Ovo su najskuplji serijski automobili u 2021. godini, i Rimčev C_Two je među njima
S OBZIROM na trenutnu situaciju, za mnoge od nas je svaki novi auto ujedno auto snova. No postoje i oni koji biraju aute s cijenom od sedam znamenki.
A u tom svijetu imena kao Ferrari, Porsche i Lamborghini nisu jedina. Štoviše, njihova gama je osjetno jeftinija, a mogu konkurirati tek specijalni modeli izrađeni u nekoliko primjeraka. Ovo je popis onih najskupljih i najekskluzivnijih. Vjerojatno ih nećete vidjeti na hrvatskim cestama, ali svejedno, dobro je znati o čemu se tu radi.
Top 10 otvara McLaren. Iako su iz njegove tvornice u Wokingu znali izaći i skuplji automobili, a već je najavljen još skuplji Sabre, Elva je model koji uskoro dolazi. Najavljeno je 399 primjeraka, a potom je taj broj smanjen na 149.
Ne i cijena, koja je ostala na razini od 1.5 milijuna eura. Recimo i kako ovaj otvoreni roadster bez krova ima V8 biturbo motor s čak 815 KS i 800 Nm, a na 200 km/h stiže za 6.7 sekundi.
Idući na redu je Bentley Bacalar by Mulliner. Oni su odlučili ponuditi doista poseban automobil. Ovdje je stil u prvom planu, a to znači čistu ekskluzivu. Automobil je to bez krova s interijerom izrađenim od drveta starog 5000 godina.
Na svijetu će biti samo 12 ovakvih vozila, a cijena svakog je oko 1.7 milijuna eura. Pokreće ga motor od 6.0 litara s 12 cilindara i 659 KS te mjenjačem s osam brzina. Pogon je na sve kotače, na 100 km/h stiže za 3.5 sekundi i vozi do 322 km/h.
Na osmom mjestu je najskuplji električni hipersportaš, ali i najjači automobil na svijetu - Lotus Evija. Pomoću seta elektromotora daje 2.029 KS i 1.700 Nm. Na 100 km/h je za manje od tri sekunde, a doseg je oko 400 km. Cijena je 1.9 milijuna eura, a serija broji 130 primjeraka.
Nešto slabiji, ali skuplji, brži i s većim dosegom je Rimac C_Two. O ovom automobilu je sve rečeno, a svojedobno je stigla i vijest da je svih planiranih 150 primjeraka prodano, i to po cijeni od čak 2.2 milijuna eura za komad. Za utjehu, tu je i Pininfarina Battista, tehnološki blizanac sličnih performansi i cijene.
Na 6. mjestu je AMG Project One s kojim smo se mogli upoznati i u nedavnoj reklami. Najkraće rečeno, to je bolid Formule 1, a pokretan hibridnim 1.6 V6 to i ne skriva. Cijena je oko 2.3 milijuna eura.
Glavni konkurent AMG-u dolazi iz Aston Martina. Zove se Valkyrie, ima atmosferski Cosworthov V12 motor i cijenu nešto manju od tri milijuna eura.
I konačno dolazimo do četverosjeda. Novi bolid iz Koenigsegga zove se Jesko, a pretendira na mjesto najbržeg na svijetu. S 1.600 KS i 1.500 Nm Jesko je nezaustavljiv, a tada vozi na alkohol, E85. U protivnom je nešto smireniji, njegov 5.0 V8 daje 1.280 KS dok pije čisti benzin. Verzija Absolt 500 navodno može i preko 500 km/h.
I dolazimo do zadnja tri modela. Na trećem mjestu je Lamborghini Sián FKP 37, najbrži model tvrtke u povijesti. Ima V12 motor u hibridnoj izvedbi, ali i cijenu od 3.3 milijuna eura, što je gotovo deset puta više od Aventadora SVJ na čijoj osnovi je nastao. Svi primjerci su prodani. Ponovimo, ubrzanje do stotke traje 2.8 sekundi, vozi do 350 km/h, a iskusit će ga samo 63 sretnika.
Na drugom mjestu je Bugatti. Chiron Pur Sport nije najskuplji, ali je jedini koji još uvijek nije rasprodan. Cijena je slična prije spomenutom Lamborghiniju.
Potpuno neočekivano, najskuplji serijski auto u ovoj godini je Pagani. I to ne neki novi model, već Huayra Tricolore (naslovna fotografija). Vjerovali ili ne, ovaj model stoji 5.5 milijuna eura. Za utjehu recimo da uz niz posebnih detalja nosi titulu najjačeg Paganija u povijesti, a to nije mala stvar. Mercedesov 6.0 V12 sada daje 840 KS i 1100 Nm, koje su na usluzi automobilu teškom tek 1270 kg. Ponavljamo: 5.5 milijuna eura!
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati