Seat Altea XL: Hrvatska premijera mediteranskog krstaša
PRODULJENOM XL izvedbom Seat je zaokružio projekt obnove game koji je za cilj imao iz korijena promijeniti imidž. Altea, Toledo i Leon su svaki ponaosob potvrdili uspjeh misije. Seat je postao sinonim za atraktivan i sportski nastrojen automobil, a dolaskom XL-a postao je poželjna meta i obiteljski nastrojenih kupaca.
Seat Altea je prema mišljenju struke i javnosti jedan od dizajnerski najuspjelijih monovolumena na tržištu. Jednako povoljni dojmovi vrijede i u pogledu dinamičkih karakteristika, kvalitete izrade, pa čak i cijene. No ipak, Altea ne može dostojno konkurirati najboljima u klasi, Renault Scenicu & Co, kao i novom Citroenu C4 Picasso.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Barem nije mogla dok na tržište nije stigla njena XL izvedba, sada dostupna i na hrvatskom tržištu. Gotovo pola stope dulja od izvornika i opskrbljena brojnim „obiteljskim“ sustavima čini španjolsku krstaricu kompatibilnu svima onima koji traže više centimetara u kabini, kombinacija slaganja sjedala, i koječega sličnog. Ukoliko tražite baš to imajte na umu da je razlika u cijeni u odnosu na "malu" Alteu 3.700 kuna. Zvuči predobro da bi bilo istinito, zar ne?
Sa 4.467 mm ukupne duljine XL inačica je točno 185 mm dulja. I ne samo to, model je za 9 mm prerastao Toledo od kojeg preuzima titulu najvećeg Seata u ponudi. Dodatni milimetri, bolje rečeno decimetri iskorišteni su samo s jednim ciljem, a to je povećanje prostora.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I doista, Altea XL se vanjskim izgledom bitno ne razlikuje od ostalih modela u gami, a poglavito Altee. Jedine novosti bilježe se straga gdje se može uočiti blago izmijenjena linija krova i nova stražnja svjetla. Dobro, tu si u krovni nosači nosivosti 75 kg.
Kraljevska ponuda prostora vrijedi podjednako putnike na prednjim i stražnjim sjedalima, kao i za teret pohranjen ispod pomičnog roloa. Konkretno, kapacitet prtljažnika je sa skromnih 409 litara skočio na 532 litre, a uzdužnim pomicanjem stražnje klupe za 14 centimetara kapacitet raste na čak 635 litara - najviše u klasi. Štoviše, ako se stražnja sjedala preklopite, prtljažni volumen Altee XL doseže 1.604 litara.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Osim povećanog komfora nova izvedba je i osjetno praktičnija. Stražnja sjedala imaju uzdužni hod od 16 centimetara što u konačnici (krajnji položaj) daje dva centimetra više prostora za noge putnika. Putnici imaju na raspolaganju tzv. "avionske" stoliće integrirane u stražnje strane naslona prednjih sjedala, a tu su još dodatni 12-voltni priključak .
Što se tiče motora Altea XL se nudi s četiri benzinska motora: 1.4 (85 KS), 1.6 (102 KS), 1.8 TFSI (160 KS) i 2.0 FSI (150 KS). Potonji se može naručiti samo sa 6-stupanjskim Tiptronic mjenjačem. Dizelske verzije su već poznati 1.9 TDI (105 KS), 2.0 TDI (140 KS) s opcijskim 6-stupanjskim DSG mjenjačem i kao vrhunac ponude, 2.0 TDI u izvedbi sa 170 KS.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Bazni Reference paket serijski uključuje između ostalog klima-uređaj, MP3 radio-uređaj (Aux-in, šest zvučnika) kontrolu tlaka u gumama, 16” čelične naplatke, (crne) krovne nosače, uređaj za regulaciju brzine i putno računalo, električne podizače svih prozora, električna vanjska osvrtna zrcala s parkirnim položajem i vozačevo sjedalo namjestivo po visini.
>> Baza automobila: Seat Altea XL
Standardi sigurnosti zadovoljeni su kroz šest zračnih jastuka, ABS+TCS sustav i Isofix sustav. Opcijski kupci mogu opremiti vozilo ESP sustavom dinamičke kontrole stabilnosti, kao i DSR (Driving Steering Recommendation) potporom servo sustava upravljača.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Osim opreme navedene u liniji Reference, linija opreme Stylance raspolaže s osam zvučnika i komandama na kolu upravljača, senzorom za kišu i senzorom za automatsko uključivanje svjetala, dvozonskim klima-uređajem, 16” naplatcima od lake legure, prednjim svjetlima za maglu, vozačevim i suvozačevim sjedalima podesivim po visini s potporom za kralježnicu i Come & Leaving Home funkcijom.
Altea XL također nudi bogatu dodatnu opremu tako da svaki kupac može individualizirati svoje vozilo. Osim navigacijskog sustav TomTom 710 koji sadrži sve europske SEAT trgovce u svojoj memoriji tu su još Bluetooth telefonski sustav, bi-xsenon svjetla, kožna sjedala, pomoć pri parkiranju i sl.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I za kraj riječ dvije o cijenama Seat Altea XL starta s 129.373 kn koliko stoji izvedba s 1.4 Reference paketom opreme. Snažniji benzinac (1.6) je 3.125 kn skuplji, dok je za jednako opremljenog dizelaša potrebno izdvojiti 150.714 kn.
Bolje opremljene izvedbe dostupne su i sa snažnijim motorima. U pravilu se radi o dodatnih 14.000 kn za koje kupac dobiva "brdo" opreme u sklopu Stylance paketa. Sve u svemu, tek 3.700 kn nadoplate u odnosu na običnu Alteu čini se iznimno fer ponudom. Pogotovo ako se uzme u obzir da Toledo čiji smisao postojanja polako, ali sigurno blijedi, ima cijenu desetak tisuća kuna višu cijenu.
Tekst: Miljenko Nikolić
Naslovna fotografija: D.N.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati