Bez ovog Šveđanina možda ne biste ni znali za Britney: Upoznajte autora najvećih svjetskih hitova
Foto: Getty Images/YouTube
AKO POSLJEDNJIH 20 godina pratite ono što se događa na pop sceni, vjerojatno ste poslušali barem 20 njegovih hitova, a da to niste ni znali.
Njegovo je ime Max Martin i na vrhu scene je više od dva desetljeća što je nezamislivo čak i za najveće njuške u industriji. Ovaj švedski producent i tekstopisac prilično je samozatajan i za njega znaju oni koji za njega trebaju znati, dok je za ostale siva eminencija popa.
Djeluje još od kasnih devedesetih i stoji iza hitova kao što su Baby One More Time (pjesma kojom se proslavila Britney), It's Gonna Be Me (NSYNC), We Are Never Ever Getting Back Together, Shake It Off, Blank Space, Style (Taylor Swift), radio je s Adele, Katy Perry, Justinom Timberlakeom, Kelly Clarkson, The Weekndom i mnogim drugima. Ukratko, nije preveliko čudo ako u istom trenutku na top ljestvicama postoji više njegovih pjesama, a ako želite hit - zovete njega.
U jednom od rijetkih intervjua koje je dao za švedske novine Di Weekend (prvi njegov intervju u 16 godina), progovorio je o mnogim temama, a jedan od zanimljivijih dijelova svakako su njegove lekcije za mlade autore koji žele hit.
Ovo su neki od njegovih savjeta.
Ne postoji zlatno pravilo
"Mislim da izvrsnu pop pjesmu trebate osjetiti istog trena kada je čujete. Postoje pjesme koje su tehnički savršene i pjesme koje zadovoljavaju sve parametre. No, da biste pjesmu osjetili, potrebno je nešto drugo. Izuzetno je važno da pjesmu zapamtite iste sekunde kada je čujete. To nešto što ostaje s vama, nešto što vas tjera da je poslušate ponovno. To je osnova. Nešto što želite ponovno i ponovno."
Stvorite osjećaj nečeg poznatog
"Još jedna teorija je da refren možete pjevati kao i vers. Primjerice, Princeova 'I Wanna Be Your Lover'. Vers i refren te pjesme su identični. No, kao slušatelj to ni ne primjećujete jer energija na refrenu je potpuno drukčija. Jednom kad dođe refren, osjećate kao da ste već čuli... Jer jeste."
Uvijek mijenjate refren
"Ako slušate prvi, drugi i treći refren pjesme, oni ne zvuče isto. Melodija je ista, ali ono što se događa je to da se mijenja energija tog refrena. Sve se vrti oko toga da pokušate održati koncentraciju slušatelja."
Vokali su najvažniji dio
"Pjevanje uključuje jako puno psihologije. Ako se pjevač tog dana ne osjeća dobro ili se dosađuje, moja je funkcija postati trener. Izvući ono najbolje iz izvođača i pomoći da ima najbolju moguću izvedbu kada je to potrebno. Jedan od načina je pokušati ga izvući iz zone komfora. Malo ga poticati da isproba nešto novo."
Ne zatrpavajte slušatelja
"Što se ovog pravila tiče, imam mnoge teorije. Ako imate vers koji je jako ritmičan, pokušavam to spariti s nečim što nema. Dužim notama. Nečime što ne počinje u istom ritmu. Kad ovo govorim, imam osjećaj da zvučim kao osoba koja misli da je sve shvatila... Daleko od toga. Najvažniji je osjećaj. No, dobro je imati neke teorije u trenucima kada zapnete. U trenucima kada se zapitate možete li što učiniti da to promijenite. Kad se to dogodi, imate alat koji će vam pomoći. Poslušate li vers pjesme 'Shake It Off" Taylor Swift, čut ćete da nakon toga trebate neke dulje note kako biste sve mogli upiti. U suprotnom ste slušatelja zatrpali s previše informacija."
Isto tako, ne treba zaboraviti još jedan detalj. Max Martin surađuje s timom tekstopisaca, producenata, glazbenika i dokazanih hitmejkera. On možda jest čovjek koji stoji iza svega, ali priča je daleko kompleksnija od ovih pet pravila.
A želite li doznati kako su se Šveđani probili na vrhove top ljestvica, dobro je pročitati i ovaj tekst.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati