Audijevi V6 TDI motori sada mogu voziti na biljno ulje
AUDI ubrzano radi na elektrifikaciji game, ali se istovremeno trudi zadržati što duže na cestama motore s unutrašnjim izgaranjem, među kojima su nekad slavni TDI agregati.
Iako je Audi među onima koji su 2025. godinu označili kao prekretnicu nakon koje više ne bi trebali nuditi motore s unutrašnjim izgaranjem, situacija se iz dana u dan mijenja. Nakon što je Njemačka ocijenila kako ne treba otpisati klasične motore, iz Audija dolazi vijest o novosti na njegovim V6 TDI motorima.
Nakon Porschea i Audi je odlučio prilagoditi se novim gorivima. Ovdje je u pitanju HVO, odnosno hidrotretirano biljno ulje. Audijev V6 TDI od 286 KS sada bez problema može voziti i na ulje, a što donosi smanjenje emisije CO2 za do čak 95%. Najbolja stvar je u tome da se novo gorivo proizvodi od otpadnog ulja iz prehrambene industrije. Dodatno, HVO ima 30% višu ocjenu cetana, pa se njime poboljšava samo izgaranje.
HVO kompatibilni TDI motori nudit će se na svim modelima Audija gdje TDI motori još imaju značajan udio. To znači da će biti dostupni na A4, A6 i A8 iz osobnog programa, te Q7 i Q8 u ponudi SUV-ova. U drugom krugu prilagođene motore dobit će i Q5, A6 Allroad modeli, a potom bi isti tretman dobio i ostatak VW koncerna, odnosno VW Touareg.
Nakon odlične vijesti i jedna loša. Naime, u Europi postoji tek 600 benzinskih postaja koje nude HVO, a većina ih je u Skandinaviji.
Podsjetimo, VW grupa paralelno radi i istraživanja na e-Fuel gorivima, odnosno sintetskom benzinu. On već pogoni trkaće automobile iz Porschea i Lamborghinija.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati