Hoće li električni auti ikad postati standard? U Europi ih nema ni 2 posto
![Hoće li električni auti ikad postati standard? U Europi ih nema ni 2 posto](https://ip.index.hr/remote/bucket.index.hr/b/index/fe0dda15-fb23-457a-b275-960f024b3892.jpg?width=765&height=430)
EUROPSKA unija i dalje planira zabraniti prodaju novih auta s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE) počevši od 2035. godine.
No, ne brinite - svog benzinca i/ili dizelaša ćete moći voziti i idućih deset godina, a nove brojke sugeriraju da će proći mnogo vremena prije nego što svi prijeđu na električne aute (EV).
Mnogi sumnjaju da će se to zaista i dogoditi. U 2023. godini na europskim cestama bilo je gotovo 249 milijuna auta, no električna vozila činila su samo 1.8% ukupne brojke.
Dug put električnih auta do standarda
Nedavno objavljeni podaci Europske udruge proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da električna vozila (EV) imaju dug put do dostizanja vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Unatoč godinama državnih poticaja, poreznih olakšica i drugih pogodnosti, električni automobili čine samo malen postotak ukupnog broja registriranih vozila u Europi. Uzimajući u obzir plug-in hibridna vozila, vozila s priključkom za punjenje čine još uvijek samo 3.9% ukupne flote automobila u Europskoj uniji 2023. godine, prema ACEA-i.
S obzirom na to da cijene novih automobila nastavljaju rasti alarmantnim tempom, nije iznenađenje da Europljani zadržavaju svoja starija vozila duže.
Auti u EU su u prosjeku stari 12.5 godina
Prosječna starost automobila koji trenutno voze po cestama EU zemalja iznosi 12.5 godina, a Grčka ima najstariju flotu vozila, s prosječnom starošću od 17.5 godina. S druge strane, Luksemburg ima najmlađu flotu vozila, s prosječnom starošću od samo 8 godina.
ACEA procjenjuje da su 2023. godine u EU bila 248.824.542 automobila, što je povećanje od 1.4% u odnosu na prethodnu godinu.
Ako uključimo zemlje koje pripadaju Europskoj udruzi slobodne trgovine (Island, Norveška, Švicarska) i Ujedinjeno Kraljevstvo, na europskim cestama bila su 294.480.894 vozila u 2023. godini, što je također povećanje od 1.4% u odnosu na 2022. godinu.
Europljanin prosječno godišnje prijeđe nešto više od 12.000 km
Italija je zemlja u kojoj su ljudi najviše skloni vlasništvu automobila, sa 694 vozila na 1000 ljudi, dok Latvija ima najnižu gustoću automobila, s 381 vozilom na 1000 ljudi. Prosječni Europljanin godišnje prijeđe oko 12.346 kilometara.
Ako gledamo dalje, u 2024. godini tržišni udio isključivo električnih vozila u EU bio je 13.6%, što je pad od 1% u odnosu na prethodnu godinu. Plug-in hibridi su također pali, sa 7.7% na 7.1%. U širem EU+EFTA+UK području EV-i su zabilježili manji pad, s 15.7% na 15.4%, dok su PHEV-ovi pali sa 7.7% na 7.3%.
Sve stroži propisi o emisijama
Proizvođači automobila već se muče kako bi ispunili sve strože propise o emisijama, puno prije nego što stupi na snagu cilj od 0 g/km postavljen za 2035. godinu.
Automobilske tvrtke riskiraju plaćanje ogromnih kazni ako premaše ciljeve flote koji su stupili na snagu ove godine. VW je nedavno izrazio zabrinutost zbog mogućnosti da bude primoran platiti čak 1.5 milijardi eura zbog premašivanja tih limita 2025. godine.
![](/Content/img/loader_40px.gif)
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati