Ove su stvari zakon i želimo ih i u Hrvatskoj (I. dio)
Foto: Press
I DOK se Hrvati bave "gorućim" pitanjima kao što su ustaše, Drugi svjetski rat, tko se uokolo vozika s rotirkama i umiru od smijeha na lopove na slobodi, nesposobnjakoviće na vlasti i super šaljiva imena ministarstava - u svijetu se događaju nove, zabavne i simpatične stvari o kojima samo čitamo dok stojimo na mjestu.
Stoga, iskoristimo ovu priliku da se nakratko maknemo i provjerimo čime se bave ljudi koji se ne bave prošlošću... A ako se i bave, svoju su fascinaciju minulim vremenima pretvorili u nešto korisno.
Drugi dio možete pročitati OVDJE.
Rollercoaster restorani
Kombinacija tematskih parkova i restorana barem na papiru ne djeluje kao posebno genijalna ideja jer vrtoglave vožnje evociraju i mučninu. No, ovdje se ne radi o restoranu u kojem ćete ručati u "vlaku smrti" već restoranu u kojem hrana dolazi do vas zahvaljujući mehanizmu nalik onom u zabavnim parkovima.
Nema konobara, samo hrana koja juri od stola do stola i daje novi značaj frazi "brza hrana". U Beču se u svibnju ove godine otvara jedan takav restoran, a kako to izgleda pogledajte u videu.
Galerije slastica
Mnogi smatraju da je pravljenje kolača samo po sebi umjetnost, a neki su o tome malo razmislili i odlučili ta umjetnička djela strpati u okruženje nalik galeriji. Ti "neki" su ekipa dizajnera iz Atelier Moderno, a slastičarnica-galerija njihovo je djelo.
Nekima će okruženje možda djelovati pomalo hladnjikavo, sivo, usiljeno i hipsterski, ali mnogi su se složili da im se ovaj pristup itekako sviđa.
Trgovine u kutiji
Ne znamo za vas, ali ovo je trgovina tenisicama u koju bismo voljeli ući čak i da nemamo apsolutno nikakvu namjeru nešto kupiti. Dakle, trgovina koja izgleda kao golema kutija za tenisice.
Inače, ova interaktivna kutija dio je marketinškog projekta kako bi se ljudi što bolje upoznali s novom aplikacijom SNKRS kojom kupci mogu modificirati tenisice koje namjeravaju nabaviti.
No, ne bismo imali ništa protiv da ovo postane česta pojava.
Hoteli za ljubitelje piva
Mikropivovare apsolutni su hit, a Dogfish Head iz Delawarea odlučio je otići korak dalje u prezentaciji svog brenda. Oni su, naime, otvorili The Dogfish Inn, simpatični hotel nedaleko pivovare u kojem zaljubljenici u pivo mogu odmoriti i uživati u njihovim proizvodima.
A s obzirom na to da ova craft kultura postaje sve popularnija, nema sumnje da će "pivski turizam" postajati sve popularniji.
"Tajni" barovi
Bourbon & Branch iz San Francisca odlučio je obični podrumski kafić kakvih po Hrvatskoj imamo na stotine, pretvoriti u nešto o čemu se piše - stvorili su tematski bar. Tema je "speakeasy", ilegalna točionica alkohola kakve su postojale u doba prohibicije.
No, to nije sve, a njihov model poslovanja nekima bi se mogao učiniti čudnovatim.
Naime, Bourbon & Branch teško da biste primijetili s ulice jer diskretno je lociran u običnoj zgradi, bez natpisa i s običnim ulaznim vratima, a unutra mogu ući samo oni koji imaju lozinku, to jest, oni koji su svoje mjesto rezervirali.
Ne trebamo posebno isticati, bar je itekako popularan i posjećen, a sličnu foru koriste i mnogi "tajni" barovi. U nekim slučajevima ulazi se nalaze iza starih aparata za Coca-Colu, a i tematski barovi ovog tipa primjer su rijetkih slučajeva u kojima ušiljene hipsterske brčine nisu iritantne već imaju smisla.
Sobe za ispucavanje bijesa
Joga, meditacije i treninzi nisu vaša šalica čaja? Više pripadate skupini onih koji bi tu šalicu radije razbili?
Rage Room je to što trebate.
Vidjeli ste ih vjerojatno u bezbroj različitih varijanti jer ovaj način za rješavanje stresa sve je popularniji iz godine u godinu, a oni koji u sebi gomilaju stres i frustracije u ovoj bi metodi mogli pronaći brzo rješenje za barem dio svojih psihičkih problema.
Umjesto da ostavljate zajedljive komentare, pišete nadrkane pasivno-agresivne statuse i lupate glavom o stol, navučete masku i udarate po vazama, starim televizorima i posuđu.
Pop up moteli i barovi
Fosters i Aribnb tijekom glazbenog festivala Provinssi u finskom Seinäjoellu prošle godine, odlučili su doći s nečim svježim - pop up motelima koji su smješteni u transportnim kontejnerima o kojima ćemo više u drugom dijelu.
Unutra možete pronaći sve što vam treba, ali i gomilu reklama što je sasvim razumljivo s obzirom na to da se radi o reklami. No, ekipa iz agencije 358helsinki potrudila se da to ne bude još jedna dosadna reklama.
Simpatični, moderni i minimalistički pop up barovi ili trgovine sladoledom i hranom također su sveprisutni.
Nutella je iskoristila pop up model u Brazilu gdje je osvanuo prvi kiosk ove vrste koji bi, uvjereni smo, i kod nas izazvao golemi val oduševljenja sladokusaca koji bi vjerojatno stvorili neviđenu gužvu s obzirom na ljubav prema čokoladnom namazu. Uglavnom, ideja je "sve nutellasto na jednom mjestu".
Bar na vodi
Ne mičemo iz birtije. Znate onu staru "imamo predivne šume, imamo predivne planine, jezera i imamo predivno more, a ne znamo što bismo s tim". U drugom ćemo vam nastavku otkriti što možemo sa šumama, a u ovom ćemo se pozabaviti našim predivnim morem.
Barovi na vodi. Toliko je jednostavno.
Doduše, nije i toliko jeftino, ali nije ni da govorimo o znanstvenoj fantastici. Cloud 9 bar nalazi se na Fidžiju i totalni je hit. Ispijate svoje omiljeno piće na plutajućoj platformi dok vas okružuje tirkizno more i tropski krajolik.
S druge strane, ako se netko ikad odluči stvoriti nešto slično, apeliramo da reklama bude bolja od ovog jer ovo je jezivo. Možemo bolje. MORAMO bolje.
Najbolji vrtić na svijetu
Da ne bi sve ostalo na hedonizmu, izabrali smo još dvije odlične stvari koje su nas oduševile.
Prvi je na redu japanski vrtić kojeg su mnogi prozvali "najboljim vrtićem koji ste ikada vidjeli", a djelo je arhitekta Takahure Tezukea koji je tijekom TED talka objasnio kako je pristupio dizajniranju mjesta koje klincima dopušta da budu klinci.
Mali vladin program koji čini čuda
Proizvođačima video igara ovo nije posebno velika vijest, ali ostali bi iz ovog mogli nešto izvući. Ovo je kratka priča o malom vladinom programu koji je Kanadu (posebno Toronto i Ontario), prema pisanju Forbesa, pretvorio u mali raj za pripadnike gamerske industrije.
Naime, Interactive Digital Media Fund u posljednjih nekoliko godina odlučio je pomoći malim proizvođačima ne samo olakšicama, poticajima već i stvaranjem fizičkih klastera u kojima kreativci udružuju snage, razmjenjuju iskustva i s vremenom rastu.
IDMF je u nešto manje od deset godina dao 13 milijuna dolara poticaja projektima koji su zajedno ostvarili zaradu od 56 milijuna dolara i pritom je otvoreno 950 novih radnih mjesta (samo u Ontariju).
Junction Triangle u Torontu prije nešto više od deset godina bio je na glasu kao problematični dio grada, ali danas, između ostalog zahvaljujući i potezima koji su u taj dio grada privukla velike informatičke kompanije (jedna od njih je i svjetski poznati Ubisoft koji zapošljava preko 800 ljudi), derutne tvornice pretvorene su u studije mladih IT-ovaca, umjetnika i dizajnera koji zahvaljujući blizini ostvaraju suradnje koje u drukčijoj konstelaciji vjerojatno ne bi ni postojale ili bi barem bila otežane.
Sličan model preuzele su i mnoge druge europske zemlje pa se ružne industrijske zone polagano pretvaraju u centre mladih kreativaca među kojima se možda krije i neki budući Jobs ili Zuckerberg.
"Prije ovog, ništa se u ovoj zajednici nije događalo. I ovaj dio ne privlači samo hipstere i gentrifikatore, ovo je zaista živahno susjedstvo. Promjene kojima sam svjedočio u posljednjih deset godina su nevjerojatne", govori Richard Mongiat, dizajner i umjetnik koji je u kvart doselio prije 13 godina zbog izuzetno niske cijene stanovanja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati