TopGear: Dodge Challenger SRT Hellcat
Foto: PR
STIGLI smo do Goldendalea u saveznoj državi Washington kako bismo testirali staru legendu, a to je da muscle automobili ne mogu skretati u zavoje.
Testiranje smo odlučili izvesti u novom Dodge Challenger SRT Hellcatu (vjerojatno najbolji naziv ikad za muscle automobil), najsnažnijem američkom muscle caru svih vremena.
Hellcat sa svojih 717 KS radi ono što svi muscle automobili rade dobro, a to je isijava mišićavost oko sebe. Sjećate se događaja koji su prethodili legendarnoj automobilskoj potjeri u filmu Bullit? E, ovo je slično tome. I znate što? Fantastično je. Velika, debela sjedala, jednostavna kabina, iznenađujuće munjevit šesterostupanjski mjenjač s ručicom pomaknutom prema naprijed i na čijem je vrhu bilijarska kugla. Jebeno!
I dovoljno okretnog momenta da većinu dana nisam trebao uopće prebacivati brzine dalje od druge. Osobno, malo me brine ono što mi se čini prilično kratkim međuosovinskim razmakom, premda se nadam da je razlog tome “pogrbljenost” Hellcata. Razina pojedinosti jednostavno je fantastična. Usisnici, otvori, nadsvođena rešetka, uklonjeno jedno prednje svjetlo, prazna rupa pripravna da usiše više zraka u kompresor? Apsolutno! Da, dizajnerski Hellcat nije europski uglađen, no muscle modeli nisu Maseratiji već su napadniji i zabavniji od toga. A i vjerojatno brži. Spreman sam osjetiti njegovu snagu i okretni moment, no nisam spreman na to koliko je oštar ovaj motor i kako se voli vrtjeti na visokim okretajima te na revnost 6.4-litrene hrge.
Navodno motor mora prvo dati 80 KS kompresoru ako želi nešto dobiti natrag, no ono što dobije jednostavno je dojmljivo. Fantastične reakcije gasa, prekrasan krešendo snage koja se gomila i gomila i snažno vas pritišće u dobrodošli zagrljaj prekrasnih Recaro sjedala dok vam uši eksplodiraju pod naletom mahnitog cviljenja kompresora, udaranja klipova V8 i zavijanja ispuha lišenog prigušivača. Siguran sam da izvana Hellcat zvuči poput Smauga probuđenog iz dubokog sna.
I stoga jurim niz ovu dojmljivu cestu, sustav trakcije je isključen, živci mi titraju i otkrivam još nešto, a to je da Hellcat ima izvrsnu šasiju. Hellcat je vjerojatno najbolji automobil za driftanje koji sam ikad vozio.
TopGear Hrvatska na kioscima od 17.10., i dalje na 150 stranica za 15 kuna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati