Kupnja rabljene Giulije. Evo na što treba paziti kod talijanske limuzine
GIULIA je od svojeg predstavljanja 2016. godine bila tehnički i vizualno ambiciozan novi početak za talijanskog proizvođača. Devet godina kasnije, postavlja se pitanje je li ova rasna limuzina i dalje solidan izbor kao rabljeni automobil ili je samo lijepa za vidjeti.
Ako je talijanski stil nešto što volite i imate posebnu emociju prema spomenutom, Giulia je bez sumnje automobil koji se ističe. Nudi dizajn prepun emocija, naprednu tehniku i slavno ime koje nasljeđuje od prve generacije, no kod kupnje rabljenog, kvaliteta je ipak važnija od estetike.
Dizajn i platforma koja prkosi vremenu
Giulia je, poput SUV modela Stelvio, izgrađena na naprednoj platformi Giorgio. Kao četverovratna limuzina s izraženim sportskim genima, odskače od konvencionalne srednje klase. Oštre linije, prepoznatljiva Scudetto maska sprijeda i moćna ramena straga čine je automobilom koji se i danas ističe na cesti. Platforma donosi klasični stražnji pogon (ili opcionalni Q4 pogon na sve kotače.
Još uvijek dobra ili samo lijepa?
Giulia iz razdoblja između 2017. i 2021. bilježi neke ozbiljnije probleme, pokazuju izvješća više automobilskih stručnjaka.
Najalarmantniji su kvarovi na kočionom sustavu gdje kod modela 2020.-2021. može doći do loma hidrauličke jedinice (HCU) pri jakom kočenju, što značajno smanjuje učinkovitost kočenja i deaktivira ABS. Kod istih modela zabilježene su i pukotine na zadnjim diskovima zbog loše kvalitete materijala.
Modeli iz 2017.-2018. imaju problem s nepravilnim radom 2.0-turbo motora, što može dovesti do pregrijavanja katalizatora i potencijalnog požara.
Elektronički sustavi također pokazuju nestabilnost - od problema s infotainment sustavom i klimom do nefunkcionalnih senzora i čestog paljenja kontrolnih lampica bez jasnog razloga. Vlasnici prijavljuju i probleme s akumulatorima koje brzo gube kapacitet.
Prema anketama o pouzdanosti, Giulia je rangirana ispod prosjeka u svojoj klasi. Vlasnici ističu da automobil zahtijeva često servisiranje, a nabava rezervnih dijelova ponekad traje dugo.
Potencijalni kupci trebali bi provjeriti povijest opoziva vozila, posebno za kočnice, gorivo, motor i softver, a kod pregleda vozila posebnu pažnju posvetiti kočionom sustavu, diskovima i elektronici.
Impresivna ponuda motora
Ponuda motora uključuje 2,0-litrene turbobenzince sa 200 do 280 KS, dok vrhunski Quadrifoglio model dolazi s biturbo V6 motorom koji razvija 510 KS (540 KS kao GTA). Dizelski motori dostupni su kao 2,2-litreni četverocilindraši s rasponom snage od 136 do 210 KS.
Što paziti kod rabljenih primjeraka
Iako Giulia nudi sportsku vožnju na razini sportskih automobila, potencijalni kupci rabljenih primjeraka trebali bi obratiti pozornost na stanje ovjesa i upravljačkog sustava. Česti problemi uključuju softverske i senzorske poteškoće, zamrznute infotainment sustave, probleme s AdBlue sustavom kod dizelskih modela te početne znakove korozije iznad vjetrobranskog stakla i na stražnjim vratima.
Sjajna alternativa
Unatoč ovim problemima, Giulia ostaje privlačna alternativa mainstream modelima srednje klase, nudeći stil i ekskluzivnost koju rijetko koji konkurent može ponuditi. Danas se mogu pronaći na oglasnicima od 15.000 eura na više.