Deset potpuno random filmova koje morate pogledati (jer vjerojatno niste)
NAPISALI smo to milijardu puta, ali ponovit ćemo još jednom - živimo u svijetu u kojem smo zatrpani neizdrživom količinom filmova, serija, glazbe i igara. No u tom moru sadržaja često izgubimo previše vremena na apsolutno smeće koje nije vrijedno jednog eurocenta pretplate na Netflix (na kojem smo, budimo iskreni, gore spomenuto apsolutno smeće vjerojatno i pogledali).
I svjesni smo da je ovo još samo jedan tekst o tome što MORATE pogledati. Realno, ne morate ništa, ali ovo su sugestije da napravite pauzu od filmova kojima vas streaming servisi bombardiraju, vratite se unazad i pogledate nešto što se zaista isplati pogledati. I obećavamo, neće biti artsy-fartsy pizdarija, već filmovi koji bi vas iskreno mogli zabaviti, užasnuti, nadahnuti, potresti ili natjerati da se zamislite.
A ako na listi pronađete barem jedan koji vam se istinski svidi, naš posao je obavljen.
Once Were Warriors
Prije nego je otišao u Hollywood i tamo snimio hrpu upitnih filmova, da bi se na kraju vratio korijenima i snimio još nekoliko kvalitetnih, novozelandski redatelj Lee Tamahori snimio je tešku, ali intenzivnu dramu prema romanu Alana Duffa u kojem pratimo maorsku obitelj koja se bori sa siromaštvom, alkoholizmom i obiteljskim nasiljem.
Svjesni smo da sve ovo ne djeluje kao poziv na feelgood film za ugodno nedjeljno poslijepodne, ali mlađe generacije trebale bi se upoznati s ovim klasikom, koji je jedan od najuspješnijih novozelandskih filmova svih vremena, a Rena Owen, Temuera Morrison i Cliff Curtis odradili su uloge života. Osim toga, možete pogledati i Once Were the Cast of Warriors, koji je snimljen za 20. godišnjicu filma.
Cinderella Man
Daleko od toga da je film Rona Howarda s Russellom Croweom u glavnoj ulozi potpuno nepoznat, ali budimo iskreni, kad se priča o najboljim boksačkim filmovima svih vremena, priča o epskom povratku irsko-američkog teškaša Jamesa J. Braddocka prerijetko se spominje. A to nimalo ne zaslužuje jer, unatoč slabašnim rezultatima na kino blagajnama, Howard je snimio vrhunski film o životu koji je definitivno zaslužio prostor na velikom platnu.
Iako je imao tri nominacije za Oscara, film je po izlasku jedva ostavio trag, ali kako su godine odmicale postajalo je sve jasnije da se radi o jednom od najboljih boksačkih filmova svih vremena (a svi znamo da je konkurencija u ovoj kategoriji nemilosrdna).
We Need to Talk About Kevin
Prije nego je postao kompletni luđak koji si je katastrofalnim potezima ekspresno uništio obećavajuću karijeru, Ezra Miller savršeno je utjelovio kompletnog luđaka u zastrašujućem i uznemirujućem psihološkom trileru Lynne Ramsay, koja u karijeri koja traje četvrt stoljeća nije snimila loš film.
Od Ratcatchera do You Were Never Really Here, Ramsey ne griješi, a definitivno nije ni u filmu koji postavlja mnoga bitna pitanja i bavi se životima ljudi o kojima se u trenucima velikih tragedija malo tko bavi.
Wristcutters: A Love Story
Radi se o vrlo bizarnoj crnoj komediji koja prati zagrobni život samoubojica. Radi se o kratkoj priči Etgara Kereta koja je prvo pretvorena u strip Pizzeria Kamikaze, a zatim i film koji je prošao vrlo nezamijećeno, da bi s godinama stekao kultni status.
Osim toga, ima i odličnu glumačku postavu. Patrick Fugit, Shea Whigham, Tom Waits, Shannyn Sossamon, Will Arnett, Leslie Bibb, Mark Boone Junior, John Hawkes, Nick Offerman i mnogi drugi.
Naravno, za kraj ćemo svakako spomenuti i to da je film režirao naš redatelj Goran Dukić, koji je definitivno zaslužio da mu ovaj film ozbiljnije otvori vrata Hollywooda pa držimo fige da će mu to poći za rukom nadolazećim SF-om također prema Keretovoj kratkoj priči sa Sophie Turner i Boydom Holbrookom u glavnim ulogama.
The Ref
The Ref je vjerojatno jedan od najzanemarenijih božićnih filmova svih vremena. U vremenima kad je Kevin Spacey bio na uzlaznoj putanji, a Denis Leary bio svima simpatičan i urnebesan urlikavac (nešto kao Bill Hicks za mase), zapravo je nevjerojatno da ovaj film Teda Demmea nije skupio više fanova i novca na blagajnama.
Ukratko, pljačkaš Gus za Božić, bježeći od murje, spletom okolnosti završi u kući problematičnog bračnog para koje uzima kao taoce, da bi na kraju ispalo da je zapravo on zarobljenik njihovih psihoza jer silom prilika postaje njihov bračni savjetnik, iako to ne želi biti. Stoga, ako ovih praznika tražite nešto manje sladunjavo, a i dalje prigodno - ovo je prava stvar.
Locke
Ako ste pogledali Daddio, svidio vam se i raspoloženi ste za još jedan film s radnjom smještenom u automobilu, Locke je to što vam treba. Osim toga, u glavnim su ulogama Tom Hardy i Olivia Colman, a film je napisao i režirao Steven Knight, kojeg znate kao tvorca i scenarista Peaky Blindersa.
Uglavnom, Ivan Locke je predani obiteljski čovjek i uspješan poduzetnik, ali tijekom vožnje dobiva poziv zbog kojeg bi se sve što je godinama stvarao moglo raspasti. Svi znamo da je Hardy dobar glumac, a i ovo je jedna od tih uloga.
Enemy
Budući da se radi Denisu Villeneuveu, možda smo mogli izabrati Polytechnique ili Incendies iz rane faze, ali oba ta filma osigurala su mu uspješnu američku karijeru i status jednog od najboljih redatelja današnjice. Enemy se čini kao njegov možda najpodcjenjeniji film jer pojavio se između dva odlično prihvaćena (Prisoners i Sicario) i s vremenom je postao "onaj koji se dogodio". Osim toga, radi se i o njegovom najposebnijem filmu, koji pokazuje hrabrost i sklonost eksperimentima koje si kasnije više nikada nije dopustio.
Teško je objasniti o čemu se radi osim da radnja prati muškarca koji pokušava ući u trag svojem dvojniku, ali svakako je riječ o filmu koji je potrebno pogledati nekoliko puta da biste ga mogli u potpunosti cijeniti.
The Killing
Prije nego je postao "the redatelj" i dežurna referenca za svakog filmofila koji želi pokazati da "razumije sedmu umjetnost" bolje od vas, Stanley Kubrick snimio je dva kratka i dva dugometražna filma. Fear and Desire i Killer's Kiss nisu bogznakako zanimljivi da biste o njima pisali knjige, ali The Killing je prvi film u kojem ste mogli osjetiti da je riječ o filmu koji otvara vrata.
Iako je tek Paths of Glory dokazao o kakvom je redatelju riječ, The Killing je s vremenom stekao kultni status, ne toliko kao film koji pokazuje Kubricka kakvog znamo, već zato što se radi o vrhunskom noiru koji prati starog pljačkaša koji planira posljednju pljačku prije nego se skrasi i započne novi život sa zaručnicom. Nešto kao Reservoir Dogs pedesetih.
Wind River
Taylor Sheridan je uz Jamesa Mangolda i braću Coen autor nekih od najboljih modernih vesterna posljednjih 20 godina, a Wind River je savršena kombinacija vesterna i trilera devedesetih i u oba žanra funkcionira savršeno.
Radnja se vrti oko tragedijom iz prošlosti progonjenog agenta nečega što ću, u nedostatku bolje opcije, prevesti kao Služba za ribarstvo i divljač, te agentice FBI-ja, koji zajedničkim snagama pokušavaju riješiti ubojstvo djevojke u indijanskom rezervatu u Wyomingu.
Radi se o filmu koji počinje sporo, ali jednom kad se zakotrlja, zaslužuje mjesto na listi najboljih trilera svih vremena.
Defending Your Life
Kada biste ga trebali opisati, Albert Brooks je nešto kao Woody Allen bez jezivih osobnih momenata i premda nema ni približno bogatu filmografiju, filmove koje je napisao i režirao isplati se pogledati. Posebno hvaljeni Lost in America.
Iako na toj listi ima svega i svačega, njegov Defending Your Life zaslužuje posebno mjesto jer radi se o romantičnoj drami koja prati čovjeka koji se nakon smrti nađe na suđenju tijekom kojeg se mora odlučiti hoće li se još jednom reinkarnirati i pokušati živjeti život bez straha (što mu u dotadašnjim reinkarnacijama nije polazilo za rukom).
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati