JEDAN od najproduktivnijih i najutjecajnijih hrvatskih skladatelja, Tonči Huljić rođen je 29. listopada 1961. godine u Splitu, kao jedino dijete ekonomista Ivana s Hvara i zdravstvene djelatnice Marije s Krka, Huljić je postao glazbeni fenomen čiji je rad duboko oblikovao domaću pop-scenu. Njegov put, odrastanje u mediteranskom okruženju i potpuna posvećenost roditelja njegovom obrazovanju postavili su temelje za karijeru koja traje desetljećima.
Rani koraci i glazbeno obrazovanje
Glazbeni potencijal pokazivao je od malih nogu. Pohađao je glazbenu školu i satove klavira, a paralelno je završio opću srednju glazbenu i računovodstveno-ekonomsku školu. Nakon toga upisao je studij prava, no ubrzo ga napušta jer ga je glazbena karijera u usponu potpuno obuzela. Put do uspjeha nije bio jednostavan - u intervjuima je znao spomenuti kako je glazbeno obrazovanje u mladosti bilo iscrpljujuće i praćeno velikim pritiskom.
Svoju glazbenu pustolovinu Huljić započinje krajem 70-ih, a 1979. godine pridružuje se pop-bendu Dalmatinski Magazin, kasnije poznatom samo kao Magazin. Iako je počeo kao klavijaturist, ubrzo preuzima ulogu skladatelja i producenta. Prvi značajniji samostalni uspjeh ostvaruje 1981. godine pjesmom Sjećanja, koja osvaja nagradu na Splitskom festivalu.
Tijekom 80-ih, pod Huljićevim autorskim vodstvom, Magazin postaje jedan od najpopularnijih pop sastava u regiji. Albumi poput Put putujem iz 1986. postavljaju visoke komercijalne standarde, a zvuk benda, prožet dalmatinskom tradicijom, osigurava mu prepoznatljiv identitet.
Raspadom Jugoslavije, Huljić među prvima u svoj pop izričaj počinje uključivati elemente narodne glazbe s raznih područja bivše države, što mu je donijelo i optužbe dijela kritike za "turbo-folk" estetiku.
Producent, autor i hitmejker
Osim rada s Magazinom, Huljić je stvorio nebrojene hitove za druge izvođače, uključujući Jelenu Rozgu, Doris Dragović, Petra Grašu i Danijelu Martinović. Prema podacima s njegove službene stranice, skladao je više od 1.450 glazbenih djela, što svjedoči o nevjerojatnoj produktivnosti. Osnivanjem izdavačke kuće Tonika Records preuzeo je i ulogu menadžera i ključnog arhitekta hrvatske pop-scene.
Novi milenij donio je i nove eksperimente. Huljić se okreće instrumentalnim albumima, a s projektom Tonči Huljić & Madre Badessa ulazi u etno i klasične vode. Objavljuje album Waterland (2006.) te sklada glazbu za brojne televizijske serije i filmove.
Huljićev glazbeni rukopis prepoznatljiv je po fuziji mediteranskog melosa, pop-estetike i narodne tradicije. U njegovim pjesmama često se osjeti duh Dalmacije, uz klavirske ili sintesajzerske dionice, s jasnom težnjom da dopru do najšire publike. Sam je istaknuo kako su "atmosfera Mediterana i razni kulturni i glazbeni utjecaji bivše Jugoslavije ostavili neizbrisiv trag" u njegovom radu. Zbog toga njegove pjesme često bude nostalgiju i dotiču se pitanja identiteta.
Privatni život
Suprugu Vjekoslavu, tada Tolić, upoznao je dok je svirao klavir. Imao je 18, a ona 16 godina, a u jednom je intervjuu otkrio da ju je "tražio godinu i pol" prije nego što su započeli vezu. Vjenčali su se 1987. godine i zajedno imaju dvoje djece, sina Ivana i kćer Hanu. Ivan je danas u vezi s pjevačicom Jelenom Rozgom, a Hana u braku s pjevačem i Tončijevim suradnikom Petrom Grašom s kojim ima i dvoje djece.
"Shvatio sam da se nešto događa između njega i moje kćeri kad on više nije imao primjedbi. Dođemo u studio, snimimo pjesmu i njemu je sve ok. Složi se sa mnom svaki put, nema problema, razgovori teku normalno. Mislio sam da mu je nešto, da mora doktoru", rekao je Huljić u Knjazalištu o vezi Graše i njegove kćeri.