Strukar: Tutić mi je rekao da sahranimo Dujmića kad popuste vrućine, nije ni došao
VEDRAN Strukar, dugogodišnji showbizz novinar, a sad godinama estradni menadžer i veliki poznavatelj događanja na hrvatskoj estradi, iznio je poprilično šokantne tvrdnje o sprovodu glazbenika Rajka Dujmića, koji je preminuo 2020. godine.
"Hrvatsko društvo skladatelja, kojem je Rajko bio jedan od osnivača, do dana sprovoda nije platilo njegovu sahranu, a to je preuzelo na sebe! Neno Ninčević i ja smo to skrivali od Rajkove udovice da ne doživi nervni slom. HDS je trebao i donijeti Knjigu žalosti, a kada to nisu uradili i kada su ih sin i udovica pitali gdje je, dobili su odgovor: 'Ako ti je to toliko važno, što nisi donijela sama?' Trebam li ja tome išta više dodati?" rekao je Strukar u emisiji POP KULTURA Josipa Bošnjaka.
Hrvatsko društvo skladatelja također je smatralo kako počasna straža uz Dujmićev odar nije bila potrebna jer je, kako su navodno ustvrdili, glazbenik bio poročan.
Ne priča više sa Zrinkom Tutićem
"Fedor Boić, Neno Ninčević i ja smo se posložili, nazvali smo ljude koje je Rajko volio. I sada dolazimo do dijela gdje je jako bitno da u posebnim situacijama stavimo antagonizme na stranu. Znači, zovem Jacquesa Houdeka, kojeg je Rajko jako volio kao vokala, a u tom smo trenutku on i ja na sudu.
U situaciji sam gdje čovjeka zovem, a ne želim ga vidjeti, jer nismo u dobro. On odmah odgovara da sudjeluje, dolazi, odradi, normalno komuniciramo, jer nas veže onaj koji je zadužio hrvatsku scenu", rekao je Strukar te otkrio da zbog događaja s Dujmićevog sprovoda više ne komunicira sa Zrinkom Tutićem.
"Ja zovem Zrinka Tutića za počasnu stražu, on mi se javi i kaže: 'Nemoj me zajebavat, da ja dolazim po ovoj vrućini na sprovod?' Ja kažem: 'Zrinko, ti, Rajko Dujmić i pokojni Runjić ste najveća imena hrvatske pop i zabavne glazbe, ja ne mogu vjerovat da ti nećeš stajati u počasnoj straži Rajka Dujmića!'
Kaže on meni da neće doći ni na sprovod. Molim? Kaže: 'Sahranite ga kad popuste vrućine', a ja mu kažem da je to naš posljednji razgovor u životu. On i ja nakon toga više nikad nismo razgovarali. Nažalost, Zrinko Tutić, koautor Moje domovine s Rajkom Dujmićem, nije došao na sprovod jer je u 10 ujutro usred ljeta bilo vruće", ispričao je Strukar.
Dora, HRT i pobjeda Baby Lasagne
Bošnjak i Strukar su razgovarali i o medijskom pritisku na HRT zbog kojeg su, kako se navodi u razgovoru, spriječena namještanja na ovogodišnjoj Dori. Strukar je u raspravi rekao da je ove godine došao naputak organizaciji Dore s vrha: "Ljudi, pazite što radite!", a Bošnjak je utvrdio da je medijski pritisak jedini razlog što je HRT ostao bez ikakvog izbora osim pobjede Baby Lasagne.
Zanimljivo je da je, na opće zgražanje Bošnjaka i publike od pedesetak prisutnih obožavatelja ŠRNGKNUSDP stranice, Strukar branio produkciju Dore i izazvao dvadesetominutnu raspravu koja se nastavila i kroz pitanja publike.
Sumnjiva HDS ZAMP podjela tantijema
Strukar je detaljno objasnio i sumnjive podjele tantijema HDS ZAMP-a na primjeru pjesme koju je napisala Alka Vuica i koja je bila najemitiranija u Bugarskoj, a ona nije za to primila adekvatne naknade.
"Od 3000 autora, njih 20 do 30 ostvaruje više od 95% ukupnih prihoda. Svi ostali autori su osiromašeni i ništa. Kako se to računa? U Hrvatskoj imate oko 168 radiostanica. Vi možete biti glazbeni urednik na manjoj stanici i vrtjeti neku svoju pjesmu 10 puta dnevno, ali nećete zaraditi ništa", kaže Strukar.
"Ja im kažem da promijene to preko skupštine, ali ovi glavni dogovaraju s članovima povećanje prihoda da ne talasaju previše i to je to. Svi znamo da su pokrenute istražne radnje od nadležnih tijela, znam da se autori pozivaju na razgovore u određene institucije. To ide jako sporo, ali je pokrenuto.
Nitko me neće i ne može ušutkati, svi mi moramo razgovarati javno o tome i to posložiti. Što više realnog novca se podijeli, to će se više novca pravilno reinvestirati u ostatak industrije", dodao je. Inače, ukupni prihodi HDS ZAMP-a koji se dijele autorima iznose skoro 22 milijuna eura (165 milijuna kuna) u 2022. godini, kako stoji u videu.
U raspravi o tome treba li glazbu nazivati smećem ili ne Bošnjak je ponudio svoju "teoriju o četiri minute": "Ti plasiraš pjesmu u javni prostor, zaradiš na temelju toga i oštetiš druge izvođače, a moliš me da ti poklonim svoje vrijeme. Ja ću nekad umrijeti i na samrtnoj postelji ću pomisliti: da su mi još četiri minute! Jesam li morao tu pjesmu slušati? Ja sam osoba koja je zamoljena da to konzumira i nemam nikakvu obvezu pristojnosti jer si mi upravo uzeo četiri minute života."
Tekstove Josipa Bošnjaka možete čitati na Indexu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati