Drastično je skraćen rok za ukidanje dizelskih motora u kamionima
SVI KOJI su mislili kako će kamioni još desetljećima voziti isključivo na naftu su se prevarili.
Prvotno, plan je bio da se proizvodnja motora pogonjenih dizelskim gorivom, kad su kamioni i dostavna vozila u pitanju, ukine 2050. godine. Nova odluka je taj rok skratila za cijelo desetljeće, što i ne čudi s obzirom na ranije doneseni sporazum Europske Unije o strožim ciljevima smanjenja emisija kod vozila. Kako piše Financial Times, dogodit će se to 2040. godine, o čemu će uskoro izjave dati vodeći proizvođači kamiona.
Najveći proizvođači okupljeni oko alijanse koju čine Ford, Scania, Man, Volvo, DAF, Daimler i Iveco, potpisali su obveze postupnog ukidanja dizelskih motora kod kamiona u roku od dva desetljeća te većih ulaganja u implementaciju novih tehnologija u pogledu pogona na vodik, struju te sintetička goriva. Pojam „većih ulaganja“ shvatite ozbiljno jer se radi o desecima milijardi eura.
Henrik Henriksson, izvršni direktor tvrtke Scania i predsjednik Odbora direktora za komercijalna vozila Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), tako je za Financial Times dao svoju procjenu prema kojoj očekuje da će proizvođači u razvoj kamiona s novim pogonima zajedno uložiti i 50 do 100 milijardi eura. Pritom prednost ne daje niti jednom pogonskom sustavu. "Ni jedna pogonska tehnologija neće prevladati, već će se istovremeno koristiti više tipova pogona u kamionima", ustvrdio je Henriksson.
Ovim dogovorom proizvođači su se složili postići 55-postotnu redukciju neto emisija stakleničkih plinova do 2030. u odnosu na onu iz 1990. godine. Cilj je da do 2050. budu ugljično neutralni. Međutim, svi su složni da bez većeg angažmana države po pitanju poticaja i izgradnje mreže punionica neće biti moguć tako brz odmak od nafte.
Europski proizvođači već rade na implementaciji alternativnih pogona u kamione. Svoje prve adute već su pokazali Volvo, Scania i Mercedes uz razliku da Mercedes rješenje traži u vodiku s kojim njegovi kamioni postižu autonomiju i do tisuću kilometara. U gradskom i prigradskom prijevozu se pak kao optimalno rješenje vidi isključivo električni pogon.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati