FOTO Za utrku u centru dovest će 1000 kubika snijega iz Bistre: Evo kako će izgledati staza po Zagrebu
Screenshot: Google maps; foto: Index, Facebook; video: Hina
KAD već trošiš četiri milijuna eura gradskog novca, onda nije loše uložiti u utrku svjetskog kupa. Promocija grada i turističke zajednice neusporedivo je bolja od, primjerice, reklame na CNN-u, a provod je neusporedivo bolji, rekao mi je prije pola desetljeća na sljemenskoj utrci Patrick Lang, francuski novinar i sin osnivača Svjetskog skijaškog kupa Sergea Langa.
"On valjda zna," pomislio sam tad i pokazalo se čovjek je bio u pravu.
Bandić je u međuvremenu smanjio proračun za utrku na oko 23 milijuna kuna, ali dobit za turizam hrvatske metropole najbolje se mjeri danas. Zagreb je u međuvremenu konačno postao turistička destinacija, grupice stranaca mogu se cijelu godinu vidjeti po ulicama glavnog grada, nešto što je prije desetak godina bilo nezamislivo. Jedan od razloga turističkog procvata su sljemenske utrke, na koje je Bandić godinama izdvajao dio proračunskog novca, ali pokazalo se, vrijedilo je svake kune, baš kako mi je prije pola desetljeća rekao kolega Lang.
Ove godine odlučio je potrošiti još više, a najbolji europski advent postat će još malo bolji. Šlag na odličnu zimsku turističku sezonu bit će utrka u Bakačevoj ulici kojom će obilježiti 50 godina Svjetskog kupa, staza će biti duga 160 metara, širine od osam do 11 metara, a spuštat će se niz Bakačevu ulicu od zagrebačke Katedrale do cilja kod Manduševca. Zbog skijaške revijalke iskrcat će 1000 kubika snijega u centru grada.
Bandić: Bog nam je pomogao da sve ovo platimo
Bilo bi im lakše da je "Bog" poslao snijeg, no gradonačelnik tvrdi kako je svejedno bio od velike pomoći, a snijeg? Uvest će ga iz Bistre...
"U srijedu, 4. siječnja, prvo će se po toj stazi najboljih 15 slalomaša na skijama spustiti po svoje startne brojeve za sljemensku utrku. Potom će se bivši ukupni pobjednici Svjetskog kupa natjecati u posebnoj utrci na kojoj ćemo pokazati retrospektivu skijanja kroz uporabu drvenih kolaca do današnjih, te kroz opremu iz svoje ere koju će skijaši nositi. Za snijeg ne brinite, već ga imamo dovoljno", rekao je Vedran Pavlek, a čovjek koji drži novčanik "objasnio" je otkud lova.
"Ove godine nas Bog pomaže. Evo, najbolji Advent u Europi; pa Bog je pomogao da usvojimo proračun, što znači da ćemo sve ovo moći platiti, a Bog nam još dodaje i Svjetski kup u skijanju. Ovo je točka na "i" našeg Adventa. Čarobna skijaška i zabavna priča rezultirat će da ćemo i treću godinu zaredom biti pobjednici", rekao je zagrebački gradonačelnik te pozvao sve Zagrepčane i njihove goste da pohode sljemenske utrke.
Utrka neće remetiti svakodnevni život u centru, a radovi kreću u nedjelju uvečer
Skijaška staza u centru sama po sebi bit će spektakularna, a kad se njome spusti 18 bivših osvajača Svjetskog kupa, dodatno će zablistati. No lako za glamur, što je s funkcionalnošću? Gradonačelnik je mislio i na to.
"Pravi spektakl počinje 5. siječnja. Od 5. do 15. siječnja naši će klinci deset dana učiti skijati na toj stazi. To je jedinstven primjer u svijetu. Naši građani ne moraju brinuti. Osigurali smo i komunikaciju s tržnicom. Bit će ostavljen prometni trak za prolaz do ulice Pod zidom i sve će funkcionirati normalno", dodao je Bandić.
Radovi oko Trga bana Jelačića će krenuti u nedjelju uvečer, a najzahtjevniji posao bit će prevesti snijeg iz Bistre u centar. Vozit će ga šest kamiona u šest tura svaki. Sve mora biti gotovo do 18 sati u ponedjeljak kad će početi izvlačenje startnih brojeva za žensku utrku, a sad već tradicionalno Blažičkovo urlanje na šest svjetskih jezika nadglasat će žamor oko adventskih kućica u okolici.
Ostalo znate, djevojke će se pojaviti na startu ženske utrke na Sljemenu u utorak u 13 sati, a muškarci će startati dva dana kasnije u 14:45. Ivica Kostelić vjerojatno će se oprostiti od Sljemena, bar što se natjecateljskog skijanja tiče, a po njegovom umirovljenju vjerojatno će drastično splasnuti interes domaćih navijača za sljemenske utrke.
Bandić i njegov nasljednik jednog dana svejedno će vjerojatno nastaviti trošiti tih četiri milijuna eura godišnje na skijanje, proračun se ionako već navikao, a pokazuje se, najbolja su reklama za zagrebački turizam koju imamo.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati