Poznate Hrvatice u PR vodama: "Tim se poslom bavi svatko, uglavnom ljudi koji to ne znaju"
Foto: Index
BROJNE poznate Hrvatice, među kojima je najviše manekenki, prisiljene su potražiti dodatne izvore prihoda kako bi se uzdržavale, jer na našoj estradi i modnoj sceni tek rijetki mogu preživjeti. Jedno od najčešćih zanimanja kojim se poznate Hrvatice bave, promoviranje je klubova i kafića, za što najčešće nisu kvalificirane. Poput Elle Dvornik koja se u tome samo nakratko okušala i shvatila da to nije za nju. Za razliku od nje, mnoge poluanonimne manekenke i starlete godinama "rade" kao PR-ovke popularnih klubova bez ikakvog znanja, iskustva i obrazovanja, što vrijeđa one poznate Hrvatice koje su svoju diplomu za bavljenje odnosima s javnošću ili marketingom, zaslužile.
Najnoviji primjer je Mirna Maras koja je odnedavno članica tima za marketing i odnose s javnošću nogometnog kluba Hrvatski dragovoljac. Iako ju je hrvatska javnost upoznala kao hostesu, manekenku, voditeljicu i glumicu, Mirna je diplomirana ekonomistica specijalizirana za marketing i, za razliku od dosadašnjih poslova, ovaj u Hrvatskom dragovoljcu joj je zaista struka. "Bila sam zadovoljna kad je stigla ponuda i prihvatila sam je. Nisam mogla odbiti jer mi je to struka. Diplomirala sam marketing prije pet, šest godina i diploma je čekala pravu priliku", rekla nam je Mirna te dodala da je vrlo zadovoljna što može raditi u struci.
Mario Valentić će paziti na dijete
"Gledam na to kao na jedno novo iskustvo, novi izazov, veselim se tome kad ću intenzivno početi raditi", kaže lijepa ekonomistica koja je prije godinu dana postala majka. Kaže kako se ne boji da neće moći uskladiti majčinstvo i posao, a priprema i nove projekte. "Sve je stvar dobre organizacije. Kad dobiješ dijete, naučiš se organizirati i postavljati prioritete", rekla nam je Mirna i potvrdila da će na jednogodišnjeg sina sada nešto češće paziti tata Mario Valentić koji je i inače dosta angažiran oko djeteta. "S ovim novim angažmanom nije završila moja ljubav prema televiziji. Uskoro ćete me moći vidjeti na malim ekranima u nekim novim projektima", najavila nam je Mirna, no nije željela razjasniti o čemu je točno riječ.
"O Stjepanu Spajiću mogu reći samo jedno: Legenda!"
S obzirom na to da je prije nekoliko godina radila emisiju Loptomanija, Mirna je jako dobro upoznata s nogometnim pravilima i zna što je zaleđe. "Tada sam puno naučila jer sam se morala pripremati za emisiju. Inače nogomet volim pogledati, a sada imam razlog da to češće činim. Znam što je zaleđe još od Svjetskog prvenstva 2006. godine. To su neke osnovne stvari koje sam tada naučila", kaže nam lijepa ekonomistica. Što je točno potaklo njene poslodavce da je angažiraju, nije nam znala reći, ali s obzirom na to da je riječ o poslu za koji je kvalificirana, smatra da su uočili neke sposobnosti koje im odgovaraju. "To morate njih pitati, ja vam to ne mogu reći. Vjerojatno su u meni prepoznali moj pozitivan imidž i sposobnosti koje su im odgovarale", rekla nam je Mirna. Kad je riječ o Hrvatskom dragovoljcu, teško je ne progovoriti i o Rođi, pokojnom predsjedniku i osnivaču NK Hrvatski dragovoljac. "O njemu mogu reći samo jednu riječ: Legenda!", rekla nam je Mirna Maras uz smijeh.
"Ne vidim ništa loše u tome da čovjek sa 30 godina koji radi neki posao dobiva plaću za to"
Nekoliko mjeseci prije nje odnosima s javnošću počela se baviti bivša pjevačica Lana Klingor koja se zaposlila u kazalištu ZKM. Ona je također završila adekvatan fakultet za taj posao i ne smatra to tek nečim usputnim. "Rekla bih da je vrlo logično da sam se zaposlila u odnosima s javnošću ZKM-a, s obzirom na to da sam diplomirala novinarstvo na smjeru za odnose s javnošću i meni je to struka. Nije mi to neki izlet u te vode", objasnila nam je Lana. Pjevanje je doživljavala više kao hobi, no sada joj je normalno da ima stalan posao za koji dobiva plaću. "Ja imam 29 godina, kad sam počela pjevati imala sam 20. Pjevanje doživljavam kao hobi, tada sam studirala i mislila sam si "kaj ne bi pjevala". Zarađivala sam time i to mi je dobro došlo. Ali, ne vidim ništa loše u tome da čovjek sa 30 godina koji radi neki posao dobiva plaću za to ako ga dobro obavlja", kaže.
"Kad radite PR godinu dana, sumnjam da ste popili svu pamet svijeta"
Razloge zbog kojih neke poznate Hrvatice odlaze s estrade u PR-ovske vode nije znala objasniti, jer smatra da to ovisi o svakoj osobi pojedinačno. "Estrada ima svojih prednosti i mana. Dobar novac zarađuju Oliver, Gibo, Severina i još neki. Ja nisam u tome rangu i s tim nemam nikakav problem. Meni je potpuno normalno raditi i zarađivati plaću, pogotovo kad sam u situaciji da sam samohrani roditelj. Moram biti odgovorna", kaže Lana. Kao i Mirna Maras, bivša pjevačica ET-ja kaže da je majčinstvo i posao moguće uskladiti ako postoji dobra organizacija. "Baka-servis je najbolji, a dobar je i deda-servis", kaže nam Lana uz smijeh. Iako je jako zadovoljna svojim trenutnim poslom, nije razmišljala o tome gdje se vidi u budućnosti. "Još mi je prerano za to. Ne bih mijenjala ovaj posao koji sad radim. O nekoj svojoj agenciji za odnose s javnošću nisam razmišljala. Nisu baš vremena za privatne biznise, a i ja sam prekratko u tom poslu da bih se pravila pametna i otvarala agenciju. Kad radite PR godinu dana, sumnjam da ste popili svu pamet svijeta", tvrdi Lana Klingor.
"Vidim da se danas svatko bavi PR-om, ali to uglavnom rade ljudi koji ne znaju"
Sarah Josipović još uvijek studira, ali već ima bogato iskustvo u području odnosa s javnošću. Radila je PR za Fashion Week Zagreb gdje je sada direktorica te za Fashion Week Rab. "To je moja struka, magistrirat ću marketing za mjesec dana i malo sam osjetljiva na tu temu. Vidim da se danas svatko bavi PR-om, ali to uglavnom rade ljudi koji ne znaju. Moja profesorica i mentorica je jedna od osnivača Udruge za odnose s javnošću i uvijek nas uči da nije PR ono što radi Samantha Jones u "Seksu i gradu". Danas svatko treba osobu koja će privući ljude u klub i malo zabavljati goste, ali to nije PR", objasnila nam je Sarah. Iako se vrlo rano počela baviti manekenstvom, taj posao je nije zanimao jer je ipak željela nešto više, a time se bavila "da si može platiti ljetovanje". Danas je zajedno s majkom Suzy vlasnica modne agencije i uskoro magistrica marketinga, a iza sebe već ima bogato poslovno iskustvo.
"Ako odvjetnik mora imati položeni pravosudni ispit ili doktor licencu, onda i PR-ovac mora imati neke kvalifikacije"
"Moji projekti Fashion Week Zagreb i Fashion Week Rab su ipak bili konkretniji projekti, a ne kao bavljenje s odnosima s javnošću klubova i butika. Naše manekenke i pjevačice više žive od takvih promotorskih poslova nego od pjevanja i manekenstva i to je sve u redu dok nađu nekog tko će to sve platiti. Ali danas se svatko naziva PR-om. Mislim da bi za te poslove trebali neki drugačiji nazivi, tipa domaćica kluba ili nešto slično. Treba puno znanja da biste sami sebe mogli nazvati stručnjakom za odnose s javnošću. Ja ću to magistrirati pa ne mislim da znam o tome dosta, nego trebam još puno prakse", tvrdi mlada studentica. Smatra da ljudi ulaze u to zanimanje najviše zbog novca, jer kaže da su neke manekenke u njenoj agenciji "jako dobro zaradile od promoviranja u klubovima". "Prije svega podržavam struku. Ako odvjetnik mora imati položeni pravosudni ispit ili doktor licencu, onda i PR-ovac mora imati neke kvalifikacije. Danas se stilisti nazivaju stilistima bez škole, a isto je s dizajnerima. Tako se neke manekenke nazivaju PR-ovkama, a ne znaju zbog čega su PR. Mislim da je to prvenstveno radi novca", zaključila je Sarah Josipović.
"PR je brend"
Jedna od promotorica koja je posebno aktivna posljednjih dana je Hana Hadžiavdagić. Osim što radi kao novinarka i obilazi našu obalu, bavi se promoviranjem vodičkog Blue beach bara. "Meni je to struka. Ja sam diplomirani novinar i diplomirala sam na smjeru odnosi s javnošću", rekla nam je Hana koja sa svojih 26 godina ima dosta iskustva u struci. "U Sarajevu sam radila razno – razne partyje, Davida Moralesa, Carla Coxa i druge slavne DJ-e. To su događaji gdje se skuplja mnogo ljudi i uvijek je bilo super. U Zagrebu sam radila promociju za klub BBS u kojem je trenutno ljetna pauza, a sada to isto radim u Vodicama", ispričala nam je Hana. Ona smatra da se brojni poznati žele okušati u odnosima s javnošću jer je to zanimanje popularno. "PR je brend. Jako se popularizirao. Posljednjih godina svaka je firma otvorila natječaj da treba nekoga za odnose s javnošću, čak i one koje ne trebaju. Coca Cola je tražila PR-ovca, mislim što će njoj to?", rekla nam je uz smijeh.
"Glavni PR-ovci u Hrvatskoj se bave Facebookom"
"To je zanimanje jako dobro plaćeno, čak i bolje od nekih mjesta koja su više rangirana, možda zato što je to pomodarstvo", tvrdi ona i, baš kao ni Sarah Josipović, ne voli kada se svatko može nazvati PR-om. "Mnogi ljudi koji se bave time u biti nisu PR-ovci i ne znaju što je marketing. Njima je marketing Facebook. Glavni PR-ovci u Hrvatskoj se bave Facebookom", tvrdi i nastavlja: "To je više od slanja mailova medijima. Treba se pojavljivati na pressicama, raditi reklamu na svakom koraku. Ja sam to sve radila. Nije problem raditi promociju za Carla Coxa, ali kad je karta 60 eura u ova recesijska doba, onda jest. Ljudi plaćaju obične manekenke koje se predstavljaju kao PR-ovke, a sav je njezin posao da bude tamo i cuga cijelu noć. Ja sam baš organizirala nagradne igre, zvala ljude, reklamirala", nabrojila nam je Hana.
"Vidim se u odnosima s javnošću, osim ako se bogato ne udam"
U budućnosti se vidi u tom poslu, ali napominje da ništa nije sigurno. "Trenutno sam jako zadovoljna novinarstvom. Vidim da jako dobro radim svoj posao. Sada imam 26 godina i vjerojatno ću se, kad dođem u određene godine, htjeti skloniti iza kamere. Nije lijepo vidjeti stariju ženu kako vodi neku emisiju, ljepše je vidjeti neku mlađu. Možda ću se vratiti kod tate u firmu i raditi odnose s javnošću. Mislim da će to biti neki moj put", rekla nam je Hana Hadžiavdagić i na kraju dodala: "Osim ako se bogato ne udam", rekla je uz smijeh.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati