Ovo su najzanimljiviji autonoviteti u 2023. godini
TIJEKOM prošle godine na tržište je stiglo preko 130 novih modela automobila. Samo njih nekoliko ostat će upamćeno, a za neke bi se mnogi složili da bi bilo bolje da i nisu stigli. Tijekom ove godine svjedočit ćemo brojnim automobilskim novitetima među kojima je i nekolicina automobila koji se iščekuju s posebnim nestrpljenjem.
Novitete smo podijelili u dvije kategorije, prvu koja obuhvaća interese i mogućnosti većine, te drugu, s egzotikom rezerviranom za odabrane. Krenimo redom.
Elektrifikacija je osvojila sve segmente
Gotovo da i nema noviteta koji se ne nudi isključivo s električnim pogonom ili je bar takav pogon jedna od ponuđenih opcija. I pritom je nebitna veličina, pa čak i cjenovni razred kojem proizvod pripada. Čak i Dacia, kojoj je cijena glavni adut, kao jedan od noviteta dovodi hibridnu inačicu Joggera.
Još jedan je to križanac koji će se uskoro naći na našim cestama. Produžena i podignuta inačica C4 nameće se crossoverskim nastupom i fastback linijom, a nudit će se i u električnom izdanju.
Honda Civic/CR-V
Honda i novi Civic su već stigli, a ove godine ugostit ćemo beskompromisnu Type-R izvedbu. Posljednji je to Civic pokretan isključivo fosilnim gorivom, a nudit će se u dobro poznatoj kombinaciji s 2.0 turbo benzincem i prednjim pogonom.
Ove godine svjedočit ćemo i novom CR-V koji je već stigao na američko tržište. Sudeći po viđenom, a uvažavajući ideju globalnog nastupa, Honda može s optimizmom gledati na tržišni debi novog modela.
Hyundai Ioniq 6/Kia EV6 GT
Korejski gigant je već pokazao kako je ozbiljan igrač u domeni električnih automobila, a sad je spreman za sam vrh. Tako Hyundaijeva Ioniq serija dobiva novi model naglašene aerodinamike snage do 320 KS, a Kia uspješni EV6 komercijalizira u GT izvedbi s pogonom od 585 KS, ekstrabrzim punjenjem i dosegom većim od 420 km.
A tu nije kraj jer dolazi i EV9. Nema sumnje, Kia i Hyundai su u velikom uzletu.
Stvoren je za Europu, a pritom i koristi europsku tehnologiju. Maleni električni Jeep donosi prepoznatljiv izgled, kompaktne mjere i sada već provjerenu tehnologiju.
Tržišni uspjeh će ipak uvelike ovisiti o cijeni jer je konkurencija itekako brojna.
Peugeotov ljepotan je trenutno najzvučnija novost iz Stellantisa. Velika su očekivanja od ovog rasnog coupea s četiri vrata, a koji se nameće originalnim proporcijama. U tehničkom smislu je sve jasno i ranije najavljenom Citroenovim C5 X koji je već u prodaji.
Nasljednik Kadjara pokušat će zadržati Renaultovu kompetitivnost u segmentu kompaktnih SUV-ova. Podizanje kvalitete, napredne značajke i fer cijena trebali bi biti glavni aduti, dakako uz visoku dozu pasivne i aktivne sigurnosti.
Toyota Corolla/Prius
Corolla ne dolazi u novoj generaciji, ali dolazi u GR izdanju. A to znači da vrijedi sve što i na manjem GR Yarisu. Jednostavno fantastično.
Kad je pak Prius u pitanju, ovaj je model zadesila sudbina Golfa. Svojedobno bitan model koji je uveo tektonske promjene danas je pomalo zaboravljen, gotovo nebitan. Ali Prius se vraća, s nikad atraktivnijim izgledom i za Europu isključivo u plug-in hibridnom izdanju.
Niti jedan Volvo nije jeftin, a sigurno ne kad je električan. EX90 je upravo to, stjegonoša ponuda švedske marke i glasnik novih vremena. Ogroman SUV može se pohvaliti velikim dosegom i komforom, ali, što je bitno, i tehnologijom koja spašava živote.
Samo za odabrane
Najbolji Audijev model po mišljenju mnogih svakako je A6. Sada dobiva posebnu verziju nazvanu e-tron poput istoimenog koncepta. Budući rival BMW-u i5 i Mercedesu EQE na tržište dolazi krajem godine.
BMW
BMW ima čak dva značajna noviteta, oba nošena kontroverznim rješenjima. Tu prije svega mislimo na dizajn prednjice vozila, a potom i spremnost da se ide bez granica po pitanju performansi, mase i same veličine.
Pogađate, to su i7 i XM, dva modela koje osim imena povezuje tek činjenice da su električno pogonjeni i vrlo, vrlo luksuzni. U BMW-u očekuju kako će serija 7 zabilježiti velik uspjeh upravo zbog električne izvedbe, a koja bi usprkos višoj cijeni na pojedinim tržištima mogla proći od svih ostalih inačica uključujući plug-in hibrida.
Kad je pak XM u pitanju, sve je rečeno. Novi model iz odjela M je najjači i vjerojatno najteži BMW u povijesti. Jednostavno je ogroman i kao takav pojava koja se ne propušta. Beskompromisnih performansi, XM je neka nova priča kakvu BMW do sada nije ispričao. U svakom slučaju, oba modela nastupaju debelo preko 100.000 eura.
Ferrari/Lamborghini/Porsche
Iako su Lamborghini i Porsche izazvali neviđen interes svojim hibridima terenca i supersportskog automobila, ova će godina sigurno ostati upamćena po Ferrarijevom crossoveru, modelu Purosangue. I još nešto, ovo je vjerojatno zadnji klasičan Ferrari pokretan čistim V12 draguljem. Nažalost, cijena postavljena na više od 300.000 eura jasan je pokazatelj da ćemo teško ove automobile viđati na našim cestama.
Maserati GranTurismo
Možda nije najbolji, ali ni u čemu neće ni razočarati. I ktome izgleda odlično. Nudit će se i u električnoj izvedbi, ali mi ćemo ipak prednost dati izvedbi Trofeo s 550 KS.
Bezvremenska G klasa ulazi u grupu najmodernijih terenaca. Zvat će se EQG i imat će električni pogon, a navodno će biti nezaustavljiva. Bitni podaci su i mogućnost okretanja u mjestu poput američkih rivala, ali i cijena od oko 150.000 eura.
Premijera je izgledna za ovu godinu, ali na ceste vrlo vjerojatno neće stići prije 2024. godine.
Priču o skupim i luksuznim novitetima završavamo otmjenim Rolls-Royceom. Spectre je nastao nakon više od desetljeća eksperimentiranja marke s električnim pogonima, odnosno pokušajima spajanja nove tehnologije s karakteristikama koje svaki RR mora imati. Izgleda da su uspjeli, a to će i znati naplatiti s minimalno 400.000 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati