Obrat u sukobu Kine i EU. EU objavila nove carine, Peking odustao od protumjera
KINA je spremna ponovno razgovarati s Europskom komisijom o carinama na automobile kako bi se otklonile gospodarske i trgovinske napetosti, objavilo je ministarstvo trgovine. Tijekom sastanka s glavnim direktorom EK za trgovinu, zamjenik kineskog ministra trgovine Li Fei rekao je da je Peking spreman na razgovor i na konzultacije, navodi se u priopćenju kineskog ministarstva.
Pitanje mjera koje bi trebale kompenzirati subvencije za kineska električna vozila "složeno" je i predstavlja značajne izazove za postizanje sporazuma, dodalo je ministarstvo. "Kina je voljna nastaviti blisko surađivati s europskom stranom kako bi se postiglo rješenje koje će uvažiti interese obiju strana i u skladu je s pravilima WTO-a, kako bi se promicao zdrav i stabilan razvoj gospodarskih i trgovinskih odnosa Kine i EU-a", navodi se u priopćenju ministarstva, objavljenom u utorak.
Kina i EU ublažavaju retoriku
Peking je naznačio da je spreman ponovo pregovarati već prošli tjedan, odustavši od uvođenja privremenih antidampinških mjera na žestoka pića iz EU, primjećuje Reuters. Danas je izvor za Reuters rekao da će EU smanjiti predložene konačne carine na vozila koja američki Tesla proizvodi u Kini i malo ih ublažiti za vozila kineskih i drugih proizvođača.
Predložena carinska stopa za Teslu bit će spuštena s devet na 7.8 posto, rekao je izvor. Za BYD ostat će nepromijenjena i iznosit će 17 posto, a za Geely bit će snižena s 19.3 na 18.8 posto.
Najviša stopa od 35.3 posto primjenjivala bi se za automobile SAIC-a i drugih tvrtki koje ne surađuju s istragom EU, dodao je izvor. Carine bi se plaćale povrh standardne carine EU na uvoz automobila od 10 posto.
Uskoro konačna odluka
Europska komisija provodi istragu o mogućim subvencijama za električna vozila proizvedena u Kini i odbila je komentirati informaciju izvora. Tesla nije odmah odgovorio na Reutersov upit da je komentira.
U kolovozu je Europska komisija objavila početni prijedlog konačnih carina, odredivši istodobno zasebnu stopu od devet posto za Teslina električna vozila proizvedena u Kini. Kineski proizvođači koji surađuju u istrazi, poput Cheryja, Great Wall Motor Coa i NIO-a, i niz europsko-kineskih tvrtki plaćali bi pak dodatnu carinu po stopi od 20,7 posto.
Bruxelles je Kini i kompanijama odredio rok od 10 dana da dostave mišljenje o prijedlogu i uzela ih je obzir pri izmjeni carinskih stopa.
O predloženim konačnim carinama glasat će 27 država članica EU i stupit će na snagu ako im kvalificirana većina od 15 članica EU koje predstavljaju 65 posto stanovništva EU ne uskrati podršku, podsjeća Reuters.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati