Novi spot hrvatske glazbenice: Kome bolje stoji haljina - svećeniku ili drag queenu?
PJESMA Posljednji trend kantautorice Mirne Škrgatić nastala je kao njezin glazbeni osvrt na trenutne podjele u društvu, koje, smatra glazbenica, ljude uglavnom svrstava u zadane društvene grupe i obrasce, gdje se od njih očekuje da razmišljaju i djeluju na određen način.
"Dijalog postaje gotovo nemoguć, a svaki otklon od tih zadanih gabarita izaziva bijes i ogorčenost jedne ili, češće, svih strana. Tako se od pojedinaca očekuje da igraju te svoje zadane uloge i da slijede propisani trend jer inače ne pripadaju nikamo i ničemu, a na to se ne gleda blagonaklono", opis je projekta.
"Jedan od glavnih lajtmotiva ove pjesme je propitivanje upravo tih predeterminiranih društvenih uloga, koje često imaju predznak poželjnih ili nepoželjnih. Ova pjesma, kao i spot, slavi upravo taj prostor slobode, mogućnosti izbora i samoodređenja svakog pojedinca u svakome obliku", rekla je Mirna Škrgatić.
Redatelj Vanja Vascarac odlučio je, objašnjava, staviti naglasak na fragilnost i promjenjivost uloga koje igramo svaki dan te posebno na njihov tretman i percepciju u našoj široj okolini.
"U svom umjetničkom postupku, u maniri art dokumentarizma, dekonstruira i demistificira proces jedne preobrazbe i zamjene zadanih uloga. Također propituje licemjerje društva paralelnom usporedbom dvaju sličnih rituala pripreme, s posve oprečnim doživljajem u našoj sredini. Jedan je dio prihvaćene liturgijske konvencije koja se dogmatski ne propituje, dok je drugi često predrasudno označen kao sablažnjujući čin dekadencije i nemorala", opisuju spot u kojem se u jednom trenutku, paralelno sa scenom odijevanja drag queena prikazuje i odijevanje svećenika u haljinu.
U posljednje vrijeme svjedočimo pravoj renesansi umjetničkih projekata koji prikazuju bogatstvo LGBTQ kulture i povijesti, kao i različite forme rodne ekspresije.
"Drag kraljice su od osoba s margina društva postale pandan Disneyjevim princezama. Drag tako postaje jedan od načina manifestiranja kreativnih sloboda - možemo biti kakvi god želimo. No, maknemo li van element promjene rodne ekspresije tijekom procesa 'draganja', svi se na neki način 'dragamo' svakoga dana. Neopravdana reputacija kao nečeg skandaloznog, samo zato što se radi o promjeni rodnih uloga (koje se percipiraju kao nepromjenjive u većini društava), zapravo su ritual preobrazbe, nečeg što je posve prirodno, što se na dnevnoj bazi odvija svuda oko nas u različitim društveno prihvatljivijim oblicima", smatraju autori ovog projekta.
"Jako mi je drago što sam imao priliku podijeliti sa svima radost draga i upoznati svijet s Kata Strofom. Bavljenje dragom me naučilo da je u redu igrati se, istraživati i propitkivati. Svako od nas je poseban i ima i maskulinu i femininu energiju u sebi, zašto ne istražiti obje? Međutim, živimo u svijetu gdje se preferira da te se brzo može odrediti i staviti u kategoriju. Zato mi je nevjerojatno drago da postoje ovakvi projekti koji ljude podsjećaju da pravi život počinje tek izlaskom iz komfor zone društveno nametnutih uloga koje svakodnevno igramo. Zato plešite na ritam koji samo vi čujete i živite svoju istinu, to nikada ne izlazi iz trenda", rekao je Ivan Lepej, glavni protagonist ovog spota, umjetničkog imena Kata Strofa.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati