Britansko istraživanje: Rani čitači kasnije imaju višu razinu inteligencije
Foto: Shutterstock
DJECA koja ranije i brže nauče čitati mogla bi kasnije imati višu razinu inteligencije, pokazalo je britansko istraživanje.
Istraživanjem je obuhvaćeno 1890 jednojajčanih blizanaca iz Velike Britanije kojima su dani testovi čitanja i inteligencije u dobi od sedam, devet, 10, 12 i 16 godina. Budući da blizanci dijele gene i okruženje, razlika u testovima može biti uzrokovana samo čimbenicima koje ne dijele, poput kvalitete učitelja ili poticajnih prijatelja.
Razlike u vještini čitanja između blizanaca povezana je s kasnijom razlikom u inteligenciji, uključujući područja kao što su jezične vještine i logično zaključivanje. Dokazano je da čak i najranija sposobnost čitanja može utjecati na djetetov intelektualni razvoj, objavljeno je u časopisu Child Development krajem srpnja.
"Ako, kako naši rezultati impliciraju, čitanje utječe na inteligenciju, implikacije za učitelje su jasne", objasnio je vodeći autor Stuart Ritchie sa Sveučilišta u Edinburgu u pratećem priopćenju. "Djeca koju se dovoljno ne potiče na čitanje mogla bi propustiti važne mogućnosti za povećanje inteligencije i pismenosti", objasnio je.
Istraživanje su proveli znanstvenici sa Sveučilišta u Edinburgu i King's Collegea u Londonu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati