Potez očajnika? Njemačka vraća poticaje za električna vozila

NJEMAČKA će ponovno pokrenuti program poticaja za kupnju električnih vozila.
Poticaji će vrijediti za građane s niskim i srednjim prihodima. Kvalificirani kupci moći će dobiti do 4.000 eura za električna vozila čija cijena ne prelazi 45.000 eura. Novi plan vrijedan 3 milijarde eura započet će 2026. godine i trajat će do kraja 2029.
Novi poticaj za pristupačnost
Dvije godine nakon što je ukinula svoje poticaje za električna vozila, što je dovelo do naglog pada potražnje, Njemačka ih ponovno uvodi.
Ovaj će se program pojaviti u ključnom trenutku za europsku automobilsku industriju, koja se bori s američkim uvoznim carinama i sve jačom konkurencijom iz Kine.
Njemački kancelar Friedrich Merz otkrio je početkom tjedna da će se 3 milijarde eura izdvojiti za poticanje kupnje vozila s nultom emisijom do 2029., pri čemu će se program posebno usmjeriti na kućanstva s nižim i srednjim prihodima.
Prema dostupnim informacijama, kupci će moći ostvariti poticaj u iznosu do 4.000 eura za kupnju novog električnog vozila čija cijena ne prelazi 45.000 eura. To je značajna promjena u odnosu na prethodni program, koji je dopuštao poticaje za vozila do 65.000 eura.
Važno je naglasiti da u program neće biti uključena plug-in hibridna vozila, ali će, prvi put, rabljena električna vozila biti prihvatljiva za poticaje, navode njemački mediji, prenosi Autonews.
Tko ima pravo na poticaj
Dok se pojedinosti programa još usklađuju, očekuje se da će gornja granica prihoda iznositi oko 45.000 eura godišnje. Govoreći o novim poticajima, glavni tajnik Socijaldemokratske stranke Tim Kluessendorf izjavio je: "Svatko mora imati mogućnost priuštiti si električnu tranziciju".
"Važno mi je da program subvencija posebno koristi njemačkoj i europskoj automobilskoj industriji", dodao je. "Ministarstvo zaštite okoliša osigurat će da tako i bude. Budućnost je električna, a mi želimo da se piše u Njemačkoj."
Ova izjava sugerira da bi poticaji mogli biti ograničeni na vozila europskih proizvođača, iako to zasad nije službeno potvrđeno. Ipak, domaća automobilska industrija trenutačno bi mogla iskoristiti svaku moguću pomoć.
Prethodni njemački program subvencioniranja električnih vozila isplatio je oko 10 milijardi eura kupcima između 2016. i 2023. godine, prije nego što je ukinut zbog proračunskih ograničenja.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati