Ovaj novi električni auto dostupan je za manje od 13.300 eura. Testirali smo ga
Sadržaj nastao u suradnji s: BYD
U proljeće ove godine na hrvatskom tržištu pojavio se novi kineski proizvođač automobila, BYD, i to s jasnom porukom: električni automobili više ne moraju biti luksuz.
Njihov novi gradski model Dolphin Surf već je izazvao pažnju zahvaljujući kombinaciji cijene i opreme koja konkurira etabliranim igračima. Dostupan je u tri varijante, a cijena se kreće od 19.490 eura za početnu, Active opciju, zatim od 22.990 eura za Boost opciju, a za opciju Comfort s full-opremom od 25.990 eura. No, uz državne subvencije za poslovne subjekte, Dolphin Surf može se nabaviti već za 13.250 eura.
Testirali smo ga nekoliko dana u Zagrebu i otkrili zašto bi mogao promijeniti percepciju o malim električnim gradskim automobilima.
Dizajn koji privlači poglede
Dolphin Surf nas je čekao ispred salona i odmah je privukao naš pogled. Obiluje zanimljivim detaljima koji podižu dizajn na visoku razinu, poput izraženih pregiba duž bokova, spojlera na krovu i crne trake koja stvara kontrast. Sve to daje mu više stila nego što bi se očekivalo od automobila ovog cjenovnog ranga. Osim toga, stražnja stakla su zatamnjena, što dodatno daje na estetici, ali i funkcionalnosti jer, primjerice, u noćnoj vožnji vam neće toliko bliještiti LED svjetla vozila iza vas.
Duljine nešto manje od četiri metra i visine oko 160 cm, vidi se da je auto dizajniran primarno za gradske ulice, ali nemojte da vas njegov kompaktni oblik zavara. Zbog međuosovinskog razmaka od 2,5 m, Dolphin Surf nudi pozamašnu količinu unutarnjeg prostora te bismo mogli reći da čak konkurira i modelima iz višeg razreda.
Mali auto – velik prostor
Na naše iznenađenje, i oni koji su iznadprosječne visine ne bi trebali imati problema s ulaskom u automobil i bojati se skučenog prostora za noge. Nismo morali ni povući sjedalo do kraja, ostalo je dovoljno prostora i za noge i za koljena da ne smetaju u vožnji.
Nakon ulaska u automobil iznenadilo nas je koliko je pogled na cestu pregledan. Zbog širokog i visokog vjetrobranskog stakla, kraće haube i sjedala koja su postavljena desetak centimetara više nego u tipičnim modelima B-segmenta, osjećaj je sličan kao da sjedite u nekom crossoveru.
Sjedala presvučena veganskom kožom su udobna, u Comfort verziji koju smo vozili i električno su podesiva, a stražnja klupa nudi prostora čak i za odrasle osobe, što nije čest slučaj u ovom segmentu vozila.
Uz sav taj prostor i kod prednjih i stražnjih sjedala, pomisli smo da onda mora "patiti" prtljažnik. No ni to nije slučaj – s kapacitetom od 308 litara prosječne je veličine za ovaj segment automobila, a ako se spuste sjedala može se dobiti i preko 1000 litara prostora.
Sve u svemu, unutrašnjost je promišljeno organizirana. Središnja konzola je dvoetažna, uključuje bežični punjač, pretinac ispod konzole i USB priključke, a ima i puno pretinaca svuda unaokolo, tako da će i boce i torbice naći svoje mjesto. Dakle, što se unutrašnjosti tiče, BYD je dobro prepoznao potrebe vozača u gradskoj vožnji.
Rotirajući zaslon s praktičnim rješenjima
A kakav je infotainment? Čim sjednete u auto, teško je ignorirati veliki 10,1-inčni dodirni zaslon na sredini kabine, koji nudi neke zanimljive, ali i praktične opcije. Naprimjer, pritiskom tipke na volanu, zaslon se može zarotirati vodoravno ili okomito, ovisno kako vam više odgovara, a ta opcija uključena je u svim razinama opreme, pa tako i u osnovnom Active paketu.
Naravno, kao i u svim novim automobilima, gotovo sve se kontrolira na središnjem zaslonu. Glazba, navigacija, temperatura, pregled kamera, sve su to značajke koje su postale standard, a tako je i u Dolphin Surfu. Međutim, ovaj auto nudi neka inovativna i praktična rješenja.
Naprimjer, s Comfort paketom dolazi integrirana 360° kamera. Bilo da parkirate ili samo sjedite unutra, na zaslonu možete vidjeti cijeli auto i njegovu okolinu, kao u nekoj kompjutorskoj igrici. Ova opcija mogla bi vozačima biti praktična prilikom parkiranja na uža i manje pristupačna mjesta karakteristična za urbane sredine.
Stavljanje svih kontrola na jedan zaslon zna biti problematično u vožnji većine novih automobila jer to znači da vozači moraju skidati pogled s ceste. No u BYD-u su promišljeno pristupili tom problemu. Funkcije koje se često koriste lako su dostupne i postoji nekoliko inovativnih "prečica".
Nas je oduševilo koliko se praktičnim pokazalo kontrolirati grijanje i hlađenje – dovoljno je staviti tri prsta na zaslon i vertikalnim pomicanjem kontrolira se intenzitet hlađenja, odnosno grijanja, a horizontalnim pomicanjem intenzitet puhanja. Na taj način pogled u vožnji može ostati na cesti, a prsti će odraditi svoje.
Upravljanje hlađenjem i grijanjem – iz kreveta
Zanimljivost kod BYD-a je i da tehnologiju donosi izvan automobila. Naime, Dolphin Surf se može povezati s pametnim telefonom preko aplikacije, a njome je moguće uključiti grijanje ili hlađenje kabine na daljinu. To može biti praktično kada se spremate na posao, a vani je hladno, pa si još iz udobnosti vlastitog doma možete zagrijati auto prije polaska.
Osim toga, ovaj automobil podržava NFC tehnologiju, stoga se vozilo može i otključati jednostavnim približavanjem mobitela ili pametnog sata retrovizoru, bez klasičnog ključa.
U vožnji štedljiv, ali spreman na izazove
Na kraju, sve se svodi na vožnju, što je i primarni zadatak svakog automobila. I u tom segmentu Dolphin Surf kotira jako dobro.
Ima automatsko kočenje u nuždi, sustav za nadzor pozornosti vozača i za zadržavanje u traci, pa čak i automatska duga svjetla, a sve je dostupno već u osnovnoj, Active razini opreme.
Uz sve navedene značajke, vjerojatno se pitate koliko Dolphin Surf zapravo troši. Vozili smo ga dva dana i pritom smo potrošili oko 25% baterije, ali nismo ga štedjeli – radila je klima, vozili smo ga brdima prema Podsljemenu, zatim po gradu i po zaobilaznici. Pokazao je da se može podjednako dobro snaći u različitim uvjetima, a razlog za to leži u različitim opcijama načina vožnje koje nudi – Eco, Normal i Sport.
Kao što se da zaključiti iz naziva, Eco opcija sporije i "mekše" reagira na stiskanje gasa i time štedi energiju i omogućuje veći domet. Odlična je to opcija kada se sporo krećete u gradskoj gužvi. Normal, dakako, pruža ravnotežu između snage i energetske učinkovitosti, dok Sport način vožnje pokazuje da ovaj auto može i "potegnuti" ako je potrebno, kao recimo prilikom prestizanja na autocesti. Već laganim pritiskom na gas ostajete pripijeni uz sjedalo i u Comfort paketu ima ubrzanje 0-100 km/h od 9,1 sekunde. No vožnja u Sport načinu, naravno, rezultira i većom potrošnjom baterije.
U konačnici, doseg Dolphin Surfa ovisi o načinu vaše vožnje i opciji opreme koju imate. Tako se predviđeni električni doseg mješovite vožnje kreće od 220 km u Active paketu do 310 km u Comfort paketu, ali ako ga koristite samo za gradsku vožnju, već s osnovnom opremom možete proći 356 km s jednim punjenjem, odnosno i do 507 km s Boost paketom. Svi modeli dolaze s osmogodišnjim jamstvom na bateriju (ili 200.000 km), ali i sa šestogodišnjim jamstvom (ili 150.000 km) na auto općenito.
Što se tiče punjenja, u dvorištu će vam trebati u prosjeku oko 4,5 h da se baterija napuni od 0 do 100%, ali zato na javnim stanicama s istosmjernom strujom daleko manje – oko pola sata.
Maleni automobil s velikim ambicijama
Nakon vožnje Dolphin Surfom, djeluje kao da je BYD ozbiljno bacio rukavicu europskim proizvođačima električnih automobila. Nudi atraktivan dizajn, prostranu i tehnološki naprednu unutrašnjost, odličan infotainment sustav i praktičnu povezanost s pametnim uređajima, a cijena u odnosu na količinu opreme čini ga jednim od konkurentnijih modela na tržištu.
Osim Dolphin Surfa, koji je uz državne subvencije i dodatne promotivne popuste dostupan za 13.250 eura, sa subvencijama je moguće jeftinije doći i do drugih BYD modela. Tako je kompaktni SUV Atto 2 moguće nabaviti već za 19.000 eura, Seal U, prostrani SUV s naprednim digitalnim sustavima, za 30.990 eura, sportsku limuzinu Seal za 34.990 eura, a električni SUV visoke klase Sealion 7 za 36.990 eura.
Sponzorirani sadržaj donose Index i BYD u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

bi Vas mogao zanimati