Veliki intervju - mala Provansa
ZAMISLITE da imate mogućnost pokrenuti svoj vlastiti brend kozmetičkih proizvoda ili proizvoda široke potrošnje u malim količinama, bez prevelikih ulaganja i to upravo iz Hrvatske.
Kada je riječ o industriji parfema, glavni parfumer Hrvatske Parfemske Kuće Tomislav Vrbanec pravovremeno je prepoznao veliki potencijal. Uskoro će obilježiti jubilarnih 15 godina duge karijere, a sada se s ponosom može pohvaliti otvaranjem prvog parfemskog laboratorija u Lijepoj našoj sa sjedištem u Čakovcu.
Od lokalne zajednice ima vrlo dobru podršku, a kako s mnogo posvećenosti i strasti ističe: "Samo nebo je granica". Može se reći da je svojim dosadašnjim djelovanjem i radom u Međimurju stvorio centar hrvatske mirisne industrije, jer osim parfema Hrvatska Parfemska Kuća pokrenula je i proizvodnju svih toaletno- kozmetičkih proizvoda, kao i dobar dio proizvoda široke potrošnje. Osim navedenog, pokretanje jedne proizvodnje takve vrste doprinosi zajednici te će omogućiti otvaranje novih radnih mjesta.
Hrvatska je konačno dobila svoj prvi parfemski laboratorij. Možete li reći da je otvaranje takve proizvodnje kruna Vašeg dosadašnjeg učenja, rada i truda?
- Zaista sam ponosan na trud i zalaganje kompletnog tima, kako bi i Hrvatska konačno dobila svoj vlastiti parfemski laboratorij. Vjerujte mi kada kažem da nije bilo lako. Hrvatska Parfemska Kuća kao brend u vlasništvu je prvog Instituta za parfumeristiku koji je osnovan po uzoru na francuske Institute. Institut je krenuo s radom vjerojatno u najgore moguće vrijeme, početkom 2020. godine, doslovno nekoliko tjedana prije lockdowna.
Stoga sam itekako zadovoljan da smo velikim trudom i naporima uspjeli preživjeti 2020. godinu. Pokretanje parfemskog laboratorija u Hrvatskoj moj je san već nekoliko godina. Danas mogu biti samo ponosan na činjenicu da je i Hrvatska dobila svoj prvi pravi parfemski laboratorij.
Parfemski laboratorij svakako će biti jedna od lokacija koju će prepoznati turisti, naročito štovatelji parfemske industrije. Što će posjetitelji moći iskusiti u laboratoriju Hrvatske Parfemske Kuće?
- Smješten u gradu Čakovcu mislim da će svakako biti jedna od destinacija stranim turistima koji u sezoni posjećuju prekrasnu Hrvatsku. Naravno, potrudit ćemo se da s poslovnim partnerima organiziramo i grupne posjete našem Institutu, gdje će gosti moći na licu mjesta izraditi svoj vlastiti parfem kao suvenir i ponijeti ga sa sobom.
Od lokalne zajednice imamo jako dobru podršku. Zaista sam ponosan što je naše malo Međimurje postalo centar mirisne industrije u Hrvatskoj. Osim navedenog, pokretanje jedne proizvodnje takve vrste znači i zapošljavanje ljudi. Mislim da će vrijeme pokazati svoje, jer osim parfema pokrenuli smo i proizvodnju svih toaletno-kozmetičkih proizvoda kao i dobar dio proizvoda široke potrošnje. Tako da iskreno, samo nebo je granica.
Svaki klijent je priča za sebe, a parfemi su i znanost i umjetnost. Kakav je proces stvaranja mirisa od ideje do laboratorija i na kraju realizacije?
- Na ovo pitanje mogao bih dati odgovor na barem 20 stranica. Dobro ste rekli da je kreiranje mirisnih receptura i znanost i umjetnost. Vrlo često klijenti od nas traže da spojimo nespojivo. Upravo u tim slučajevima uključuje se znanost. Igranje sa sirovinama može biti jako opasno, zato je itekako važno da svaka receptura posjeduje i određenu dokumentaciju koja potvrđuje zdravstvenu ispravnost proizvoda. Ponekad ta dokumentacija broji i preko 100 stranica po proizvodu, ali ipak zdravlje je najvažniji faktor prilikom procesa proizvodnje bilo kojeg proizvoda, a pogotovo parfema koji se apliciraju direktno na kožu.
Najprije saslušamo klijenta i njegove želje i potrebe. Vrlo je važno usmjeriti klijente na pravi put i upoznati ih s cjelokupnom procedurom. Mirise je teško objasniti riječima, stoga u našem laboratoriju nastaju uzorci na osnovu kojih klijent bira svoj budući miris.
Svaki klijent je priča za sebe. Ne postoji zlatno pravilo po kojem se odvija proces kreiranja, jer svatko želi biti drugačiji i originalan. U današnje vrijeme to je vrlo teško postići, ali zato je tu Hrvatska Parfemska Kuća koja može i želi pomoći. Tek kada klijent odobri uzorak, krećemo u izradu dokumentacije i radimo sve potrebne laboratorijske analize. Ako cjelokupna dokumentacija na čelu s Procjenom sigurnosti kozmetičkog proizvoda potvrđuje zdravstvenu ispravnost, krećemo u konkretnu proizvodnju samog proizvoda po točno određenim parametrima prema strogim normama Dobre proizvođačke prakse.
Naravno, najljepši osjećaj je onaj kada klijent dobije gotov proizvod spreman za prodaju. Zadovoljstvo klijenta nešto je na što jako pazimo.
Potpisujete brojne privatne brendove na hrvatskom i europskom tržištu. Koliko je vremena potrebno za kreiranje personalizirane parfemske recepture i možete li opisati kako izgleda dogovor sa zvijezdama?
- Iznenadili bi se kada bi vam rekao da su poznate osobe sasvim normalne osobe kao i svi mi. Na kraju krajeva i oni su ljudi i do sada nismo imali negativnih iskustava. Ono što sam osobno primijetio jest da što je osoba poznatija i slavnija to je normalnija. Celebrity osobe pripadaju jednoj vrlo specifičnoj skupini klijenata s kojima osobno radim, jer privatnost takvog klijenta shvaćamo vrlo ozbiljno. Poznate osobe kod nas odmah dobiju status VIP klijenta i dobivaju tretman kakav i zaslužuju.
Možda bi vas iznenadilo, ali oni jako dobro znaju što žele. Tako da se može dogoditi da je s cijelim procesom kreiranja i proizvodnje brenda za poznate slavne osobe ponekad i puno jednostavnije nego kada radimo s malim brendovima.
Kako ljudi doživljavaju vaše kreacije? Jesu li mirisi dodaci, iskustva ili nešto treće?
- Oduvijek sam govorio i stojim iza toga da je parfem zapravo dodatak koji se nosi. On itekako može utjecati na naše raspoloženje i zato je važno kakav miris nosimo. Vrlo često smo podložni raznim trendovima. Trendovi dolazi i prolaze, a vi kao osoba ostajete, stoga barem pokušajte nositi onaj miris koji se vama sviđa, a ne miris kojeg imaju svi jer je trenutno u trendu.
Vi ste ta osoba koja će miris nositi cijeli dan i morate se u njemu dobro osjećati. Upravo je to i jedan od glavnih zadataka parfumera; kreirati recepturu koja će savršeno odgovarati osobi. Takav zadatak koji nam je povjeren nije nimalo lagan. Zašto? Kada osoba nosi određen miris cijeli dan upravo taj miris može osobi pomoći da se osjeća bolje, pozitivno, privlačno, da ima više samopouzdanja. Isto tako taj miris može osobu totalno baciti u depresiju. Odgovore na pitanja zašto je to tako možemo pronaći nigdje drugdje nego u našoj podsvijesti.
Ako na podsvijest gledamo tako da stojite u svojoj kući, vi kao osoba predstavljate svijest, a cijela kuća je vaša podsvijest. Sve što proživljavamo tijekom života, bilo to pozitivno ili negativno, bilježimo u podsvijesti. Evo jednog konkretnog primjera: Bez obzira koliko godina danas imali manje-više svi se sjećamo svog prvog poljupca. Tijekom svog života ne sjetimo se tog trenutka toliko često, ali on se itekako urezao u našu podsvijest. Moj prvi poljubac dogodio se na otoku Hvaru kada smo bili na izletu sa školom. Dan danas se sjećam detalja. Park pokraj mora, klupica, borovi i šum mora. Nevjerojatna je činjenica da kada god se nađem na sličnoj lokaciji, sjetim se svog prvog poljupca.
Sa sigurnošću mirise možemo povezati s našom svijesti, podsvijesti i uspomenama koje smo stvorili tijekom naših života. Generalno, mirisi nas mogu razveseliti, ali isto tako i rastužiti. Zato pažljivo birajte mirise koje nosite, jer možda niste toga ni svjesni, ali upravo vaš parfem je taj čimbenik zbog kojeg se osjećate loše ili dobro.
Poznato je da možete omogućiti malim brendovima i brendovima u nastajanju da kreiraju svoj vlastiti brend parfema. Gdje Vas mogu kontaktirati?
- Upravo je to i naša vizija i misija. Pomoći malih brendovima i brendovima u nastajanju u kreiranju i proizvodnji vlastitih brendova parfema ili kozmetike općenito.
Zamislite samo da imate mogućnost pokrenuti svoj vlastiti brend kozmetičkih proizvoda ili proizvoda široke potrošnje u malim količinama, bez prevelikih ulaganja i to upravo iz Hrvatske. Prije pokretanja Hrvatske Parfemske Kuće jedina opcija bila je Francuska i to uz ogromna ulaganja koja si mali poduzetnici ne mogu priuštiti. Od sada i u Hrvatskoj poduzetnici mogu pokrenuti vlastite brendove i sve obaviti u Hrvatskoj. Sjedište naše proizvodnje je u Čakovcu, a informacije o nama mogu se pronaći i na internetskim stranicama Hrvatske Parfemske Kuće.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti