Lilo & Stitch postao prvi holivudski film koji je zaradio milijardu dolara u 2025.

DISNEYJEV igrani remake popularnog animiranog filma Lilo & Stitch postao je prvi holivudski naslov koji je ove godine premašio važnu prekretnicu od milijardu dolara zarade na svjetskim kino blagajnama.
U samo osam tjedana prikazivanja ova obiteljska komedija prikupila je 416,1 milijuna dolara u Sjevernoj Americi te impresivnih 584,8 milijuna na međunarodnim tržištima, čime je ukupna zarada dosegla 1,001 milijardu dolara. Ipak, na globalnoj razini najuspješniji film 2025. godine i dalje je kineski blockbuster Ne Zha 2 s vrtoglavih 1,899 milijardi dolara.
Od streaming servisa do kino hita
Lilo & Stitch najnoviji je dokaz da Disneyjeva strategija prebacivanja projekata sa streaminga u kina može donijeti nevjerojatne rezultate. Film je, naime, prvotno bio zamišljen kao naslov koji će izaći isključivo na platformi Disney+, no studio se ipak odlučio za kino distribuciju.
Sličan put imala je i Moana 2, koja je od serije za Disney+ postala kinohit vrijedan milijardu dolara. Ovim uspjesima Walt Disney Studios je u posljednjih 13 mjeseci izdao čak četiri filma koji su prešli milijardu dolara zarade, uključujući Marvelov Deadpool & Wolverine i Pixarov Izvrnuto obrnuto 2.
"Znali smo da publika diljem svijeta obožava Lilo i Stitcha, no takvu ljubav nikada ne uzimamo zdravo za gotovo. Iznimno smo ponosni na način na koji se novi film povezao s gledateljima", izjavio je Alan Bergman, jedan od čelnika Disney Entertainmenta. "Zahvaljujem našim filmašima, glumcima i cijelom timu koji su ovaj film pretvorili u takav uspjeh. Veselimo se budućim avanturama s ovim likovima."
Dominacija na kino blagajnama
Film je premijerno prikazan krajem svibnja, srušivši rekorde s početnom zaradom od 183 milijuna dolara u Sjevernoj Americi i 341 milijun globalno u samo četiri dana. Time je ostvario najuspješniji početak prikazivanja u povijesti tijekom američkog vikenda Dana sjećanja. Na vrhu ljestvice gledanosti zadržao se tri tjedna zaredom i postao tek jedan od dva filma ove godine (uz Warner Brosov A Minecraft Movie) koji su samo u Americi zaradili više od 400 milijuna dolara.
Zanimljivo, upravo se Minecraftu predviđala titula prvog ovogodišnjeg filma s milijardu dolara zarade, no na kraju je promašio taj cilj za dlaku, zaustavivši se na 955 milijuna. Za uspjeh Lilo i Stitcha najzaslužnija su tržišta Meksika (67 milijuna dolara), Ujedinjenog Kraljevstva (49 milijuna) i Francuske (42,5 milijuna).
Popularnost koja ne jenjava
Iako su prošle 23 godine od premijere originalnog animiranog filma, popularnost malenog plavog izvanzemaljca nikada nije jenjavala, pogotovo na policama trgovina. Samo u 2024. godini Disney na proizvodima s likovima Lilo i Stitcha zaradio čak 2,6 milijardi dolara. Sada, kada je i nova generacija upoznala ovog simpatičnog kaotičara, očekuje se da će prodaja nastaviti rasti, osobito tijekom blagdanske sezone.
Uz to, Stitch je iznimno popularan i na streaming servisu Disney+. Prema izvorima iz studija, gledanost franšize, koja obuhvaća nekoliko filmova i TV serija, raste iz godine u godinu. Svi sadržaji vezani uz Lilo i Stitcha dosad su ostvarili više od 680 milijuna sati gledanja, od čega se čak 280 milijuna odnosi na originalni crtić iz 2002. godine.
Film, koji je režirao Dean Fleischer Camp, prati priču o preslatkom plavom izvanzemaljcu koji se sruši na Havaje, gdje ga pronalaze i usvajaju djevojčica Lilo i njezina starija sestra Nani. S obzirom na ogroman uspjeh, Disney je već potvrdio da je nastavak u pripremi, stoga nas uskoro očekuje još kaosa koji će prouzrokovati svima omiljeni svemirac Stitch.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati