HAK objavio rezultate novog testa dječjih autosjedalica: Savršenih nema
HAK I PARTNERI zahtjevnom testu sigurnosti ove godine podvrgnuli su čak 20 različitih dječjih autosjedalica. Svi proizvodi su analizirani u četiri glavne kategorije – sigurnost (frontalni i bočni sudari), jednostavnost uporabe (čišćenje i završna obrada), ergonomija i prisutnost štetnih supstanci, a konačni dojam sasvim je solidan. Iako ni jedna dječja autosjedalica nije dobila maksimalnu ocjenu vrlo dobar, njih čak 11 je dobrih, osam ih je zadovoljavajućih, a samo jedna je loša, piše HAK revija.
S obzirom na to da jedva zadovoljavajućih nema, može se reći da je čak 95 posto testiranih proizvoda ispunilo propisane zakonske odredbe, a mnogi od njih su demonstrirali i puno više od toga. Podbacila je samo Jané Koos i-Size R1 + iPlatform Comfy, i to zbog neprihvatljivo visoke razine štetnih sastojaka u presvlaci, za koje se sumnja da mogu biti kancerogeni. Tragovi kontaminacije stoga su automatski spustili ovu dječju autosjedalicu na najnižu razinu, iako bi po ostalim ocjenama bila pri vrhu.
I dok su jedni razočarali, drugi su ovoga puta pokazali da znaju učiti na svojim pogreškama. Sjedalica Chicco Kiros i-Size definitivno nije blistala na crash-testu prije godinu i pol, kad se nakon sudara odvojila od svoje isofix base (Kiros i-Size Base). Međutim, 18 mjeseci kasnije njezin nasljednik – model Chicco Kiros Evo i-Size + Kiros Evo i-Size Base – uredno je prošao ispit i sad svojim malim korisnicima nudi zavidnu zaštitu. Napredak su pokazali i stručnjaci uključeni u razvoj modela Lionelo Antoon RWF, u čijoj su se presvlaci ovoga proljeća također našle potencijalno opasne supstance, no obnovljeni proizvod nazvan Lionelo Antoon Plus više ne odiše kontaminiranim tvarima.
Na testu sigurnosti pet modela dobilo je ocjenu vrlo dobar
Što se tiče rezultata u pojedinim kategorijama, na području sigurnosti čak pet modela zavrijedilo je maksimalnu ocjenu vrlo dobar. To se prije svih odnosi na Cybex Cloud Z2 i-Size (prosjek 5.0 od maksimalno 5.5), koji ujedno nudi najbolju zaštitu pri frontalnom (5.1) i bočnom (5.3) sudaru. Ovaj je proizvod iznadprosječno ocijenjen i kod navođenja pojasa te lagane prilagodbe veličini djeteta (4.5), dok je možda za nijansu ispod očekivanja bio kod provjere stabilnosti sjedalice u vozilu (3.7). Međutim, Cybex Cloud Z2 i-Size može biti sveukupno ponosan na svoje rezultate u segmentu sigurnosti, baš kao i Bugaboo Turtle Air + Turtle Air Wingbase i Besafe Stretch (po 4.8), Cybex Cloud Z2 i-Size + Base Z2 (4.7) te Swandoo Curie (4.6).
Važnost vožnje djece suprotno od smjera kretanja
Inače, i ovaj test je još jednom potvrdio da najveću sigurnost kod frontalnog sudara nude autosjedalice u kojima se djeca voze suprotno od smjera kretanja. Takvom se koncepcijom mogu pohvaliti: Axkid Minikid 3, Besafe Stretch, Bugaboo Turtle Air, Bugaboo Turtle Air + Turtle Air Wingbase, Cybex Cloud Z2 i-Size, Cybex Cloud Z2 i-Size + Base Z2, Jané iMatrix + iPlatform Comfy, Jané Koos i-Size R1 + iPlatform Comfy i Swandoo Curie. U opisu njihovih rezultata stoji da prilikom sudara nema gotovo nikakvih pokreta između glave i trupa, kao ni povećanog pritiska na vrat, što znači da ti proizvodi pružaju podršku kompletnom tijelu djeteta.
S obzirom na to da je kod beba glava zapravo neproporcionalno teška, a vratni i ostali potporni mišići još nisu dovoljno razvijeni, ovakav tip autosjedalice sa sjedenjem u suprotnom smjeru od smjera kretanja vozila preporučuje se što je dulje moguće (barem do druge godine, pogotovo jer je po nekim napucima obavezan do dobi od 15 mjeseci).
Kod bočnog sudara, pak, najbolju zaštitu pruža osmorka: Axkid Minikid 3, Besafe Stretch, Britax Römer Kidfix i-Size, Bugaboo Turtle Air + Turtle Air Wingbase, Cybex Cloud Z2 i-Size, Cybex Cloud Z2 i-Size + Base Z2, Cybex Sirona Z2 + Base Z2 i Swandoo Curie. Na ovom ispitu njihove su "školjke" najbolje apsorbirale energiju nakon bočnog naleta vozila te su testne lutke bile izložene niskom riziku od ozljeda.
Tri autosjedalice ističu se po jednostavnosti korištenja
Drugo veliko istraživačko područje pokrivalo je teme vezane uz uporabljivost dječjih autosjedalica. Budući da samo ispravno instaliran proizvod može pružiti maksimalnu zaštitu, jednostavnost korištenja predstavlja vrlo važan kriterij kod donošenja ukupne ocjene. U tom smislu je važno da se sjedalica može lagano i intuitivno montirati, uz što manji broj koraka.
Analizirani su sljedeći segmenti: mogućnost pogrešne upotrebe, pričvršćivanje pojasa, montaža i prilagodba autosjedalice, razumljivost uputstava te mogućnost čišćenja i kvaliteta završne obrade. Na kraju su se na čelu izdvojili Chicco Kiros Evo i-Size + Kiros Evo i-Size Base, Bugaboo Turtle Air + Turtle Air Wingbase i Britax Römer Kidfix i-Size (svi po 4.1), dok su začelje kolone zauzeli jedva zadovoljavajući Axkid Minikid 3 (2.2) i Besafe Stretch (2.1). Kod njih je vjerojatnost pogrešne montaže gotovo nedopustivo visoka.
Na polju ergonomije postignut je najbolji rezultatski prosjek, jer jedva zadovoljavajućih i loših ovoga puta nije bilo. Naime, od ukupno 20 proizvoda, njih čak 16 zavrijedilo je ocjenu dobar, dok su zadovoljavajuća samo četiri. Promatrani su prostor koji dijete ima na raspolaganju, prostor koji autosjedalica zauzima u vozilu, sjedeća pozicija i udobnost, a malim pobjednikom na kraju se pokazao Cybex Cloud Z2 i-Size. Ovo područje nikako ne treba podcijeniti, jer samo opušteno i okruženjem zadovoljno dijete može mirno putovati, uz maksimalnu razinu sigurnosti.
Jedan model podbacio po pitanju previsoke kontaminacije štetnih supstanci u presvlakama
Kraj ovoga testa obilježila je analiza štetnih supstanci u presvlakama, gdje u 12 različitih modela nisu pronađeni gotovo nikakvi ili možda tek minimalni tragovi, dok je model Jané Koos i-Size R1 + iPlatform Comfy dobio smanjenje ukupne ocjene upravo zbog (pre)visoke kontaminacije.
Iz HAK-a naglašavaju da informacije iz ovoga teksta mogu pomoći kod izbora nove autosjedalice, no važnije od toga je spoznati kako se potencijalni model uklapa u vozilo te pogotovo kako se u njemu osjeća dijete. A to je moguće jedino fizičkim odlaskom do prodajnog mjesta i analizom dostupnih modela. Oduzet će nešto vremena, ali kod izbora za djecu tako važnog proizvoda kompromisa ne smije biti.
Detaljnije možete pročitati ovdje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati