Mazda ima novi identitet: Novi logo u duhu minimalizma
NA SAJMU Japan Mobility Show 2025., Mazda je službeno predstavila svoj novi logo. Promjena se dugo pripremala, budući da su se prvi znakovi o registraciji zaštitnog znaka pojavili još prije više od godinu dana. Kao što se i očekivalo, novi dizajn predstavlja decentnu evoluciju simbola koji je prvi put uveden 1997. godine. Zanimljivo je da se logo već pojavio na serijskom modelu, i to modelu EZ-60 crossoveru koji se prodaje u Kini.
Minimalistički, digitalno prilagođen dizajn
Poput Volkswagena i BMW-a, i Mazda se odlučila za čišći i ravniji dvodimenzionalni izgled, prilagođen digitalnim medijima. Novi pristup opisan je kao "elegantan i odvažan", s ciljem bolje vidljivosti na internetu. Iako logo sada izgleda oštrije i modernije, neki smatraju da mu nedostaje dubina prethodne verzije. Krila su zadržana, ali su znatno diskretnija.
Novi natpis "Mazda" i promjena korporativnog identiteta
Uz redizajnirani simbol, Mazda uvodi i novi natpis marke koji će pratiti buduće modele. Tako CX-5 iz 2026. godine ima novi natpis "Mazda" na stražnjem dijelu i na volanu, dok na prednjoj masci ostaje tradicionalni amblem. Sličan pristup primijenjen je i na kineskim modelima EZ-60 i EZ-6 (6e na drugim tržištima), gdje se novi natpis pojavljuje na stražnjem dijelu vozila.
Predstavnici Mazde izjavili su kako će prvi fokus biti na digitalnim platformama, prije nego što se novi vizualni identitet počne primjenjivati na svim modelima. Budući modeli će ga postupno preuzimati, dok za postojeća vozila još nije donesena odluka.
Tamara Mlynarczyk, menadžerica za odnose s javnošću u Mazda North American Operations, objasnila je za Motor1:
"Nova verzija logotipa optimizirana je za bolju vidljivost u digitalnim medijima. Trenutni i novi znak marke koristit će se ovisno o kontekstu, uključujući suradničke projekte i zajedničke komunikacije. Novi simbol i natpis koristit ćemo u raznim promocijama, prvenstveno digitalnim, počevši s novim CX-5. Također, postupno ćemo ih primjenjivati na internetske stranice svake zemlje radi bolje digitalne prepoznatljivosti.
Novi znak već se koristi na modelu MAZDA EZ-60, a djelomično je primijenjen i na potpuno novom CX-5. U budućnosti će ga preuzeti i drugi novi modeli, dok za postojeće još nije donesena odluka."
Novi koncepti: Vision X-Coupe i X-Compact
Mazda je na istom sajmu predstavila i konceptne modele Vision X-Coupe i X-Compact, koji nose novi natpis marke na stražnjem dijelu i volanu. Ovi koncepti najavljuju sljedeću fazu Mazdina dizajnerskog jezika Kodo, koji je prvi put predstavljen 2010. s konceptom Shinari.
Model X-Compact najvjerojatnije prikazuje smjer u kojem će se razvijati buduća Mazda2, dok Vision X-Coupe nudi uvid u budući sportski model s rotacijskim motorom. Iako povratak RX serije još nije potvrđen, poznato je da je nova generacija Mazde MX-5 (Miata) već u planu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati