Probali smo Prime - savršenu prevaru za zlatnu mladež
POČNIMO s činjenicama o profitu: Prime je megapopularno piće koje je u dvije godine od puštanja na tržište prodano u milijardu primjeraka. Za usporedbu, dominantni Red Bull koji već 40 godina vlada tržištem, koje je sam i stvorio, proda oko 11 milijardi limenki godišnje.
To znači milijardu dolara prometa godišnje, sponzorske ugovore s Arsenalom, Barcelonom i UFC-jem, ali i ogromna ulaganja u marketing i što brži rast. Hajp se diže do točke usijanja u kojoj se najvećim igračima i više nego isplati baciti milijarde dolara da bi imali Prime u svom portfelju.
Content je sve
A sav taj hajp temelji se na licima kompanije - Loganu Paulu i KSI-ju, kontroverznim YouTube ličnostima koje dobro razumiju da je pažnja mladih jedina valuta važnija od vremena i ne libe se iskoristiti tu pažnju za dobar i brz novac. Ponajbolje ogledalo vrijednosti te pažnje je ushićena grimasa Logana Paula kad je u YouTube videu o japanskoj šumi poznatoj po godišnjem broju samoubojstava ugledao mrtvo tijelo. Sve je content, a content je sve.
I dok ovaj ADHD-friendly dvojac poprilično opušteno interpretira činjenice u reklamama i odbija priznati da su tinejdžeri primarna ciljna skupina njihovog oglašavanja (pa tako stvaraju partnerstva sa sportskim događajima za mlade dok na webu upozoravaju da se piće ne preporučuje mlađima od 18), sve je jasnije da Paul i KSI lažu i oko vlasništva kompanije.
Više puta su gromoglasno tvrdili da su sami pokrenuli Prime, ali po posljednjim informacijama njih dvojica su zapravo oglašivači za tvrtku Congo Brands koja se bavi brendiranim pićima. Njih dvojica su vlasnici 20% kompanije, zbog čega je jasno zašto im je u interesu sumanuto promovirati piće svojim maloljetnim fanovima.
Jasno je kao dan da ažurnije obitelji i vlade očajavaju kao Isusovi apostoli one dane prije uskrsnućajer piće možda i nije baš u skladu s regulacijama, ali potpuno rasprodane zalihe pretvorile su Prime boce u pravi statusni simbol. Pričamo o britanskim trinaestogodišnjacima koji kupe Prime i onda koriste tu istu bocu za vodu do daljnjega samo da bi bili viđeni s njom.
A zašto ne kupe drugu, zaboga? Možda zato što roditeljski novčanici imaju dno, a jedan Prime košta oko 5-10 eura. Drugim riječima, petinu medijalne hrvatske plaće biste potrošili da biste djetetu priuštili jedan Prime dnevno. Što bi zlatna mladež rekla - pišanje po sirotinji.
OK, objašnjavati nekome da ne treba trošiti novce na ovo nas vodi u kategoriju upozoravanja na nigerijske prinčeve u vašem Gmailu, ali ako zanemarimo gromoglasan marketing usmjeren prema djeci i količinu kofeina u Prime Energy liniji koja djecu tjera na ispumpavanje želuca (ozbiljno), ostaje nam važno pitanje:
Kakav je okus?
S obzirom na to da će i Hrvatska evidentno povući Prime Energy pića, žrtvovali smo se i probali cijelu Hydration liniju koja, za razliku od one energetske, neće tako skoro sići s polica. Skupa je, ali bar sad ne možete reći da Index.hr ne troši novac na mržnju svega hrvatskog: ovog puta mrzimo sve američko.
Jedino predznanje koje smo imali u vezi Prime Hydration linije jest da je marketing i ovog proizvoda potpuno izvrnut - manjak šećera i soli u odnosu na konkurenciju u sukobu je s namjenom sportske rehidracije, a upravo nizak broj kalorija i soli navodi se kao glavni adut.
Dakle, ili znaju da ovo nije za ozbiljne sportaše nego za djecu ili ne znaju apsolutno ništa o osnovama obnavljanja razine vode i elektrolita u organizmu pri fizičkim aktivnostima. Probajte ovo pogoditi sami, bit će uzbudljivo!
Dojmovi su striktno subjektivni, fokus grupa sastoji se i od proponenata i od oponenata ovakvih pića, a ocjene su u rasponu od 1 do 5, prikazane u jedinici djece koja čekaju pumpanje želuca - što veći broj, to bolje.
Prime Ice Pop
Prime Ice pop sliči na hrvatsku bocu, ali smrdi na američku. Najgori je okus koji smo probali, kao kašalj za sirup s rastopljenim žvakama + gadljiv aftertaste s aromom udisanja prometne špice na Vukovarskoj.
Ocjena:
Blue Raspberry
Subjektivno najljepša boca na testiranju! Nešto kiseliji, pa i mrvicu življi i voćniji okus od onog Ice Pop smeća. Podsjeća na pića za prije ili poslije treninga pa će vam se svidjeti ako ste malo čudni pa volite takve okuse. Niti je definiran ni naročito ukusan. Bio bi bolji dojam da ne znamo da je kao funkcionalni napitak bacanje novaca.
Nažalost, u prilog mu ide što smo ga probali odmah nakon Ice Popa koji je toliko loš da su dojmovi bolji nego što bi trebali biti. Zamislite koliko bi vam se svidjela tvrda kora bijelog kruha ako je jedini drugi izbor papir. Koji ste podigli s poda nasred Ilice.
Ocjena:
Lemon Lime
Subjektivno najružnija boca na testiranju. Generalno smo očekivali puno jer su citrusna pića najklasičnija i najkonvencionalnija s dobrim razlogom. Miris je osvježavajući, okus je u redu ako volite industrijsku slatkoću, aroma nije pretjerano prisutna, a problemi nastaju nakon obećavajućeg prvog gutljaja.
Svi smo imali sve više problema što smo više pili. Teško sjeda na želudac, okus je sve manje zanimljiv, a prvotno osvježenje također jenjava. Kao da čitate vijesti o ministarskim prometnim nesrećama - što više detalja dolazi, to vam se više žuri na WC.
Ocjena:
Strawberry Watermelon
Čudi nas što ova boca nije došla uz ružičaste tajice. Možda nije najljepša, ali recite nam da je već ne vidite u rukama svake fitness influencerice na potezu Britanac - Dubrava. Imali smo osjećaj da će nas okus iznevjeriti, i nismo pogriješili - odustali smo nakon tri gutljaja, a i to smo izdržali samo zato što smo pokušavali pronaći makar sugestiju jagode i lubenice.
Ni ove prošle boce nisu osvježavajući dašak prirode u vašim ustima, ali ovo stvarno odaje dojam da u sastojcima nema niti jednu punu riječ, samo slova i brojeve. Definitivno mogu tvrditi da influencericama koje budu ovo pile za Instagram i TikTok definitivno posao nije toliko lagan koliko izgleda.
Ocjena:
Tropical Punch
Boca je agresivna i vrlo vidljiva, od svih ponuđenih doima se najviše kao muški pandan prošloj boci - fitness influenceri na steroidima. Okus je adekvatan - agresivno loš. Miris nije agresivan, a okus podsjeća na nešto što se pije za neka teža zdravstvena stanja - ali sa šećerom.
Ne običnim šećerom koji stavljamo u kavu ili čaj, ovo je onaj ljepljivi šećer kakav asociramo sa želeom. Budimo fer - nismo ga probali u "roid rage" epizodi, javite nam pridonosi li to doživljaju.
Ocjena:
Meta Moon
OK, ovo je sigurno najljepša boca. Dobar crno-bijeli kontrast, zabavan detalj na logotipu, dosta dobro odrađeno. S ovim smo imali ogroman problem: navikli smo na Prime. Miris je sasvim solidan, a okus je ponovno nedefiniran amalgam žvakaćih guma, želea i pojačivača okusa u primordijalnoj juhi bezglavog konzumerizma.
Nije nam čak jasno ni zašto bi neki fast food entuzijast od 11 godina slinio za ovim kad postoji plejada ukusnijih i bogatijih varijanti, ali doživljaj okusa je puno ovisniji o percepciji proizvoda prije kušanja nego što bi bilo dobro za naše džepove. Ukratko, otupili smo i ne šokira nas koliko je ovo loše. U ovoj točki nas malo hvata i depresija što ovo uopće pijemo.
Prime 1, naši okusni pupoljci 0.
Ocjena:
Zaključak
I Prime Hydration bi trebalo zabraniti jer je… smeće?
Šalim se, bilo bi zabavno, ali ne vidim smisao ni u ovim zabranama jer bi hipotetski bilo pametnije educirati sebe, a potom i djecu, o osnovnim psihofizičkim svojstvima svega što unosimo u sebe i čemu smo izloženi na dnevnoj bazi.
Vođenje križarskog rata protiv kompanija koje očigledno koriste djecu za stjecanje profita je u načelu ispravno i ne treba zanemarivati Primeov agresivan marketing usmjeren prema djeci koji uporno ponavlja da "Logan Paul kaže da je Prime zdrav".
Ali ne treba zanemariti ni sva šećerna pića i slatkiše koji su adiktivni otrov za djecu, a ni hrpu influencera koji djecu koriste za zaradu. A priča o zamjeni šećera drugim - isto potencijalno štetnim - sastojcima da bi se udovoljilo agresivnoj anti-šećernoj politici EU... Prepustimo to nutricionistima i političarima, mi smo tu samo da malo okusimo Ameriku i gen Z brand konzumerizma.
Odvratno je, dakle morate probati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati