Ona dolazi!
Foto: Srećko Niketić / CROPIX
SITUACIJA na televizijama daleko je od sjajne, s jedne strane osjeća se jak utjecaj Interneta koji se okomio na TV nakon što je na koljena bacio tiskane medije i glazbenu industriju, a s druge strane pritišće ekonomska kriza koja je prepolovila honorare televizijskim zvijezdama nenaviklim na plaće "običnih" ljudi.
Plaća od deset tisuća kuna mnogim Hrvatima djeluje kao znanstvena fantastika i nedosanjani san, ali nedavno smo doznali (na primjeru Denisa Latina) da je i uz primanja od deset tisuća kuna moguće biti gladan i u frižideru imati samo putar. I dok voditelji tavore u ostvarenju stare židovske kletve "dao Bog da imao, a onda nemao", ostatak države u bradu šapuće staru hrvatsku molitvu "dao Bog da imao do kraja mjeseca i onda primio plaću".
Tonči Huljić, čovjek s planom i planom B, odlučio je razdrmati svakodnevicu i uvesti novi televizijski program koji će ući u domove domaćih, ali i domove gledatelja cijele ove regije
Iako prosječnom građaninu ove zemlje nije baš jednostavno suosjećati s ljudima koji su s trideset pali na deset tisuća kuna, puno je lakše dokučiti veću poruku – nije dobro ni onima koji imaju. E sad, ovo televizijsko sivilo i tmina koja se spustila na džepove zaposlenika televizija na prvu loptu djeluje užasno demotivirajuće i čini se kao da izlazak iz krize nije na horizontu.
No, Tonči Huljić, čovjek s planom i planom B, odlučio je razdrmati svakodnevicu i uvesti novi televizijski program koji će ući u domove domaćih, ali i domove gledatelja cijele ove regije. Gledatelja koji sa suzom u oku i jaukom u grlu promatraju što se događa njihovim omiljenim voditeljima. Televizijski će se program zvati "Ona" i bit će namijenjen isključivo ženama. S emitiranjem kreće 8. ožujka iduće godine, a vesela će se ekipa pobrinuti da sve ženske potrebe budu zadovoljene. Bit će tu kozmetike, zabave, trača, mode, visoke mode, ali i ozbiljnih tema. Drugim riječima, "igra rokenrol cela Jugoslavija".
No, više o tome doznat ćete u listopadu kada se marketing zagrije
Na prvi pogled takvo se što čini kao pomalo sumanuta ideja jer nije baš idealno vrijeme za pravljenje selekcije među gledateljima, ali ponekad je dobro nadrasti prvi dojam i reći da ovo u načelu nije loša zamisao. Upravo suprotno, dobro je imati specijalizirani sadržaj jer ako ništa drugo, unijet će raznolikost u učmalost koju nazivamo televizijskim programom. S druge strane, ne želim zvučati kao cjepidlaka, ali pomalo nasmijava stav i mišljenje koje kreatori "ženskog sadržaja" imaju o svojim budućim gledateljicama.
Drugim riječima, sve što bi žene moglo zanimati savjeti su o modi i kozmetici, pizdarije i načelno trivijalne teme na koje svatko normalan ne bi potrošio petnaest minuta. A da program ne bi bio jednoličan mogu one u određenoj mjeri podnijeti i malo ozbiljnije teme. I možda griješim, ali iskreno se nadam da čelni ljudi imaju neku bolju ideju jer ovo što nude u pravilu je bedastoća i ništa više nego promoviranje općeprihvaćenih stereotipa o ženama kao kokošima čiju pažnju privlače samo tračevi, sjajni predmeti i krpice.
Na grupnoj fotografiji ekipe programa "Ona" pojavila se i "ona", Jelena Veljača glavom i Pradom pa postaje razumljivo zašto se u promociju krenulo plitko
Isto tako, stoji i da su neke žene upravo to, ali ovo je namijenjeno ženama u globalu, a i program se ne zove "Ona glupača". Doduše, na grupnoj fotografiji ekipe programa "Ona" pojavila se i "ona", Jelena Veljača glavom i Pradom pa postaje razumljivo zašto se u promociju krenulo plitko.
I nema tu loše namjere ili želje za stvaranjem stereotipa. Nitko ne tvrdi da je ovo dio velike svjetske zavjere usmjerene protiv žena. Riječ je o generalizaciji. Sličnu smo priču slušali kada se Hillary Clinton kandidirala za predsjednicu. Kao, podrazumijeva se da će Hillary pokupiti glasove žena. Zašto bi se to podrazumijevalo? Ne morate biti zagriženi liberal ili borac za ženska prava da bi shvatili kako je to u suštini uvredljivo jer po tome ispada da žene biraju prema spolu, a ne programu. To je podjednako glupo kao i pretpostaviti da su svi pušači idioti koji će Nadana Vidoševića izabrati samo zato jer zvuči kao da spraši po četiri kutije dnevno.
I njihove je izjava o modi, kozmetici i sličnom možda samo izvučena iz konteksta, a namjera je sigurno dobra, ali kako to i inače biva s televizijskim programom u ovim krajevima, sve nade koje polažete vrlo brzo padaju u vodu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati