Šef kineskog brenda: Mnogi električni auti su zastarjeli već nakon godinu dana
INDUSTRIJA električnih vozila brzo napreduje na najvećem svjetskom tržištu, u Kini, gdje lokalne firme svake godine lansiraju nove verzije svojih modela ili čak unutar iste godine - poput Zeekr brenda, koji pripada Geelyju.
Izvršni direktor proizvođača električnih vozila Nio sa sjedištem u Šangaju William Li istaknuo je potrebu da proizvođači električnih vozila stave interese potrošača na prvo mjesto, jer nedostatak "sistematskog razmišljanja" može narušiti povjerenje korisnika u brend, kako je prvotno izvijestio Yicai.
"Novi čipovi i nadogradnja softvera je vrlo brza"
"U proteklih nekoliko godina čipovi, pametna vožnja, inteligentni kokpiti i drugi novi oblici hardvera zamijenili su motore i mjenjače kao nove ključne snage proizvođača automobila. Za razliku od ranije, kada se razmatralo samo unaprjeđenje mehaničkih dijelova, sada je iteracija čipova i softvera vrlo brza", napomenuo je izvršni direktor.
"To znači da mnogi postojeći vlasnici automobila mogu uživati u najnovijim konfiguracijama samo kratko vrijeme prije nego što njihova vozila postanu zastarjela i više nisu kompatibilna s najnovijim hardverom i softverom", dodao je.
"Potreban nam je sistematičniji pristup"
Nedavni primjer za to je kineski proizvođač električnih vozila Zeekr, koji je bio pod pritiskom kupaca zbog puštanja novog modela 007 samo šest mjeseci nakon lansiranja starog modela.
"Stoga proizvođači moraju imati sistematičniji pristup, pružati dobre usluge postojećim kupcima i dugoročno planirati ažuriranja softvera. Jer ako se stari sustavi ne mogu ažurirati, to će uvelike naštetiti starim korisnicima", izjavio je Li.
Većina promjena na novom modelu Zeekr 007 temelji se na softveru jer se poboljšava inteligentna vožnja s Haohan Intelligent Driving 2.0 sustavom.
Još jedna nadogradnja na ovom novijem modelu je Zeekr OS AI sustav. Kupci u Kini tvrde da te promjene neće doći putem OTA nadogradnje za model iz 2024. godine, koji je lansiran prije otprilike šest mjeseci.
"Svaka generacija Nio novih energetskih vozila koristi inteligentni sustav koji integrira hardver i softver. To omogućuje dugoročno održavanje proizvoda", Li je naglasio dok se Nio priprema za isporuku svojeg prvog vozila temeljenog na NT3 platformi.
Iako je za proizvođače složenije i skuplje nadograđivati hardver modela električnih vozila prethodne generacije, većina njih nadograđuje softver putem nadogradnji "over the air" kako bi poboljšali postojeće značajke i performanse, dok stalno dodaju nove.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati