Povratak "Fiće"
LEGENDARNI mališan se vraća i to već kroz dvadesetak dana. Na 74. Ženevskom automobilskom salonu Fiat predstavlja koncept Trepiuno, koji oživljava uspomene na legendarne minijature ovog proizvođača.
Fiat će jednim udarcem srediti dvije muhe. Kao prvo, svojevremena zamjena za vremešnog Seicenta je spremna, a kao drugo Fiat se pridružuje odabranom društvu proizvođača koji u svojoj gami imaju nasljednike slavnih modela iz prošlog stoljeća.
Tako je Volkswagen posegnuo za "bubom", BMW-ima Minija, a Fiat na scenu vraća 500-icu, model u nas nepravedno prekršten u "fićo".
Duljinom od svega 3.3 metra (+33 cm) koncept u potpunosti ostaje dosljedan izvorniku. Kompaktne dimenzije i prepoznatljiv dizajn dovoljni su da koncept imena Trepiuno izazove neviđen interes. Sasvim razumljivo s obzirom da podsjeća na model, koji je bio zaslužan za masovnu motorizaciju Italije, a bogami i (u donekle izmijenjenom obliku) tadašnju Jugoslaviju.
Malen izvana velik iznutra
Uz prepoznatljiv retro stil koncept ima naglašen minimalistički karakter. Lišen suvišnih detalja, Trepiuno u još jednom detalju ostaje dosljedan prethodniku. Međutim, ono po čemu se razlikuje je doza funkcionalnosti. Fićo budućnosti, usprkos skromnim gabaritima nudi dosad neviđenu dozu praktičnosti. Stražnja klupa ima nekoliko mogućih pozicija, pa uz osnovnu funkciju, može poslužiti kao odlagalište prtljage.
Ipak, ono što je najinteresantnije je 3+1 koncepcija. Naime, inovativna izvedba prednje armature dopušta pomicanje suvozačkog sjedala dovoljno prema naprijed da putnik straga ima dovoljno mjesta, a da pritom nije narušen suvozačev komfor. Fiatovi konstruktori su postigli rekord, koji kaže da je 3.3 metra sasvim dovoljno za udoban smještaji do tri odrasle osobe i jednog djeteta.
Dodatni centimetri su između ostalog dobiveni nekonvencionalnim oblikovanjem sjedala. Vrlo tanki nasloni sjedala napravljeni iz poliuretanske pjene pružaju udobnost klasičnih naslona, a pri tome zauzimaju i do deset centimetara manje u uzdužnom smjeru.
Abarth se vraća
Koncept je postavljen na platformu nove Pande, koja je detaljno prilagođena razigranom karakteru Fiatovog automobilčića. Najveći odmak od prethodnika je napravljen upravo na području mehanike. Dovoljno je reći da će bazni motor imati i trostruko veću snagu.
Trenutno se barata s dvije mogućnosti. Jedna kaže da bi serijski Trepiuno mogao biti pogonjen isključivo slabijim agregatima, od 1.1 (55 KS) i 1.2 (60 KS) benzinca do 1.3 Multijet (70 KS) dizelaša. To bi modelu osiguralo relativnu nisku cijenu i pristupačnost širokim masama.
Druga mogućnost je da Fiat želi stvoriti minijaturnog trendsetera, koji će biti opreman isključivo snažnim motorima. U toj bi soluciji ponuda startala 1.2 16V benzincem od 80 KS. Dalje u ponudi bi se našli 1.4 (95 KS) i 1.6 (120 KS) benzinski motori te dizelaši u rasponu snage od 70 pa sve do čak 115 KS. Top izvedba (Abarth) bi u tom slučaj bila opremljena 1.6 benzincem, koji bi uz pomoć turbo-punjača razvijao preko 150 KS.
Serijska proizvodnja je izgledna
Na projektu razvoja novog gradskog automobila surađivala su mnoga zvučna imena, među kojima su Bosch, Hitachi, IDEA Institute, IXFIN Magneti Marelli, Pirelli itd. Ozbiljan pristup projektu donio je hvale vrijedne rezultate u obliku proizvoda iznimne vrijednosti. Jedina potencijalna prepreka komercijalizaciji proizvoda mogu biti negativne reakcije javnosti što se sasvim sigurno neće desiti.
Pametni ne ponavljaju istu grešku dvaput, a Fiat si jednostavno ne može priuštiti još jedan lapsus. Tu mislimo na slučaj Matiz, kad je Fiat odbio projekt malog gradskog automobila, a Daewoo ga uspješno komercijalizirao. Stoga možemo zaključiti da će novi fićo sigurno ugledati serijsku proizvodnju.
Miljenko Nikolić

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati