagledavanje činjenica lišenih Debeljakovih fantazmagorija, neosporno će pomoći sporazum kojeg je potpisala aktualna Uprava Brodosplita u rujnu 2013. godine, pola godine nakon preuzimanja škvera i novogradnji 473 i 474, heavy liftera koje je s Jumbo Shippingom 2011. godine ugovorila zadnja državna Uprava Brodosplita na čelu s direktorom Srđanom Kovačem.
Sporazum regulira da Jumbo može odustati ako brod ne bude isporučen do konca svibnja
Unatoč uvjeravanjima Debeljaka o iznenadnom odustanku Nizozemaca bez nekog vidnog razloga, iz sporazuma proizlazi da je Jumbo Shipping jednostavno iskoristio prava da odustane od broda ako ne bude isporučen do 30. svibnja 2014. godine, kako je Index već i pisao. Isto tako, u sporazumu je navedeno kako imaju prava da naprave isto i ako drugi heavy lifter, novogradnja 474, ne bude isporučena do konca listopada ove godine.
Sporazum je definirao i penale za godinu dana prolongirane isporuke. Radi se o gotovo pet milijuna eura, o čemu je Index također pisao.
Debeljak potpisao i da shvaća koliko mu je posla preostalo na heavy lifteru
Zanimljivo je da se u točki 8. sporazuma zaključuje da Brodosplit ima jasno shvaćanje razmjera preostalog posla i da jamče da neće biti daljnjih odgoda, osim ako nisu zatražene isključivo u pisanoj formi od naručitelja.
Podsjetimo, Debeljak je u Slobodnoj Dalmaciji lansirao priču kako će škver zapravo profitirati od odustanka Nizozemaca jer će heavy lifter dovršiti i prodati na tržištu te pri tom čak i dobro zaraditi. Jamstva i ostali detalji nisu nigdje spomenuti.
Debeljakova verzija naišla je na skepsu brodograđevnih znalaca jer heavy lifter nema svoj glavni dio, a to je dizalica za teški teret, što je namjena ovog vrlo specijaliziranog broda za kojeg i nema baš razvijenog tržišta.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati