Dacia Sandero je best buy, testirali smo ga u optimalnoj izvedbi
SVI KOJI ne pate za crossoverskim stilom mogu zaobići atraktivniju Stepway izvedbu i uštedjeti preko 10.000 kuna.
Ostavite li ECO-G bi-fuel izvedbu kao prioritet te izaberete li solidnu Comfort razinu opreme, Sandero će vas izaći 103.400 kuna, dok je Stepway izvedba 12.000 kuna skuplja. Nije malo, pogotovo ne u segmentu gdje se gleda svaka kuna.
A odabirom "običnog" Sandera prije svega gubite u vizualnom smislu. Sve rečeno za Stepway izdanje koje smo testirali vrijedi i ovdje, ali bez superlativa. Dakle, klasična izvedba zadržava dopadljiv dizajn, ali je lišena crossoverske robusnosti te će se mnogi složiti kako možda najviše nedostaju krovni nosači. Ipak, kompaktne mjere, pet vrata i atraktivni detalji poput LED dnevnih svjetala daju Sanderu moderan izgled koji će se lako uklopiti u svako gradsko okruženje.
Iznutra vizualno sve izgleda isto, ali ipak malo lošije. Bit ćemo subjektivni i reći kako sve sada djeluje još jeftinije, posebno tapecirung poda koji se "linja“ na iole žešći dodir. Imate li dlakavog ljubimca, ovo bi mogao biti veliki problem. Nemojte da vam ovi detalji poljuljaju samopouzdanje, jer kabina Sandera nije neugodna. Naprotiv, sprijeda je komfor zadovoljavajući, ergonomija je solidna, a korpulentniji će tek morati pripaziti na B nosač koji će u slijetanju prema sjedalu ponekad biti prepreka.
Prostora na stražnjim sjedalima ima dovoljno za dvije osobe, a pritom je na raspolaganju vrlo solidan prtljažnik od 328 l.
Ponavljamo, Sandero ni u kabini ne odaje bitno lošiji dojam od osjetno skupljih konkurenata. Pogotovo ako izaberete iole opremljeniji model, pa se okitite ekranom na kojem se ispisuje i navigacija, a pridruže mu se i kontrole audiosustava. Odmah ispod su prekidači automatske klime pa se nitko neće moći žaliti na komfor mikroprostora. Spomenimo i novost u odnosu na prethodnu generaciju, a to su detalji vezani uz plinsku instalaciju. Tipka aktivacije plina je sad integrirana u armaturu, a putno računalo je sposobno ispisivati količinu plina u spremnika, kao i potrošnju goriva i doseg.
I koja riječ o solidnosti izrade. Neka vas EuroNCAP ocijene ne obeshrabre. Sandero bi mogao i do četiri zvjezdice, ali nedostatak sustava asistencije se danas kažnjava pa crash test nije dovoljan.
Sandero se vozi kao i Stepway. Zna zalelujati u zavojima, što je posljedica prioriteta udobnosti. Pritom ipak odlično drži pravac, uz nisku razinu buke ovjesa i predvidljivu putanju. Pri naglijim manevrima na površinu će isplivati preosjetljivi servo upravljač s malo povratnih informacija, dok će vožnja autocestom generirati nešto višu buku.
Prije motora moramo dati još jednu pohvalu. To su prednja LED svjetla koja osjetno bolje osvjetljavaju cestu. Aktiviraju se automatski, a povećavaju noćnu vidljivost nudeći veću duljinu snopa za 37 posto (110 m) i širinu za 9 posto (24 m) u usporedbi s halogenim kratkim svjetlima prethodne generacije Sandera.
Ispod poklopca nema iznenađenja, i dalje je to 1.0 turbak s tri cilindra koji u kombinaciji plinske instalacije daje 100 KS i 170 Nm. Uzmete li u obzir potrošnju plina od oko 8 l/100 km, odnosno 7 l/100 km benzina, jasno je kako je skuplji dizelaš ovdje dobio odličnu zamjenu. Spomenimo i kako je kapacitet plinskog spremnika 50 l. Još bolja stvar je šest-stupanjski mjenjač, što omogućava vozaču da iz motora izvuče maksimum. Maksimalac je 183 km/h, a sprint do 100 km/h traje 11.6 sekundi. Realno, Sandero vozi autocestom na 3000 o/min što je sasvim ugodno.
>> Neka nova Dacia: Testirali smo novi Sandero, evo što nas je iznenadilo
Dacia Sandero s (pre)slabim motor od 65 KS i klimom kreće od 86.900 kn, ali naša preporuka je upravo izvedba s plinskom instalacijom koja kreće od 96.400 kn. Testna izvedba s Comfort paketom opreme i nekoliko korisnih doplata ima cijenu od još uvijek vrlo dobrih 110.300 kn.
>> Ovdje možete pronaći službenu brošuru.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati