Zabrinjavajuće: Teslinog autopilota moguće je prevariti najjednostavnijim trikom
NOVA studija koju su proveli hakeri u McAfee Advanced Threat Researchu otkriva zabrinjavajuće stvari.
Jedna od najvećih briga u pogledu modernih vozila je mogućnost da budu hakirana. Za razliku od vozila od prije nešto više od desetljeća, najnoviji automobili i kamioni brzo postaju računali na četiri kotača, a Tesla je jedan od glavnih primjera. To nije nužno dobra stvar.
Nova studija koju su proveli u McAfee Advanced Threat Research otkriva zabrinjavajuće stvari. Njihovi hakeri uspjeli su prevariti prvu generaciju Teslinih automobila s autopilotom da ubrzaju s dozvoljenih 56 na 136 km/h, piše Car Buzz.
To su učinili tako što su prevarili sustav mobilnih kamera Mobile EyeQ3 radeći nešto jako jednostavno. Promijenili su prometni znak za ograničenje brzine uz pomoć malo ljepljive trake. Kamera je registrirala znak kao 85 milja na sat (136 km/h), a ne kao 35 (56 km/h). Posebna vozila koja su testirali, Tesla Model S i Tesla Model X iz 2016. godine, odmah su povećala brzinu za 80 km/h.
To možete vidjeti i u ovom demonstrativnom videu.
"Krajnji je zaključak da smo uspjeli postići prvobitni cilj. Uz sitne modifikacije znaka za ograničenje brzine uz pomoć naljepnice, bili smo u mogućnosti izazvati ciljanu pogrešnu klasifikaciju Mobileye kamere na Tesli i iskoristiti to da navedemo vozilo da autonomno ubrza do 136 km/h čitajući znak na kojemu stoji 56 km/h", navedeno je na blogu laboratorija za kibernetičku sigurnost.
"Iz sigurnosnih razloga video demonstracija pokazuje da brzina počinje rasti i TACC (Traffic-Aware Cruise Control) sustav ubrzava prema 136 km/h, ali s obzirom na naše uvjete testiranja, aktiviramo kočnice prije nego što dostigne ciljanu brzinu. Vrijedi napomenuti da je ovo naizgled jedino moguće pri prvoj primjeni TACC-a, kada vozač dva puta klikne tipku aktivirajući TACC. Ako sustav pogrešno registrira brzinu, autopilot se angažira 100% vremena.
McAfee je također potvrdio da je priopćio svoja otkrića i Tesli i Mobileyeu prošle godine. I jedni i dugi "pokazali su zanimanje i bili su zahvalni za istraživanje, ali nisu objavili planove za rješavanje problema na postojećoj platformi."
"Pametna" tehnologija i dalje se primjenjuje, a ne uzimaju se u obzir čak i najjednostavnije stvari, koje mogu dovesti do katastrofalnih posljedica.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati