Peugeot 107 1.0 Trendy: Ostati svoj
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
ZAJEDNIČKI posao PSA koncerna i Toyote oko stvaranja gradskog automobila pokazao se punim pogotkom. Okretan, štedljiv i ne pretjerano skup automobil predstavljen je prije četiri godine, a u novoj modelskoj godini donosi tek novosti kozmetičke naravi.
Francusko-japanski trio 107 - C1 - Aygo ustalio se na europskom, pa tako i hrvatskom tržištu kao jedno od povoljnijih gradskih rješenja. S kompaktnim mjerama, prostorom za četiri putnika i štedljivim motorom, ovaj je automobil prihvaćen prvenstveno kao drugi automobil u kućanstvu, a nerijetko ga koriste i brojne gradske tvrtke u svojoj floti.
Kad je u pitanju konkretno Peugeotov predstavnik, mnogi će se složiti kako je upravo 107-ica vizualno najuspješnija. Redovito u kombinaciji veselih boja Peugeot 107 se nametnuo među mlađom klijentelom, a na njegov široki osmjeh imune nisu ostale ni pripadnice nježnijeg spola. Sve u svemu, Peugeot 107 izabralo je oko 350.000 Europljana što i nije tako malo.
U gotovo istom ritmu nastavlja i novo izdanje modela. Promjene vanjskog izgleda su se orijentirale prvenstveno na prednji kraj automobila, odnosno na odbojnik, masku motora i svjetla, a potom tu su i nove boje, Mandaline narančasta i Electra plava. Recimo i kako je registarska pločica sada postavljena niže, kao u ostatku game.
Za više stila pobrinuo se dodatak kroma, koji u kombinaciji efektnih nijansi ponavlja recept većih modela u ponudi. Dakle, osnovna koncepcija nije dirana, a učinjeni zahvati odrađeni su tek s idejom da se udahne malo svježine i zaintrigira publika.
Isto vrijedi i u pogledu interijera. Popis novosti kreće i završava novim uzorcima tkanina, po pitanju boja i uzoraka. Prednja armatura je ostala neizmijenjena, dakle krajnje jednostavna, ali i pregledna. Nažalost, i dalje se osjeća asketizam, pa nije ništa čudno što je unutrašnja površina vrata tek djelomično presvučena plastikom, a plastična polica prtljažnika oslonjena na komad uzice.
Međutim, u praksi, dakle gradskoj vožnji, sve funkcionira besprijekorno, pa jedina utemeljena zamjerka može ići na račun (pre)tvrdih sjedala. Što se ergonomije tiče još jednom ćemo ponoviti kako je naša preporuka izbor izvedbe s dodatnim parom vrata.
Doplata od 2.000 kn svakako je pametna, ako ne zbog olakšanog ulaska putnika, onda zbog činjenice da će stražnja klupa postati osjetno praktičnija i u ulozi dodatnog odlagališta. Naime, valja imati na umu ograničene mogućnosti malenog prtljažnika osnovnog kapaciteta 139 litara, kao i činenicu da dodatna vrata donose krilno otvaranje stakala.
Postojeća motorizacija koju čine benzinski 1,0-litreni te dizelski 1,4-litreni HDi nije mijenjana već joj je blago povećana ekonomičnost i smanjena emisija štetnih plinova. Emisija CO2 je snižena na 106 g/km, a potrošnja na 4,5 l/100 km.
Potonja vrijednost je ujedno i najveći razlog za kupovinu ovog automobila. Kao što smo već u prijašnjim testovima iskusili, Toyotin 1.0 tri-cilindarski motor spada u red najštedljivijih na tržištu. Uostalom, ne čudi što ga često biraju i kupci većeg Yarisa, ali i skupog iQ.
I ne samo to, sa 68 KS i 93 Nm, ovaj motor može osigurati i zavidne brzinske prosjeke, u okvirima segmenta kojem pripada. 13,7 sekundi za sprint do 100 km/h i 157 km/h maksimalne brzine ne bude razočaranje, za razliku od zvučne izolacije koja je u novom izdanju ipak mogla biti još malo uvjerljivija.
Kad je pak sigurnost u pitanju, veličina očito nije presudna. Naime, 107 je dobio 4 zvjezdice na EuroNcap testu za sigurnost putnika i 3 zvjezdice za sigurnost djece.
>> Baza automobila: Peugeot 107
Ponuda za Peugeot 107 se po pitanju cijena nije bitno mijenjala. Najjeftinija izvedba s tri vrata dostupna je isključivo s benzinskim motorom i baznim Urban paketom opreme, a stoji 69.700 kn. Pritom valja imati na umu da izbor bogatijeg Trendy paketa opreme ne uključuje klima uređaj, već isti iziskuje doplatu od 5.900 kn.
No, i dalje se radi o relativno povoljnoj cijeni koja zbog novonastalih tržišnih situacija definitivno nije konačna. Kao najveće vrijednosti ovog automobila spomenut ćemo odlične manevarske sposobnosti u gradskim uvjetima, te nisku potrošnju i troškove održavanja.
| 
             Važnija serijska oprema (razina Trendy):  | 
        |
| 
             Zračni jastuci za vozača i suvozača  | 
        |
| 
             Bočni zračni jastuci  | 
        |
| 
             ABS/EBD  | 
        |
| Povlačenje papučica i upravljača pri sudaru | |
| Pirotehnički zatezač sigurn. pojaseva sprijeda | |
| 
             ISOFIX sustav pričvršćenja dj. sjedalice (x2)  | 
        |
| 
             Varijabilni servo upravljač   | 
        |
| CD radio s RDS-om i dva zvučnika | |
| 
             12V utičnica  | 
        |
| 
             Daljinsko centralno zaključavanje  | 
        |
| 
             Kolo upravljača podesivo po visini  | 
        |
| 
             El. podizači prednjih stakala  | 
        |
| 
             Djeljiv naslon stražnje klupe (50:50)  | 
        |
| 
             Vanjski detalji i odbojnici u boji vozila  | 
        |
| 
             Dodatna oprema                             Cijena (kn)  | 
        |
| 
             Metalik boja   | 
            
             2.250  | 
        
| Klima uređaj | 
             5.900  | 
        
| Bočne zračne zavjese | 
             2.600  | 
        
| Mjerač broja okretaja | 
             350  | 
        
| 
             Peugeot 107 1.0 Trendy (5V)  | 
            
             78.900  | 
        
| Cijena testiranog vozila | 
             90.000  | 
        
| 
             Cijena bazne izvedbe (1.0 3V)  | 
            
             69.700  | 
        
| Cijena informativn prirode (od 01.06.2009) | |
| 
             Garancija na vozilo iznosi tri godine ili 100.000 km  | 
        |
        bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati