Zašto je Porsche imao svoj BMW 2002?
PROIZVOĐAČI automobila desetljećima ulažu ogromne napore kako bi sakrili izgled svojih budućih modela. Porsche je tu posebno inovativan.
Porsche je tijekom razvoja modela 924 napravio prilično pametan potez. Umjesto da krene u razvoj vlastite maske za prototip, on je svoju mehaniku prebacio u velikoserijski model. Budući da je 924 bio prvi Porsche s prednjim motorom i nije imao prethodnika čiju bi karoseriju mogli posuditi, u Zuffenhausenu su došli na neobičnu ideju.
Kako bi prikrili razvoj onoga što se interno zvalo EA425, Porsche je nabavio BMW 2002 i prvu generaciju Opel Mante te ih pretvorio u testna vozila. Sama 924-ka bila je svojevrsni kolaž dijelova VW-a i Audija. Kada je 1976. stigla kao nasljednik modela 914, proizvodnja se odvijala u Audijevom pogonu u Neckarsulmu.
Inače, projekt je zaživio tek nakon što je Volkswagen odustao od svoje verzije i odlučio raditi na Sciroccu, modelu s prednjim pogonom baziranom na Golfu. Vodeno hlađeni 2,0-litreni četverocilindraš potjecao je iz Audija 100, a tek deset godina kasnije model 924 S dobiva pravi Porscheov motor, 2,5-litreni četverocilindarski motor iz 944.
Porsche i dalje koristi kreativne metode prikrivanja. Stavljaju naljepnice koje imitiraju starija prednja i stražnja svjetla, a većina njihovih prototipova je crna, s dodatnim slojevima folije u boji karoserije kako bi zbunili promatrače. Čak su i prvim Taycanima ugradili lažne ispušne cijevi kako bi izgledali kao još jedna Panamera na benzin.
I danas svjedočimo sličnoj praksi. Nedavno je Ferrari uhvaćen kako svoj prvi električni model skriva pod školjkom Maserati Levantea, čak i s komično lažnim četverostrukim ispušnim cijevima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati