Saab 9-5: Posljednje fotografije i podaci
NOVA generacija Saabove limuzine će biti predstavljena na ovogodišnjem frankfurtskom auto salonu. Riječ je o modelu koji je razvijen pod kapom posrnulog General Motorsa, no istodobno i o automobilu koji bi trebao potaknuti novi uzlet pod novim vlasnikom.
Trenutni Saab 9-5 je predstavljen još davne 1997. pa je nasljednik više no dobrodošao. Isti je na tržište trebao stići i puno ranije, no zbog sada više nebitnih previranja u GM-u, posebice u vezi suradnje s Fiatom, njegov dolazak je bio odgođen.
Kasnije je istoj odluci kumovala prazna blagajna u Saabu, pa previranja unutar tvrtke i tako unedogled. Sada je sve to prošlo svršeno vrijeme i jesenska premijera se čini u potpunosti izglednom, a sve je potvrđeno i objavom službenih fotografija vanjštine i interijera novog modela. Uz njih su objavljeni i pojedini službeni detalji.
Ukratko, što se dizajna tiče možemo reći kako se radi o oku ugodnoj mješavini tradicionalnih elemenata švedskog proizvođača s modernim kretanjima.
Tako su primjetni i neki utjecaji posljednjih Saabovih studija, a posebice je tome tako s linijom krova koja se u kupeovskoj maniri spušta prema stražnjem kraju. Inače, u ponudi će se pored limuzine naći i karavan.
S tehničke strane novi će se 9-5 temeljiti na modificiranoj izvedbi GM-ove Epsilon II platforme, koju će primjerice dijeliti s Opelovom Insignijom. Posebnosti kod novog Saaba bi trebale biti izražene tvrđe podešenim ovjesom, dorađenim upravljačkim sustavom te elektronikom.
Međuosovinski razmak novog modela će iznositi 2,8 m, dakle 14 cm više od sadašnje generacije, a ukupno će u duljinu mjeriti malo preko pet metara. Pored rasta dimenzija od kojega će profitirati ponuda prostora, očekuje se i manji rast mase.
Radi se dakako o automobilu sa standardnim pogonom na prednje kotače, dok bi izvedba s pogonom na sva četiri kotača trebala biti dostupna kao dio dodatne opreme ili uparena samo s najsnažnijim motorom. Inače, ponuda motora će se sastojati o turbo benzinskih, dizelskih, ali i motora pokretanih biogorivom.
Većina će ih imati četiri cilindra i obujam će im s kretati između 1,6 i 2,0 litre. Nadalje, očekuju se 2,8 i 3,6-litreni V6, od kojih bi posljednji trebao razvijati snagu od oko 350 KS. Na kraju ne bi smio iznenaditi i dolazak hibridnog (benzin-struja) modela.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati