Danska u panici: I tamo Kinezi kontroliraju autobuse?
NAKON otkrića norveških vlasti i Danska je podigla uzbunu zbog mogućnosti kineskog preuzimanja kontrole nad vozilima, doznaje EuroNews.
Danska strahuje da bi kineski autobusi marke Yutong mogli biti daljinski deaktivirani, a vlasti su pokrenule istragu kako bi spriječile neovlašteni pristup sustavima javnog prijevoza. Danske su vlasti objavile upozorenje nakon što su otkrile da se stotine tih vozila teoretski mogu daljinski isključiti od strane proizvođača Yutong ili bilo koga tko bi dobio pristup računalnim sustavima te tvrtke.
Sigurnosni rizik otkriven nakon upozorenja iz Norveške
Do ranjivosti se došlo tek nakon što je norveški prijevoznik Ruter, najveći u zemlji, otkrio sigurnosni propust u svojoj floti Yutong autobusa. Norvežani su pronašli da ti kineski autobusi sadrže rumunjsku SIM karticu koja omogućuje Yutongovim inženjerima udaljeno ažuriranje softvera i tehničku podršku.
>> Norveške autobuse kontroliraju Kinezi, evo i kako
Ruter nije pronašao tragove zlonamjernog djelovanja, ali teoretski je moguće da bi ta ista funkcionalnost mogla omogućiti daljinsko preuzimanje kontrole nad autobusima, uključujući gašenje motora ili zaključavanje vrata dok su putnici unutra.
Yutong poriče rizik
Danski prijevoznik Movia trenutno koristi 469 električnih autobusa kineske proizvodnje, od čega 262 potječe od Yutonga. Yutong je izjavio The Guardianu da "strogo poštuje zakone i propise zemalja u kojima posluje" te da se podaci o vozilima u EU pohranjuju u Amazon Web Services (AWS) centru u Frankfurtu.
"Podaci su zaštićeni enkripcijom i sustavom kontrole pristupa. Nitko ne može vidjeti ili pristupiti tim podacima bez odobrenja korisnika", rekao je glasnogovornik Yutonga, dodajući da tvrtka strogo poštuje europske propise o zaštiti podataka.
Unatoč tvrdnjama, danske vlasti pokrenule su sigurnosnu istragu s ciljem ograničavanja mogućnosti daljinskog pristupa. Pritom se želi zadržati prednosti povezanih vozila, poput dijagnostike i ažuriranja softvera.
Novi problem u autoindustriji?
Ova situacija nije ograničena na Yutong ni na Kinu. Kako sve više automobila ima mogućnost primanja bežičnih (OTA) ažuriranja i prijenosa podataka, rastu i zabrinutosti oko kibernetičke sigurnosti povezanih vozila.
Ranije ove godine, američko Ministarstvo trgovine donijelo je pravilo kojim se zabranjuje prodaja povezanih hardverskih i softverskih sustava iz Rusije i Kine.
Čak ni proizvođači guma nisu pošteđeni sumnji – Pirellijeva tehnologija Cyber Tire, koja koristi senzore i djelomično je povezana s Kinom kroz udio tvrtke Sinochem, sada se nalazi pod istom vrstom regulatorne provjere.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati