Mislite li da pravilno kočite na semaforima? Razmislite još jednom
AKO SVAKODNEVNO vozite gradom, onda svakodnevno i na desetke puta stanete na crveno svjetlo. Međutim, izvodite li to dobro? Istraživanja kažu da velik broj vozača, čak i onih iskusnih, radi neke krucijalne pogreške prilikom ovog uobičajenog manevra.
Dijelom jer su krivo naučeni u autoškolama, dijelom jer slušaju loše savjete, ali činjenica je da brojni vozači rade jednu ili više pogrešaka. Pa, krenimo...
Ne prebacivati prerano u ler
Prvo, uobičajena je pogreška prerano prebaciti mjenjač u neutralni položaj, čak nekoliko stotina metara od raskrižja. Prebacivanjem u ler daleko prije dolaska na semafor povećava se trošenje i habanje vaših kočnica.
U praznom hodu jedino sredstvo usporavanja su kočnice, što znači da postižu puno više temperature nego kada koče u brzini, što rezultira mnogo skupljim servisnim popravcima kočnica. Također, u leru je i potrošnja goriva veća nego kad automobil koči sam, odnosno motorom.
Prebacivanje u niže stupnjeve prijenosa započelo je još dok je većina automobila imala pogon na stražnje kotače te nepouzdane bubanj kočnice, koje su bile sklone pregrijavanju i slabljenju.
S modernim kočnicama, niži stupanj prijenosa dodaje otpor prednjim kotačima i zapravo može povećati zaustavni put na skliskim cestama.
Pritisnuti spojku tek kada okretaji padnu
Kao što smo spomenuli, ove dvije stvari koje ljudi obično rade su pogrešne. Ali njihova kombinacija pravi je način da zaustavite automobil na crvenom svjetlu. Dakle, ispravan način da se zaustavite modernim automobilom je da počnete kočiti pravovremeno držeći automobil u brzini i obje ruke na volanu. Nemojte pritiskati spojku.
Tek kada potpuno usporite, odnosno neposredno prije nego što broj okretaja motora dosegne tisuću, pritisnite spojku te kada se zaustavite, stavite mjenjač u neutralni položaj.
Ako ćete neko vrijeme stajati, sigurnije je ostati u neutralnom položaju s nogom izvan kvačila nego čekati u brzini. Osim toga, držanje noge na kvačilu za svako crveno svjetlo uzrokuje pregrijavanje i na kraju mogući kvar.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati