Zašto se generacija Z ne prijavljuje za poslove?

PRIPADNICI generacije Z nikada se ne bi prijavili za posao u čijem opisu nije navedena procijenjena plaća. Prema nedavnom izvješću tvrtke EduBirdie koja nudi usluge za pisanje eseja, čak 58 posto pripadnika generacije Z neće poslati prijavu ako u natječaju nije otkrivena očekivana plaća.
"Generacija Z sreću više povezuje s novcem"
"Istraživanja nam neprestano poručuju da generacija Z svoju osobnu i profesionalnu sreću više povezuje s novcem koji zarađuje u usporedbi s prošlim generacijama", izjavio je za Newsweek Alex Beene, instruktor financijske pismenosti na Sveučilištu Tennessee u Martinu. "Za mnoge od njih rad nije u službi ispunjenja, već način zarađivanja koji omogućuje kupnju proizvoda i iskustava koja ih ispunjavaju."
Beene je dodao da nedostatak informacija o plaćama u oglasima za posao nije nužno zlonamjeran potez poslodavaca. Mnoge tvrtke oklijevaju objaviti očekivanu plaću zbog mogućih internih problema u slučaju da ostali zaposlenici počnu uspoređivali svoje plaće ili pak jednostavno ne žele otkriti plaće konkurenciji. Međutim, on smatra da je vrijeme da poslodavci preispitaju svoju odluku o neobjavljivanju plaća.
New York je, primjerice, 2022. godine uveo zakon o transparentnosti plaća kojim se zahtijeva objavljivanje raspona plaća u svim oglasima za posao.
"Sve više zaposlenika želi imati jasniju sliku o plaćama"
"Još važnije, u budućnosti možda neće biti riječ samo o generaciji Z, budući da sve više zaposlenika iz svih generacija želi imati jasniju sliku o plaćama zbog trenutnih inflacijskih pritisaka", dodao je Beene.
Prema anketi provedеnој na 2000 odraslih u dobi od 18 do 27 godina, čak 71 posto mladih radnika smatra da bi transparentnost plaća trebala biti standard, a rasprave o plaćama u uredu nužne su za, kako kažu, "osiguravanje pravednosti".
"Generacija Z je puno transparentnija u svemu"
"Ova generacija je puno transparentnija u svemu. Mislim da su moji prijatelji skloni dijeliti ono što zarađuju, tako da svatko ima mjerilo da zna dobiva li fer plaću za rad koji obavlja", rekla je pripadnica generacije Z Maddy Carty (30) za news.com.au.
Prema njoj, razgovori o plaći među prijateljima ili kolegama mogu biti odličan alat za pregovaranje jer radnicima omogućuju da s dokazima pregovaraju o poštenoj kompenzaciji. Čak je istaknula da je zabrinjavajuće ako tvrtka pokušava spriječiti zaposlenike da o tome razgovaraju.
Kakve plaće očekuje generacija Z?
Izvješće je također pokazalo da 58 posto radnika iz generacije Z smatra da bi godišnji prihod od 50.000 do 100.000 dolara bio dovoljan, dok je jedan od četiri ispitanika naveo da je idealni raspon između 100.000 i 200.000 dolara. Vjerojatno je i da će poslodavci koji ne otkrivaju plaće vjerojatno primiti manje prijava.
"Ironija je što tvrtke tvrde da žele najbolje talente, a ipak mnoge očekuju da kandidati slijepo podnose prijave dok ne znaju je li plaća uopće dovoljna za život, a kamoli u skladu s industrijskim standardima i zahtjevima posla", ističu.
"I da budemo jasni, ovo nije problem generacije Z - ovo je jednostavno loša poslovna strategija", zaključak je.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati