Kina planira uvesti ograničenje ubrzanja do 100 km/h. Nema više obijesnih startova
KINA planira uvesti novo pravilo koje bi moglo značajno promijeniti doživljaj vožnje: ograničenje početnog ubrzanja automobila.
Prema nacrtu nove uredbe, svi bi automobili nakon svakog pokretanja morali startati u standardnom načinu rada, u kojem sprint do 100 km/h ne bi smio biti brži od pet sekundi. Vozači bi tek naknadno mogli ručno odabrati brži, sportski način rada, a ova bi se regulativa primjenjivala na sva vozila, bez obzira na vrstu pogona.
Ova inicijativa dolazi kao odgovor na sve ekstremnija ubrzanja koja su postala uobičajena, pogotovo s dolaskom snažnih električnih vozila. Rekordni startovi s mjesta do 100 km/h za manje od tri sekunde više nisu rezervirani samo za supersportske automobile. Modeli poput Xiaomi SU7 Ultra ili BYD Yangwang U9 dostižu stotku za svega 2,5 sekunde, čineći takve performanse dostupnima širem krugu vozača.
Cilj je veća sigurnost u prometu
Glavni cilj ove mjere je poboljšanje opće sigurnosti i kulture u prometu. Uvođenjem standardnog načina rada, sličnog "Eco" modu, koji ne dopušta trenutačno korištenje pune snage, vlasti žele smanjiti rizična ponašanja poput naglih startova u gradskim središtima. Iako će vozači i dalje moći ručno aktivirati sportski način rada, činjenica da to moraju činiti pri svakom novom pokretanju vozila trebala bi obeshrabriti impulzivno i agresivno ubrzavanje.
Udar na imidž električnih automobila?
Ova bi regulativa najviše pogodila upravo brze električne automobile, čiji je jedan od glavnih prodajnih aduta trenutačna dostupnost snage i brutalno ubrzanje. Ako proizvođači grade imidž na poruci da "električno" znači "trenutna snaga", ovakav propis mogao bi potkopati tu marketinšku strategiju. Dok u Europi već postoje sustavi upozorenja na prekoračenje brzine, oni samo informiraju vozača, ali ga ne ograničavaju. Kineski pristup je znatno stroži i prisilit će međunarodne proizvođače da se prilagode, stavljajući naglasak na uglađenost i kontrolu umjesto na puko "show" ubrzanje.
Novi izazov za proizvođače
Budući da je munjevito ubrzanje često ključan emocionalni faktor pri kupnji električnog vozila, postavlja se pitanje kako zadržati interes kupaca. Proizvođači će se morati okrenuti isticanju drugih prednosti, kao što su veći doseg, energetska učinkovitost, udobnost, napredni infotainment sustavi i održivost. Koncept "početnog udarca" morat će se redefinirati.
Umjesto sirove snage dostupne odmah pri startu, fokus bi se mogao prebaciti na performanse dostupne tijekom vožnje, slično kao kod motora s unutarnjim izgaranjem koji svoju punu snagu isporučuje tek kad dosegne radnu temperaturu. Ključna će biti i komunikacija prema kupcima, s naglaskom da ove mjere ne umanjuju užitak u vožnji, već povećavaju sigurnost i kontrolu.
Na taj način, ono što se čini kao korak unatrag moglo bi se pretvoriti u priliku da se električni automobili dokažu ne samo kao brzi, već i kao iznimno kvalitetni i praktični automobili za svakodnevnu upotrebu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati