Novi VW Polo: Putevima Golfa
VOLKSWAGEN je iskoristio ženevski auto salon za predstavljanje pete generacije svog subkompakta čiji je cilj zavladati segmentom i postati ono što je veći Golf u svom. Hoće li mu to poći za rukom vrijeme će pokazati, no ono što je sigurno ovaj mališan ima svoje adute.
Jedan od najznačajnijih je svakako već spomenuti veći brat Golf. Naime, manji ga Polo slijedi u stopu kako po pitanju dizajna tako i kada je riječ o tehničkim rješenjima i karakteristikama vozila.
Drugim riječima, Polo je preuzeo osnovne crte dizajna novog Golfa i Scirocca. Karakteriziraju ga obiteljske ravne plohe i pravilne linije koje stvaraju dojam čvršćeg, snažnijeg i sigurnijeg automobila.
O brizi za sigurnost pak govori serijska ugradnja ESP-a već u ulaznom modelu, koji će k tome dobiti i uobičajenije sigurnosne značajke poput ABS-a, četiri zračna jastuka. Inače, novi Polo bi prema namjeri stručnjaka iz Wolfsburga i na postroženom EuroNCAP-u trebao ostvariti rezultat od maksimalnih pet zvjezdica.
Nadalje, peta generacija Pola je minimalno narasla dimenzijama, točnije iste iznose 3952/1682/1454 mm, dakle 36 mm više u duljinu, 32 mm u širinu, dok je visina manja za 13 mm. Rast traga kotača te međuosovinskog razmaka će putnicima donijeti dodatnu ponudu prostora, a recimo kako zapremina prtljažnika iznosi 280 l, odnosno 952 litre s preklopljenim stražnjim sjedalima.
Usprkos rasta dimenzija, masa novog Pola je smanjena i to za oko 7,5%. Isti trend tzv. dowsizinga je zahvatio i motorizaciju, dakle obujam pogonskih strojeva.
Tako će Polo pokretati tri motora, dva benzinska i jedan dizelski, redom obujma 1,2, 1,4 te 1,6 litara. Krenimo redom i recimo kako ulazni model pokreće 1,2-litreni benzinac snage 60 i 70 KS. Slijede ga 1.4 snage 85 te 1.2 u TSI izvedbi snage 105 KS.
Oba bi ova motora, uz standardne 5 i 6-stupanjske ručne, trebali biti dostupni i sa sedam-stupanjskim DSG mjenjačem. Ljubitelji dizelaša će moći izabrati između tri izvedbe novog 1,6-litrenog TDI motora u izvedbama snage 75, 90 i 105 KS.
Posebno ćemo izdvojiti ovu srednju, BlueMotion izvedbu, jer se njena prosječna potrošnja kreće oko 3,8 l/100 km, a emisija CO2 oko 96 g/km, što je rekord u konkurenciji dizelskih peterosjeda.
Novi Polo na europska tržišta stiže ovog ljeta.
>> Prve fotografije noviteta, kao i sve prateće informacije možete vidjeti na našoj temi posvećenoj salonu automobila u Ženevi.
VW Polo BlueMotion
Paralelno s novim Polom predstavlja se i njegova samo zasad konceptna izvedba. Studijski Polo BlueMotion je trenutno najštedljiviji peterosjed na svijetu u konkurenciji dizelaša, a karakterizira ga 1,2 TDI tri-cilindarski motor snažan 75 KS. Common-rail sustav, direktno ubrizgavanje goriva, odgovarajuće podešenje elektronike motora, kao i prijenosnih omjera u mjenjaču bili su osnova za lov na rekordera štedljivosti.
Od ostalih sustava izdvajamo start-stop sustav upravljanja i regenerativno kočenje koji zajedno donose uštedu od 0,2 l/100 km. "Kresanjem" ovjesa automobil je spušten za 10 mm, a karoserijskim izmjenama koje uključuju i podnicu vozila unaprijeđena je aerodinamika vozila. Pridodamo li još 15-inčne gume sa smanjenim otporom kotrljanja epilog je pad potrošnje za još 8 dcl i emisije CO2 za 20 posto.
Posljedica svega rečenog je je 3,3 l/100 km prosječne potrošnje i svega 87 g/km emisije ugljik dioksida.
VW Polo 1.2 TDI BlueMotion na tržište treba stići već dogodine, najvjerojatnije u veljači.
M.N.; G.T.Foto: VW, Mojauto.net
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati