Ide li više itko u noćne klubove?
NEKOĆ epicentar noćnog života i zabave, klubovi danas kao da su sve manje zanimljivi. Čini se da klupska kultura gubi na popularnosti, a trend je posebno vidljiv među mlađim generacijama koje radije ostaju kod kuće. Što je razlog?
Glazba kao krivac?
Raspravu o noćnom životu potaknuo je Darrell Hester, 30-godišnji kreator sadržaja, čija je teorija o padu klupske kulture među generacijom Z postala viralna nakon objave na Instagramu prošle godine, piše Newsweek. Hester smatra da je ključni razlog promjena u glazbi koja danas dominira. On se prisjeća takozvanog "popa recesije", optimistične i eskapističke glazbe koja je harala top listama tijekom financijske krize od 2007. do 2013. godine.
"Moj video o 'popu recesije' i njegovim učincima na milenijalsku klupsku kulturu nastao je iz online dijaloga o generaciji Z i smrti njihove trenutne klupske kulture", rekao je Hester. "Odrastao sam kao tinejdžer tijekom Velike recesije 2008. i sjećam se koliko je glazba bila drugačija. Bila je usmjerena na ignoriranje naših vanjskih problema i nedostatka novca kako bismo se isključivo fokusirali na zabavu i dobar provod."
Izvođači poput LMFAO-a, Pitbulla i Black Eyed Peasa, tvrdi Hester, stvarali su glazbu koja je ljudima služila kao ispušni ventil. "Ti su izvođači i grupe stvarali glazbu osmišljenu da zaboravimo, čineći našu klupsku kulturu živahnijom i uzbudljivijom", pojasnio je.
S druge strane, današnja glazba, prema njegovom mišljenju, potiče generaciju Z da projicira sliku nedostižnog bogatstva, što dovodi do samosvijesti i nelagode u klubovima.
"Nitko ne želi plesati iz straha da ne bi izgledao 'bezveze' ili 'staromodno', zabave nema jer moraju održavati iluziju 'coolnessa'", kaže Hester. "Ali istina je da je glazba život i srce svake klupske scene. Stoga, teoretski, ako glazba ne pruža taj bijeg, klub postaje produžetak već lažnog i praznog svijeta kojim su mnogi pripadnici generacije Z pogođeni svaki dan."
"Kamere su ubile klub"
Drugačije objašnjenje zašto generacija Z sve više izbjegava noćne izlaske ponudio je još jedan viralni video, javlja Vice. U njemu 26-godišnji kreator sadržaja Demetrius Fields tvrdi da problem nije u socijalnoj anksioznosti, već u sveprisutnim kamerama na pametnim telefonima.
"Kamere su ubile klub", izjavio je Fields u videu. "Ako odeš u klub i plešeš više od tri sekunde, krug stranaca će se formirati oko tebe poput Gospodara muha. I svi će izvaditi bljeskalicu i usmjeriti je na tebe."
On tvrdi da strah od snimanja i javnog ismijavanja na društvenim mrežama uništava spontanost i zabavu. "Ismijavat će te", dodaje, objašnjavajući da je prijetnja da vas netko uhvati u nezgodnom trenutku dovoljna da ubije svaku želju za noćnim provodom.
Cijena izlaska i čudna atmosfera
Osim nadzora kamera, Fields ističe i ekonomske razloge. Visoke cijene pića, ulaznica i prijevoza glavni su faktori koji odbijaju mlade. S time se slaže i Hester, koji je dodao: "Da, posluživanje boca i cijene separea također su odigrali veliku ulogu u uništenju klupske kulture generacije Z."
Na promjenu atmosfere u samim klubovima ukazuje i rasprava na platformi Fishbowl, gdje je jedan anonimni konzultant pokrenuo lavinu komentara zapažanjem: "Klupska kultura je stvarno mrtva, previše je muškaraca koji stoje na povišenim površinama. Kao, nitko vas ne želi vidjeti, siđite dolje i pustite djevojke da prođu??? omg".
Snimke muškaraca kako se penju na šankove u klubovima preplavile su TikTok, a mnoge djevojke to komentiraju s: "Kakav cringe, to je nekad bilo mjesto za nas. Tko želi gledati agresivne muškarce u klubovima?"
Visoki troškovi izlazaka česta su tema. Mnogi ističu da je financijski isplativije ostati kod kuće. Kako je jedan komentator sažeo: "Možeš zadržati to svoje precijenjeno piće… Ja ću samo ostati kod kuće i aktivirati svoj Netflix profil i kupiti pivo u dućanu."
Brojke ne lažu
Ovaj trend potvrđuju i podaci. Istraživanje Keep Husha iz 2022. pokazalo je da samo 25 posto pripadnika generacije Z još uvijek ima interes za klupske izlaske. Drugo istraživanje, provedeno u Velikoj Britaniji, otkrilo je da je 61 posto mladih u dobi od 18 do 30 godina izjavilo da izlazi rjeđe nego prethodne godine.
Pandemija COVID-19 dodatno je ubrzala ovaj trend, zatvarajući lokale i prebacujući društveni život u digitalni svijet. Kulturni pomak prema aktivnostima usmjerenim na dobrobit također je odigrao ulogu.
U Velikoj Britaniji je, primjerice, tijekom 2024. godine trajno zatvoreno više od 400 pubova zbog rastućih troškova i smanjenog interesa. Ipak, za neke je objašnjenje mnogo jednostavnije, kao što je primijetio jedan korisnik: "Klupska kultura umire nakon tridesete."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati