HUOJ: U 2014. očekuje se stabilizacija usluga odnosa s javnošću
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ilustracija: HUOJ
ISTRAŽIVANJE koje je Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) provela među domaćim komunikacijskim stručnjacima u prosincu 2013., u suradnji s agencijom Ipsos Puls, pokazuje kako se u 2014. očekuje stabilizacija tržišta usluga odnosa s javnošću, priopćeno je iz HUOJ-a.
Čak 70 % stručnjaka za odnose s javnošću koji su sudjelovali u istraživanju očekuje u 2014. iste komunikacijske budžete kao i u 2013., dok samo 17 % očekuje pad. Sličan, ali ipak malo manje optimističan trend primjetan je kod procjene broja zaposlenih na poslovima odnosa s javnošću, gdje 58 % ispitanih ne očekuje promjene broja zaposlenih u svojoj organizaciji, a 28 % njih očekuje smanjenje broja zaposlenih.
Izgradnja i održavanje reputacije struke glavni je izazov koji predstoji odnosima s javnošću u narednom periodu. Tako smatra gotovo polovica ispitanika (49 %), koji uz jačanje ugleda izazov vide i u strateškom planiranju komunikacija (47 %), kao i u sve većoj važnosti digitalnog komuniciranja i društvenih mreža (39 %).
Što se alata i programa odnosa s javnošću tiče, odnosi s medijima tradicionalno prednjače kao najzastupljenija aktivnosti za 79 % ispitanika. Slijedi strateško planiranje (54 %) te krizno (51 %) odnosno digitalno komuniciranje (51 %). Relativno visoka zastupljenost digitalnog komuniciranja jasno ukazuje da su stručnjaci za odnose s javnošću u dobroj mjeri prepoznali i prigrlili digitalni prostor kao neizostavni kanal komunikacije.
Kada je riječ o aktualnom stanju struke, komunikacijski stručnjaci su pokazali podijeljena mišljenja. Najveći dio ispitanika (47 %) smatra da struka ipak napreduje, 42 % da stagnira, dok 12 % ispitanika smatra da struka nazaduje.
S druge pak strane, da se po pitanju razvoja i brige o struci odnosa s javnošću ipak planski radi svjedoči i činjenica da gotovo polovica ispitanih (49 %) prepoznaje značajan napredak i veću aktivnost HUOJ-a u odnosu na prethodna razdoblja. Gotovo četvrtina (24 %) smatra da je stanje jednako, a svega 5 % ispitanih misli da je prije bilo bolje.
Žene i dalje čine veliku većinu zaposlenih u odnosima s javnošću (72 %), a zanimljiv je podatak i da je čak 86 % zaposlenih u struci visokoobrazovano. Svega 15 % djelatnika čine oni mlađi od 30 godina, dok nešto manje od polovice komunikacijskih stručnjaka (45 %) dolazi iz redova novinara.
Nešto više od trećine ispitanika (37 %) zaposleno je u javnom sektoru, nakon čega slijede poduzeća (26 %), odnosno agencije za odnose s javnošću sa svakim petim zaposlenim (20 %).
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Čak 42 % djelatnika samostalno obavlja poslove odnosa s javnošću, dok gotovo polovica zaposlenih (48%) uz odnose s javnošću često obavlja i druge poslove.
Istraživanje o stanju i reputaciji struke odnosa s javnošću provedeno je putem on-line ankete u prosincu 2013. godine na uzorku od 156 komunikacijskih stručnjaka zaposlenih u tvrtkama, agencijama za odnose s javnošću, javnim poduzećima te javnoj upravi.
Dio je to velikog reputacijskog istraživanja kojeg će HUOJ, između ostalog, provesti i među novinarima, studentima komunikacijskih usmjerenja i domaćim gospodarstvenicima.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati