Počeli su iščekivani Dani komunikacija, otvaranje obilježio razgovor sa Snowdenom
SVOJA je vrata kreativcima, digitalcima, komunikatorima, dizajnerima i svim zaljubljenicima u kreativnost i tržišne komunikacije 20. travnja otvorio veliki festival tržišnih komunikacija, koji će u svom devetom izdanju tijekom tri festivalska dana rovinjskom hotelu Lone okupiti veliku međunarodnu komunikacijsku zajednicu, više od dvije i pol tisuće sudionika.
Prvi dan festivala zabilježio je velik interes publike, a glavna festivalska dvorana već je u svom prvom terminu postala mjesto zanimljivih razgovora, koje je pokrenuo domaći filozof svjetskoga glasa Srećko Horvat, uhvativši se u predavanju naziva Your Lips, My Lips, Apocalypse ukoštac s našim suvremenim postapokaliptičnim zeitgeistom i stvarnošću, implikacijama promišljanja o kataklizmičkom završetku svijeta – koje se kreću od poricanja sve do melankolije i depresije – i zaronivši dublje u koncepte supraliminalnog, slijepila za apokalipsu, njezine komodifikacije i fetišizacije.
Horvat se na pozornici zadržao i u sljedećem festivalskom terminu – kao sugovornik Edwarda Snowdena, koji je, pridruživši se videolinkom uživo, na desetu godišnjicu razotkrivanja "najefikasnijeg sustava društvene kontrole u povijesti čovječanstva", održao predavanje na temu Restoring Trust – How To Solve The Next Generation of Privacy & Security Dilemmas, time dodatno naglasivši zašto kao društvo tek sada možemo jasnije razumjeti razmjere tog otkrića na razvoj društva i tehnologije. Nakon predavanja uslijedila su britka Horvatova pitanja o privatnosti, koja su ključna za budućnost interneta i digitalnog komuniciranja, a u postavljanju pitanja pridružili su se i sudionici festivala.
"Do 2013. mislili smo da je internet veliki tamni prostor, nismo ga razumjeli kao fizički predmet – da su naša računala povezana sa središnjim sustavom pomoću nekog signala koji i drugi mogu čuti. Tada su skupljali podatke, ali nisu mogli povezati sve baze, a danas znamo da će se saznati sve što se može saznati. Iz perspektive sigurnosti, cilj je postaviti limite na institucionalnu moć. Budućnost nosi bolje zakone o privatnosti, a tek kad budu jasne posljedice njihovih kršenja, pitanje privatnosti shvaćat će se ozbiljnije", poručio je Snowden nakon što je iz publike stigao upit o povezanosti privatnosti, marketinga i oglašavanja te o tome što nam nosi budućnost u kontekstu ovih industrija, što je ovo predavanje učinilo važnom prilikom da gledatelji preispitaju sve što su dosad znali i kritički donesu vlastite zaključke. "Nada je ono što imamo – i ono što trebamo. Mi imamo moć promjene, za to ne trebamo vlasti."
Pitanje sigurnosti nikada nije bilo aktualnije, a ovom su bivšem djelatniku CIA-e te konzultantu NSA-a (National Security Agencyja) – nakon što je javno razotkrio da je vlada SAD-a imala mogućnost pristupiti informacijama o pozivima, tekstualnim porukama te e-pošti svake osobe na planetu – vlasti SAD-a poništile su putovnicu, zbog čega je novi dom pronašao u Moskvi, u kojoj se u tom trenutku našao. Kakav god stav o njemu imali, Snowden se svojim potezom upisao u povijest i u potpunosti preokrenuo smjer kojim se razvijao internet, kao i načine na koje smo živjeli online, ali i offline – od svijesti o osobnoj privatnosti pa sve do povjerenja u institucije.
Dunja Ivana Ballon, kao osoba koja predvodi digitalnu zajednicu okupljenu oko IAB-a Croatia i HURA-e, tom je prilikom prokomentirala: "Internet je definitivno pokvaren. Svime što smo saznali u proteklom desetljeću, koje je obilježilo Snowdenovo otkriće, oblikovat ćemo sljedećih deset godina – jer kao zajednica možemo i moramo sudjelovati u stvaranju boljega digitalnog ekosustava."
"Današnja tehnološka revolucija ujedno je i dalekosežna revolucija u komunikaciji. Međutim, osim pitanja privatnosti i sigurnosti, o čemu sam razgovarao sa Snowdenom, ključni je problem pitanje vlasništva – tko posjeduje sve te oceane podataka, naše misli i naše osjećaje? Uzmite trenutni razvoj 'umjetne inteligencije' – umjesto da je u privatnim rukama, bio to Bill Gates ili Elon Musk, AI bi trebao biti zajedničko dobro o čijem razvoju ne odlučuje nekolicina milijardera. A isto vrijedi za društvene mreže, obrazovanje, pa i emocionalnu sferu koja je sve više neodvojiva od tehnologije", rekao je Horvat.
Nakon uzbudljivoga prvog festivalskoga dana, sudionike u petak, 21. travnja očekuju predavanja Main Monka Media.Monksa, najveće globalne platforme za digitalnu produkciju, Victora Knaapa; Munise Can, strateške stručnjakinje i direktorice Highsnobietyja koja brendovima pomaže zacrtati put do sigurnog uspjeha; vodećeg kreativca dalekog Japana Toshihika Tanabea; vodećeg futurista za kreativne tehnologije Iana Beacrafta powered by Hrvatski Telekom; mischief-makera – stratega svjetskoga glasa Roba Campbella; nadrealističkog redateljskog dvojca Vallée Duhamel; Roryja Sutherlanda, jednoga od najoriginalnijih mislilaca u oglašivačkoj sferi, a i šire, te globalnog kreativnog direktora Ogilvya.
Prijave za sudjelovanje uživo ili online i dalje su moguće na www.danikomunikacija.com.
O danima komunikacija
Dani komunikacija prepoznati su kao jedan od najboljih evenata na svijetu prema Association Excellence Awardsu, uz čak dvostruku nominaciju ove britanske organizacije, zbog svog out of the box pristupa, jedinstvene festivalske ponude, visokokvalitetne produkcije i organizacije. Novo izdanje festivala – koji je poznat po tome da se na njemu okupljaju ključni predstavnici oglašivača, agencija, stručnjaci za odnose s javnošću, predstavnici medija i ostali profesionalci iz komunikacijske industrije ključni za stvaranje i pokretanje promjena – i ovog će proljeća u rovinjskom Loneu dočekati sve one koji komunikacijsku industriju istovremeno mrze i vole, ali prema njoj, zahvaljujući ovom festivalu koji zdušno okuplja komunikacijsku zajednicu, nikako ne mogu biti ravnodušni. Više informacija pročitajte na službenim stranicama festivala www.danikomunikacija.com.
O organizatorima
Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA) vodeća je strukovna udruga u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj. Članice HURA-e neke su od najboljih i najnagrađivanijih domaćih agencija. HURA organizira nacionalni festival tržišnog komuniciranja Dane komunikacija s pripadajućim natjecanjima Effie, IdejaX, MIXX i Young Lions, marketinšku akademiju HOWtoWOW, regionalnu reviju reklamnih agencija BalCannes, redovne edukacije i mnoge druge projekte. Bori se za poboljšanje tržišnih uvjeta i napredak čitave industrije, što uključuje lobističke aktivnosti, pregovaranje sa zakonodavcem, promociju struke, brojna istraživanja i statistike u industriji, savjetovanje i drugo. Izvan granica djeluje u sklopu svjetskog udruženja agencija VoxComm, EACA-e (Europskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje), ekskluzivni je predstavnik organizacija Cannes Lions i Effie Worldwide za Hrvatsku te je kroz Interactive Advertising Bureau (IAB) Croatia dio svjetske mreže IAB Global Network.
Pratite nas na službenim Facebook i LinkedIn stranicama, a više o HURA-i saznajte na www.hura.hr.
Interactive Advertising Bureau (IAB) Croatia kolektivni je predstavnik i ambasador industrije interaktivnog marketinga i velike svjetske organizacije IAB Global Network u Hrvatskoj. Djelovanjem unutar Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), povezuje najvažnije aktere angažirane u rastu interaktivnog marketinga i inzistira na najvišem standardu, a hrvatsko je tržište ovom akvizicijom postalo bogatije za brojne materijale, specijalizirane edukacije, nagrade, istraživanja, analize i network koji će ekskluzivno biti dostupni kroz IAB Croatia. Više informacija pronađite na www.iab-croatia.com te na Facebooku i LinkedInu.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti