Honda Insight 1.3 Exclusive: Povratak eko legende
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
LEGENDARNO ime zelenog pokreta u autoindustriji nakon deset godina opet unosi novinu čineći koncept automobila s hibridnim pogonskim sustavom cjenovno dostupnijim. Insight je prisutan i na hrvatskom tržištu, gdje dolazi kao značajno pojačanje još uvijek skromnoj ponudi hibrida.
Honda Insight je relativno nepoznata u Hrvatskoj, no u razvijenom svijetu slovi, poput svog glavnog rivala Priusa, za pionira ekološkog pokreta u auto svijetu. Upravo ju najpopularnijom čini podatak kako je to bio prvi hibrid na tržištu SAD-a gdje se pojavio sedam mjeseci prije Priusa.
Predstavljen 1997. godine Insight na tržište dolazi dvije godine kasnije, a ubrzo osvaja titulu najštedljivijeg automobila. Inovativnog dizajna naglašene aerodinamike, zahvaljujući poput legendarnog NSX-a lakoj gradnji od aluminija (848 kg) i naprednom pogonu (1.0/67 KS + EM 10 kW), ovaj je automobil u realan svijet donio rekordno nisku potrošnju (ispod 4 l/100 km) što je prepoznalo tek nešto manje od 20.000 kupaca.
Deset godina kasnije situacija je kudikamo drugačija. Vremenski odmak od gašenja modela 2006. godine ispunio je hibridni Civic, a tek prošle godine na scenu je stigao novi Insight. U potpunosti drukčiji od izvornika novi model nastupa s aktualnom idejom da uz hibridni pogon ponudi obiteljsku ulogu bez ikakvih ograničenja.
Pritom plijeni pažnju dinamičnim i modernim izgledom koji otkriva tehnološki napredak skriven ispod lima. Ništa novo, jer isti posao odradio je i glavni konkurent, pa će za razliku od hibridnih izdanja klasičnih modela (Civic, Focus i sl) technofreakovi zastati kraj Insighta i zamisliti se.
Nema sumnje kako se vlasnik može ponositi njegovim izgledom. Modernog izgleda i za hibrid tipično oblikovane karoserije ovaj se model nameće estetskim vrijednostima. Gotovo agresivan sprijeda, svemirski s boka i možda najviše hondovski straga, Insight jedinu sličnost nudi s glavnim oponentom Priusom kojeg također karakterizira podignuti stražnji kraj s blago povijenom linijom krova.
Da, plava metalik boja 4,4 metara dugom Insightu odlično pristaje, što ne bi mogli reći za suviše konzervativno odmjerene alu naplatke. U svakom slučaju netipičan vanjski izgled zaslužuje visoku, ali ne i najvišu ocjenu.
U kabini Insight nudi prepoznatljivu Hondinu priču, ali u novom aranžmanu i s nekoliko novih detalja. Vozačko sučelje slično onom hibridnog Civica zaslužuje pohvalu. Gotovo sportski volan odlično sjeda u ruke, a vesele i ručice iza njega, naravno ne pokazivača smjera ili svjetala već polugice za promjenu stupnjeva prijenosa.
+/- princip šaltanja na CVT mjenjaču u Hondi je znak dobre zabave, a nema razloga da tako i ne ostane na hibridu. Središnji prostor s minimiziranim i jednostavnim za korištenjem kontrolama klima uređaja prepušta prostor središnjem multimedijalnom sustavu s touchscreen sučeljem koji pruža uslugu navigacije i audio uređaja.
Poslovično visoka kvaliteta izrade djelomično je narušena obilatim korištenjem tvrde plastike, kao i pomalo nespretnim integriranjem prije spomenutog aktivnog zaslona. S druge strane, napredan dizajn, dvobojna izvedba i lijepo osvjetljenje pogoduju ugodi boravka, a isto vrijedi i za solidno odmjerena prednja sjedala.
Ponuda prostora sprijeda nije ničim narušena, dok se straga osjeća blagi nedostatak komfora kao posljedice povijanja linije krova uslijed visokih zahtijeva aerodinamike. Na prtljažnik skriven ispod povećih petih vrata nema zamjerki, kako u pogledu kapaciteta (408 l) tako i kada je u pitanju njegov oblik. Vrijedni spomena su i pretinci ispod dna prtljažnika gdje se nalazi i rezervni kotač smanjenih mjera.
I dok je ergonomija vozača u Hondinom maniru u potpunosti zadovoljavajuća zasmetati može nedovoljna preglednost straga. Visoko postavljen poklopac prtljažnika uzima značajan dio pogleda, a isto vrijedi i za pogled usmjeren ka stražnjim kutevima vozila.
Pokretačko srce Insighta čini IMA sustav četvrte generacije koji koristi sinergijski učinak benzinskog motora i elektromotora napajanog iz NiMh baterija. 1,3 benzinac razvija maksimalnih 88 KS i 121 Nm, dok elektromotor raspolaže maksimalnom snagom od 14 KS i momentom od 92 Nm dostupnim u rasponu od 0 do 500 o/min.
Sustavom se upravlja putem CVT mjenjača, koji osim klasične D (drive) pozicije za vožnju nudi i nešto dinamičniji S (Sport) mod, kao i mogućnost ručne izmjene sedam predefiniranih stupnjeva putem poluga iza upravljača. I to je otprilike sve što vozač mora znati prije nego što starta motor i pritisne papučicu akceleratora.
A tada se neće desiti ništa revolucionarno. Automobil će linearno ubrzavati, a tek će ovisno o intenzitetu gasa, odnosno opterećenju ovisiti koliki će biti upliv elektromotora. Navikavanje iziskuje tek nešto drugačiji zvuk kao posljedica korištenja CVT mjenjača i tjeranja motora u viši režim rada. Kad su pak u pitanju performanse možemo rezimirati da su na razini 1,6 benzinca što potvrđuju i tvornički podaci o ubrzanju do 100 km/h (12,4 s) i maksimalnoj brzini (182 km/h).
No, pritom je potrošnja goriva osjetno niža, deklarirani prosjek iznosi 4,6 l/100 km, dok je naš testni prosjek iznosio još uvijek vrlo niskih 6,4 l/100 km. Zvuči dobro, pa čak i odlično s obzirom da je novi val poskupljenja energenata već krenuo.
U praksi je Insight svojim mogućnostima naklonjeniji smirenoj vožnji. Bilo da se radi o urbanim sredinama ili otvorenoj cesti automobil će pozorno slušati želje vozača, pod uvjetom da se sve odvija bez naglih pokreta. U suprotnom, odziv motora će kasniti par sekundi za željama, pa se može desiti blago razočaranje nošeno ne baš dojmljivim zvukom. Inače, upravo je zvučna izolacija jedna od manjkavosti Insighta, a posebno je vidljiva u vožnji autocestom.
Sve rečeno ne znači da vožnja Insighta podrazumijeva dosadno odrađivanje puta od točke A do točke B. Naprotiv, jedan od načina da se zabavite je pokušati smanjiti potrošnju goriva, od čega će od velike pomoći biti ECON tipka putem koje će biti redefiniran rad klima uređaja, usklađen rad motora i CVT mjenjača, pa čak i tempomata.
>> Baza automobila: Honda Insight
Naime, potonji će dopustiti blaga odstupanja željene brzine, primjerice na uzbrdicama, što se u praksi pokazalo kao vrlo korisno i istovremeno jednostavno (i jeftino) rješenje. Naravno, tu je i automatska promjena osvjetljenja brzinomjera, od zelene u eko režimu kad se pune baterije do plave kad u sprezi rade oba izvora energije.
Ako vas ni to ne natjera da pazite onda bi mogao mod na info zaslonu gdje će svaki vaš napor da uštedite gorivo i smanjite emisiju CO2 biti nagrađen u okviru Eco Assista, prvo listićima na stabljici, a potom i cvjetom. Iz osobnog iskustva ćemo upozoriti da je praćenje prometa ipak važnije, ako ne po svijet, onda po vas i život ostalih sudionika u prometu. Ovdje napomenimo kako Insight ne nudi mogućnost vožnje isključivo u električnom modu, elektromotor je za takvo što ipak preslab.
Da, Insight možda na prvu poput ostalih hibrida plaši one tehnički slabije potkovane ulijevajući sumnju kako sve to mora kad tad napraviti grešku. Istina je kudikamo drugačija jer je Insight krajnje jednostavnog sučelja upravljanja, sa nerijetko vrlo uobičajenim rješenjima. Da, oprema je prvoklasna, ali se ovdje motor starta klasično zakretanjem ključa, parkira se uz pomoć kamere lišene sustava automatskog uparkiravanja, a dijagram toka pogonske energije je potisnut na sporedno mjesto.
I doista, Insight nastupa kao da ima misiju spašavanja našeg planeta. Cijena mu je rekordno niska za jedan hibrid, karakteristikama nosi globalni aspekt, a utjecajem na okoliš spada među najbolje.
>> Službeni site: Honda Insight
Honda Insight na hrvatskom tržištu starta cijenom od 169.900 kn gdje kupac uz hibridni pogonski sklop s CVT mjenjačem i danas uobičajenu opremu može računati i na kompletnu sigurnosnu opremu, kao i onu koja se tiče ugode u vožnji. Naravno, za ovu protuvrijednost se može dobiti i klasična limuzina kalibra Accorda, no to su već usporedbe s kojima Honda i poklonici eko pokreta ne računaju.
Državne subvencije za ovaj tip vozila sasvim su opravdane i uobičajene, ali nažalost na našem tržištu u njih ne vjeruju ni najveći optimisti. Uostalom, od vlasti koja energetskima temama ne daje prevelike važnosti se takvo što i ne očekuje.
Važnija serijska oprema: |
|
Hibridni pogon IMA | |
ECON tipka za štednju goriva | |
Automatski CVT bestupanjski mjenjač |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
ABS+EBD+BAS |
|
VSA kontrola stabilnosti vozila | |
Senzor svjetala | |
Xenon prednja svjetla + perači | |
Senzor kiše | |
Aktivni nasloni za glave putnika | |
Alarmni uređaj |
|
Potpuna elektrifikacija (stakla, retrovizori) |
|
Automatski klima uređaj | |
Audio-sustav (CD, MP3, 6 zv) + USB priključak | |
Putno računalo | |
Prikaz rada hibridnog pogona |
|
Tempomat |
|
Multifunkcijski upravljač |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Kolo upravljača podesivo po visini |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Grijanje prednjih sjedala | |
Progresivni (EPS) servo-upravljač |
|
Kolo upravljača presvučeno kožom |
|
Isofix sustav |
|
Preklopiva stražnja klupa (60:40) |
|
Naslon za ruke s pretincem (sprijeda i straga) |
|
Dvostruka podnica prtljažnika |
|
Prednje maglenke | |
16" alu naplatci, gume: 185/55 R16 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
4.000 |
Honda Civic 1.3 IMA Hybrid |
180.900 |
Cijena testnog vozila |
184.900 |
Cijena su informativne prirode |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati