Autorica bestselera odgojila je troje uspješne djece. Kaže da dobre ocjene nisu važne
OCJENE koje dobivamo u školi zapravo nisu važne, kaže edukatorica i autorica bestselera Esther Wojcicki. Na summitu u Dubaiju izjavila je da je obrazovanje u SAD-u, ali i drugim zemljama sa sličnim sustavima, manjkavo jer obeshrabruje "kreativnu djecu koja ne slijede pravila".
"Kako ohrabriti djecu? Način broj jedan je da smanjimo važnost ocjena za kreativne učenike", istaknula je.
Wojcicki ima 81 godinu. Više od tri desetljeća predavala je u srednjoj školi Palo Alto u Kaliforniji. Majka je liječnice i dviju izvršnih direktorica. Iskustvo rada u školi naučilo ju je da su dobre ocjene precijenjene, odnosno da nisu značajan pokazatelj budućeg uspjeha. Ipak, važan su čimbenik u tome kako obrazovni sustav gleda na uspjehe učenika i određuje njihove buduće prilike, pojasnila je u Dubaiju.
"Svi se bore za ocjene jer one vode do fakulteta. Ako nemate dobre ocjene, ne možete studirati", rekla je te napomenula da ocjene potiču učenike da pamte činjenice kako bi ostvarili dobre rezultate na testovima, ponekad ostavljajući iza sebe inteligentne i kreativne učenike koji se ne ističu u pamćenju.
"Potrebna su nam djeca koja su sposobna pronaći izlaz iz problema s kojima se suočava naš svijet. A škola, ovako kako je postavljena, to ne potiče", nastavila je.
Profesor neuroznanosti William Klemm rekao je za Today još 2017. da su "škole toliko opsjednute rezultatima na testovima da ne uspijevaju naučiti djecu kako učiti". To je jedan od razloga zašto se Wojcicki zalaže za djelomične, ali značajne promjene u obrazovnom sustavu. Želi umanjiti naglasak na ocjenama u korist poticanja kreativnosti i inovativnosti kod djece i mladih.
Kada učitelji stave veći fokus na kreativnost u zadacima, vjerojatnije je da će učenici naučiti vještine rješavanja problema i kritičkog razmišljanja - i upamtiti više onoga što su naučili, pokazalo je istraživanje Gallupa provedeno 2019. među američkim nastavnicima i učenicima.
Prošle godine stručnjakinja za roditeljstvo Margot Machol Bisnow pisala je o svom iskustvu intervjuiranja 70 roditelja uspješnih poduzetnika za CNBC Make It. Jedina vještina koju je svaki roditelj naučio svoju djecu bila je znatiželja, koja im je omogućila da kritički razmišljaju "i dođu do kreativnijih rješenja", primijetila je.
Wojcicki navodi da su njezine kćeri bile izvrsne u školi te su imale dovoljno dobre ocjene da pohađaju Harvard, Yale i Stanford. No svejedno se pobrinula da ne pokleknu kada dobiju loše ocjene.
"Prva stvar koju trebate naučiti svoju djecu je da vjeruju u sebe. Ne možeš vjerovati u sebe ako dobiješ lošu ocjenu, a kod kuće te dočekaju roditelji koji zbog toga viču na tebe. To ne funkcionira", zaključila je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati