Mislite da nema većeg trasha od Braka na prvu? LOL, pogledajte tek ovo
KRENULA je četvrta sezona reality showa Brak na prvu, koja se emitira na RTL-u. Ako dosad niste pogledali niti jednu epizodu prethodnih sezona tog showa, da vam sažmemo o čemu je riječ - dvoje stranaca uđe u show i nada se pronalasku ljubavi na prvi pogled. Prvi put se vide ni manje ni više nego pred oltarom, a tek nakon vjenčanja kreću s upoznavanjem. Radnja narednih epizoda uglavnom je slična u svakoj sezoni - netko se zaljubi, netko se posvađa, a netko zaplače (više puta, obavezno kad su upaljene kamere).
Hrvati se, naravno, redovito zgražaju nad takvim emisijama, no isto tako redovito ih i prate.
Nije drugačije stanje ni u ostatku svijeta. Svaka država ima svoj trash, ali guilty pleasure reality show. Dovoljno je samo da pogledate Netflixov trending nakon što izađe novi reality na toj platformi i bit će vam jasno koliko ga ljudi gledaju, a ako pogledate komentare na društvenim mrežama, rijetko ćete naći pozitivan komentar. Ima ih, ali nedovoljno s obzirom na količinu kritika.
Realityjem do slave
No popularnost tih emisija sasvim je dovoljna da se svake godine snimaju nove sezone. Kreatori takvog sadržaja vide da je, unatoč kritikama, njihov show nevjerojatno gledan i iskorištavaju danu im priliku. Razlika među američkim ili britanskim i hrvatskim realityjima je što ovi prvi iznjedre zvijezde.
Da ne mislite da se zezamo, sudionici njihovih realityja zaista nakon emitiranja dobiju hrpu obožavatelja diljem svijeta. S pratiteljima na društvenim mrežama dođu im i poslovne prilike, pa sada mnogi od onih koji su bili u nekom realityju zarađuju velike količine novca, uglavnom od - društvenih mreža.
Ovo je Francesca Farago, 31-godišnjakinja koju na Instagramu prati više od šest milijuna ljudi. Kako i kada se proslavila? U reality showu Too Hot to Handle (o kojem ćete, ako ga dosad ne znate, saznati nešto poslije), i to 2020. godine. Od tada, Francesca se pojavila u još nekoliko realityja. I to je bilo to - postala je popularna diljem svijeta.
S obzirom na sve veću popularnost reality emisija i njihovih sudionika, odlučili smo vam predstaviti pet takvih američke ili britanske produkcije koji ruše rekorde gledanosti. I da, trash su, ali gledatelji ih ne prestaju gledati.
Too Hot to Handle (Prste k sebi!)
Možemo odmah krenuti s Too Hot to Handle. Prva sezona ovog britanskog showa objavljena je na Netflixu 17. travnja 2020. i brzo je postala hit. Od tada objavljene su još četiri sezone. Na neku foru natjecatelje uvuku u taj show obećavajući im nekoliko tjedana ludog partijanja, alkohola, seksa i novih poznanstava.
Kada se ukućani vile upoznaju, neki već i zbliže, nastupa Lana - virtualna asistentica, odnosno glas iz "zloglasnog" čunja. Ona priopći natjecateljima da zapravo nisu došli u vilu imati svakodnevne zabave i hrpu seksa, štoviše bilo kakav fizički odnos (čak i ljubljenje) strogo im je zabranjen.
Naime, u show su pozvani ljudi koji tijekom svog dosadašnjeg života nisu uspjeli ostvariti značajne veze s partnerima, već su im odnosi bili kratkotrajni i bazirani na seksu. Lana je tu da to promijeni. Natjecatelji moraju prolaziti kroz radionice kako bi naučili ostvariti duboke emocionalne veze s partnerima, a cijelo vrijeme tijekom boravka u showu zabranjeno im je ljubljenje, bilo kakav seksualni odnos i samozadovoljavanje.
Ako se ta pravila prekrše, novčani fond koji na kraju emisije dobiva pobjednik se smanjuje. Oni koji konstantno krše pravila mogu biti i izbačeni iz showa i samim time ispadaju iz borbe za novčanu nagradu (koja je nekima od njih zaista velika motivacija da ostvare normalnu vezu i apstiniraju od seksualnih aktivnosti).
Show, naravno, ima niske ocjene - 29% na Rotten Tomatoesu i 4.7/10 na IMDb-ju, ali tjednima bi nakon objave sezona bio u top 10 najgledanijih emisija diljem svijeta na Netflixu i iznjedrio je brojne zvijezde. Osim Francesce, sada su poznati i Chase de Moor, Emily Miller, Holly Scarfone, Georgia Hassarati, Harry Jowsey... Svi imaju milijune pratitelja.
Nimalo iznenađujuće je to da je show dobio i internacionalne verzije u Brazilu, Njemačkoj i Meksiku.
Love Is Blind (Brak naslijepo)
Koncept ove emisije sličan je hrvatskom Braku na prvu (nije isto jer se hrvatski show temelji na danskom Gift Ved Første Blik, a taj je format prodan brojnim televizijskim kućama diljem svijeta). U Love Is Blind slobodni muškarci i žene dolaze u show tražeći ljubav, upoznavaju se s više ljudi istovremeno prije negoli odluče s kim su najviše kliknuli tijekom razgovora, odnosno koga će zaprositi. Cijelo to vrijeme ne vide se s osobom licem u lice.
Dakle, deset dana razgovaraju preko zvučnika, ali ne mogu se vidjeti. Mogu zaprositi kad god se osjećaju spremno. Par se sastaje licem u lice tek nakon što je ponuda za brak prihvaćena. Zaručeni parovi zatim odlaze u utočište za parove na tjedan dana.
Tijekom tog vremena upoznaju svoje partnere i imaju prvu priliku za tjelesnu intimnost. Također, upoznaju druge parove koji sudjeluju u eksperimentu. Poslije toga, parovi sele u stambeni kompleks u gradu u kojem će živjeti naredna tri tjedna. Tada upoznaju prijatelje i obitelji svojih partnera, istražuju pitanja o osobnim navikama, financijama, zajedničkom prebivalištu i naposljetku planiraju vjenčanje. Na vjenčanju svaki sudionik odlučuje hoće li reći da i nastaviti s odnosom koji su izgradili ili će reći ne i otići svojim putem.
Emisija ima pet sezona i adaptirana je na tri međunarodne verzije - brazilsku, japansku i švedsku. Svaka sezona ima i specijal od tri epizode naziva Poslije oltara, koji prati parove nekoliko mjeseci nakon vjenčanja.
A gledanost? Netflix je izvijestio da je 30 milijuna kućanstava gledalo prvu sezonu u roku od četiri tjedna nakon premijere te se ona zadržala 47 dana u top 10 najgledanijih sadržaja na Netflixu u Americi. No sljedeća sezona bila je još i gledanija - Love Is Blind provela je 86 dana u top deset na američkom Netflixu.
Perfect Match (Savršeni jedno za drugo)
Ovaj show objavljen je tek prošle godine. U njemu se pojavljuju već proslavljeni natjecatelji drugih Netflixovih reality emisija koji se uparuju i natječu u izazovima. Osim što pokušavaju stvoriti ljubavne veze, cilj im je i postati najkompatibilniji par.
Parovi koji pobijede u izazovima kompatibilnosti dobivaju privatan spoj i mogućnost odabira dva nova samca koja će uključiti u igru tako što će im dogovoriti spoj s članovima drugih parova ili sa sobom. Na kraju svakog dana, kreće ponovno uparivanje. Natjecatelji mogu ili ostati sa svojim sadašnjim partnerom ili odabrati nekog drugog iz vile. No onaj tko na kraju večeri ostane neuparen, automatski napušta vilu.
Kad je izašla emisija, u prvih tjedan dana od objave imala je više od 24 milijuna sati gledanja, a već sljedećeg tjedna bila je najgledaniji sadržaj na Netflixu u Americi. Perfect Match se, prema FlixPatrolu, našao na prvom mjestu trendinga u 38 zemalja diljem svijeta.
Are You The One?
Prije Netflixovih uspješnica, Amerikom je zavladao ovaj show. U njemu su muškarci i žene upareni putem algoritma, no nitko među njima ne zna tko je njihov "savršen par". Tijekom trajanja emisije natjecatelji se moraju međusobno upoznavati, ići na spojeve i pokušati otkriti s kime bi mogli biti savršen par.
Natjecatelji potom biraju tko od parova koji su se spojili ide u "kabinu istine" u kojoj saznaju jesu li ili nisu savršen par. No broj odlazaka u kabinu je ograničen, pa natjecatelji moraju dobro promisliti koga poslati jer je svima cilj pronaći savršen par.
Ako kabina pokaže da je par unutar nje uistinu savršen, on odlazi u apartman koji je odvojen od vile i tamo ostaje do kraja emisije. Također, na kraju svake epizode natjecatelji se uparuju na "ceremoniji spajanja". Jednom biraju dečki, drugi put cure. Svatko može odabrati koga god želi za svoj savršen par. Na ceremoniji doznaju koliko savršenih parova sjedi zajedno, ali ne i koji su to.
Svašta se tu u međuvremenu izdogađa - neki se u dva dana zaljube, pa saznaju da ta osoba nije njihov savršen par, pa se posvađaju, razbijaju po vili, a već sutradan prijeđu na drugog natjecatelja/natjecateljicu.
Naposljetku, ako svi natjecatelji do kraja emisije pronađu svoj savršen par, cijela grupa dijeli nagradu od milijun dolara. Začudo, uvijek nekako svi uspiju naći svoju srodnu dušu koju je odredio algoritam.
Reality je jedno vrijeme bio dostupan na Netflixu, a sad se sve sezone mogu pronaći na platformi Paramount+.
Love Island
Britanci su ludi za ovim realityjem, toliko da je 2018. postala najgledanija emisija na ITV2 u povijesti te mreže. Natjecatelji borave u vili na otoku pod stalnim videonadzorom. Kako bi opstali u emisiji, moraju se spojiti s drugim natjecateljem. Prvog dana spajaju se na osnovu prvih dojmova, ali tijekom trajanja showa moraju se iznova spajati, pri čemu mogu odlučiti hoće li ostati u svom trenutnom paru ili zamijeniti partnera.
Svaki natjecatelj koji ostane samac eliminiran je i izbačen s otoka. Parovi tijekom showa natječu se u izazovima koji testiraju njihove fizičke i mentalne sposobnosti, a pobjednici u izazovima dobivaju posebne nagrade poput spojeva izvan vile.
U ovom showu moguće je i da gledatelji izbace natjecatelje. Naime, putem aplikacije Britanci mogu glasati za svoj omiljeni par, a onaj koji dobije najmanje glasova riskira eliminaciju. Tijekom posljednjeg tjedna javnost glasa o tome koji par će pobijediti i odnijeti kući 50.000 funti.
Sudionici ovog realityja Britancima automatski postanu zvijezde. Samo jedan od primjera su Molly Mae i Tommy Fury, koji su se spojili u petoj sezoni showa 2019. godine. Jedni su od rijetkih koji su opstali izvan te vile, a prošle godine su dobili i dijete.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati