Gradnja na Plesu kreće nakon ljeta: Novi terminal će biti gotov do 2015. godine?
Foto: Index
IZGRADNJA novog terminala na zagrebačkom Plesu trebala bi krenuti u rujnu i završiti 2016. godinu. Financijska konstrukcija "teška" 236 milijuna eura je pred zatvaranjem, najavili su predstavnici koncesionara na predstavljanju u resornom Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Predstavnici ZAIC s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture, Sinišom Hajdašem Dončićem predviđaju da bi primopredaja Zračne luke Zagreb trebala biti obavljena u travnju.
Nakon što je Europska investicijska banka prošli tjedan odobrila 120 milijuna eura zajma za proširenje zagrebačke zračne luke Pleso, javnost je saznala detalje dizajna i gradnje novog putničkog terminala.
Jedan od autora idejnog rješenja Jure Radić ranije je potvrdio najave koncesionara francuskog konzorcija ZAIC da bi gradnja na Plesu trebala krenuti nakon ljeta. "Vjerujem da će stvarni radovi započeti, premda je plan to i prije, ali realno nakon turističke sezone jer je to i logično u načinu rada, funkcioniranja i najmanjoj smetnji u prometu", rekao je Radić.
Novi terminal, koji bi umjesto sadašnjih dva imao kapacitet pet milijuna putnika, trebao bi prema najavama francuskih građevinara biti gotov u roku tri godine. Radić je optimističniji. "Vjerujem da će to ići puno brže. Već i za dvije godine"
Francuski konzorcij ZAIC prije godinu dana je dobio 30-godišnju koncesiju za upravljanje postojećim i gradnju novog terminala na Plesu. Obećali su uložiti 324 milijuna eura.
Hajdaš Dončić: Projekt je u samoj završnici
Financijska konstrukcija gradnje novog terminala na zagrebačkom Plesu je pred zatvaranjem, izvijestili su predstavnici francuskog koncesionara ZAIC na prezentaciji u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Tijekom travnja očekuju potpisati svu dokumentaciju, a u rujnu početak radova.
"Nadam se i vjerujem da će koncesionar u narednih dvije do tri godine završiti novi terminal, sukladno koncesijskom ugovoru, da će poboljšati i uvjete, a i uslugu operiranja na međunarodnoj zračnoj luci Zagreb, a ono što je također važno da su svim zaposlenicima, prelaskom u novo društvo, zagarantirana prava u sljedećih pet godina", rekao je ministar Hajdaš Dončić.
Predstavnici ZAIC-a ističu da su osigurani zajmovi banaka u iznosu 250 milijuna eura, te da će o transparentnosti projekta brinuti EIB (Europska investicijska banka) i IFC, dio Svjetske banke. Prvu ratu koncesije, 2 milijuna eura, namjeravaju platiti na dan zatvaranja financijske konstrukcije. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić istaknuo je kako nisu dana nikakva državna jamstva za projekt koji je pred završnom finalizacijom.
Nakon lošeg iskustva s turskim ulagačem na Krku, resorni ministar otklanja sumnjičavost javnosti oko jamstava na Plesu: "To ne počiva na nikakvoj dobroj mjeri, nema tu nikakvih penala, sve je usuglašeno s koncesionarom i davateljem koncesija. Postoji rok od tri godine, a ja sam rekao da vjerujem da će biti završen i brže, između dvije i tri godine. Što se tiče EIB-a, država naravno da nije dala nikakve garancije jer je to vidljivo. To nije dano", istaknuo je resorni ministar.
ZAIC nije nikakva misteriozna tvrtka, financiranje projekta je osigurano, tvrdi Charles Petit. Napominje da su osnivači - kompanije (Buik Batimon) Bouyege Batiment International i Aeroports de Paris Management (ADPM), u projekt dosad uložili 4 milijuna eura kroz konzorcij i tvrtku Međunarodna zračna luka Zagreb. Dokaz ozbiljnosti su, dodaje, i dosad dana jamstva u visini 100 milijuna eura. "Jedina svrha ovakvog projekta jest da vlada ne preuzima obveze prema bankama. Bojim se da ćemo biti jedini koji ćemo otplaćivati kredit", kazao je Petit.
Sljedeći tjedan kreću sastanci s vijećima zaposlenika Zračne luke Zagreb i dvije tvrtke kćeri, a Petit uoči završnih sastanaka u Vladi za dva tjedna nije zabrinut. "Bili su jako strogi u pregovorima, posebno oko traženih jamstava i ispunjenja obveza, no bili su u vrlo profesionalni i pružili podršku", naglasio je Petit.
Osim povećanjem putničkih kapaciteta na 5 milijuna godišnje, planiraju povećanje komercijalnih prihoda s više trgovina, restorana, barova i oglašavanjem. Nakon isteka 30 godina, državi ostaje u vlasništvu poduzeće Zračna luka Zagreb koja će biti svojevrsni nadzornik koncesije, zaključuje ministar. "To je, naglašavam, privatna investicija u vrijednosti 236 milijuna eura koja će, nadam se, oplemeniti samo poslovanje Zračne luka Zagreb kako bi ona u budućnosti povećala broj putnika i postala neki novi CAP na ovom dijelu karte Europe", rekao je Hajdaš Dončić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati