Nissan X-Trail 2.0 dCi SE: Formula koja traje
PREDSTAVLJEN sada već daleke 2001. godine X-Trail je bio prvi Nissanov SUV model. Usprkos inflaciji kompaktnih SUV-ova X-Trail je i u novom izdanju ostao čvrsta valuta temeljena na uspjehu prethodnika.
Iako je malotko to mogao zamijetiti, od prošle godine u ponudi je nova generacija modela. Novi X-Trail temeljito je obnovljen, no u načelu je ostao isti. Da, u Nissanu su išli suprotnim putem od konkurencije. Umjesto da primjene puno jeftiniji recept kojim se mijenja pakiranje, a sadržaj ostaje isti, oni su na sreću budućih vlasnika napravili suprotno.
Ne samo da se novi model ne razlikuje bitno u odnosu na prethodnika, već mu je toliko sličan da je dvije generacije teško uopće razlikovati. Nimalo čudno s obzirom da se radi o klasi u kojoj se dizajnerski trendovi najsporije mijenjaju, a proizvod bira prvenstveno razumom.
Stoga ne čudi što je X-Trail svih ovih godina ostvarivao odličnu prodaju, a Nissanove povratne informacije govorile kako vlasnici, postojeći i budući, na vozilu ne bi ništa mijenjali.
Vizualno je dakle X-Trail ostao isti, uglasto vozilo lišeno bilo kakve agresivnosti. Poput dobronamjernog stvorenja obraća se simpatičnim licem i posve nenametljivom formom tjerajući u očaj sve one koji limenim ljubimcem žele izazvati (straho)poštovanje na cesti, a nerijetko i općenito u životu.
No, na papiru su razlike nešto uočljivije. Tako je duljina vozila povećana pozamašnih 17,5 cm, dok su visina i širina napredovale jedan, odnosno dva centimetra. Međuosovinski razmak pritom je ostao istih 263 cm.
Da, X-Trail djeluje vrlo pristupačno, a tek bolje opremljenije izvedbe naslućuju kako se ispod gotovo konfekcijskog odijela krije prava terenska zvijer. Naravno, radi se o zadebljanjima karoserije, aluminijskim naplatcima i napose reflektorima integriranim u krovne nosače. Potonji rade isključivo u kombinaciji s dugim svjetlima, a praktičnu primjenu imaju u vožnji terenom, kada će vozaču pružiti potpun pregled ispred vozila i u noćnim izlascima. Kad smo kod svjetala recimo i kako su maglenke sprijeda uvučene u duplje, dok je ona stražnja integrirana u odbojnik, zajedno sa svjetlom za vožnju unazad.
Sedma generacija modela iznutra je temeljito revidirana. Ideja centralnog smještanja mjernih instrumenata potpuno je napuštena, kao i ona da rasni terenci moraju biti minimalisti stila kad je interijer u pitanju.
Naprotiv, X-Trail ima odlično osmišljenu kabinu sa pravilno odmjerenim ergonomskim načelima, obiljem pretinaca i praktičnih rješenja. Vozačko sučelje je vrlo ugodno, a jedinu zamjerku zaslužuju tek prekratka i suviše mekana prednja sjedala.
Straga se sjedi odlično, zahvaljujući više prostora u predjelu koljena, kao i sustavu pomičnih naslona s mogućnosti nagiba od 12 stupnjeva. Osjetno prostraniji je i prtljažnik s osnovnih 603 l (prije 410 l), proširivih do 1.773 l, a još više veseli dvostruka podnica ispod koje se krije dodatni prostor kapaciteta 124 l.
Prava stvar krije se ispod lima. Srce sustava je moćni 2.0 turbo-dizelski motor s potpisom Renaulta koji nakon prilagodbe novom okuženju predstavlja optimalan izbor u X-Trailu, ali i šire. Opremljen je common-rail sustavom treće generacije, što podrazumijeva višefazno ubrizgavanje u četiri ciklusa putem piezo brizgaljki.
Razvija 173 KS već pri 3.800 o/min, dok je maksimalni okretni moment od 380 Nm dostupan već od 2.000 o/min. Usuglašen sa odlično odmjerenim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i elektronski nadziranim inteligentnim pogonom na sve kotače, X-Trail nezaustavljivo grabi naprijed. Pogonom se upravlja preko zakretnog prekidača na kojem vozač bira između pogona na prednju osovinu (2WD), automatske regulacije (Auto - uključuje stražnji po potrebi) i permanentnog pogona na sve kotače (4WD Lock) u omjeru 57:43 u korist prednje osovine.
Osim senzorski upravljanog pogona na koji se nadovezala elektronika (ESP, TCS, ABS/EBD), sustava pomoći za vožnju na kosini (USS i DSS), uvjerljivim voznim osobinama doprinosi nova platforma koju model dijeli s Qashqaijem. Opremljen multilinkom straga te progresivnim servo upravljačem, X-Trail je vrlo agilan i na asfaltu.
Okrugle vrijednosti od 10 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 200 km/h maksimalne brzine dodatna su potvrda nesumnjive agilnosti vozila. Pridodamo li svemu nisku prosječnu potrošnju od oko devet litara stječe se dojam da je X-Trail bez mane. Ako su u pitanju vozne osobine istina nije daleko.
>> Baza automobila: Nissan X Trail
Iako Nissan X-Trail starta cijenom od 199.000 kn (2WD, 2.0i), realno prvi izbor kreće na 231.000 kn, koliko stoji izvedba sa slabijom izvedbom motora i osnovnim XE paketom opreme. Upravo se ona čini optimalnom jer serijski nudi svu danas očekivanu opremu, kao i motor uzornih mogućnosti. Testna SE izvedba ide korak dalje i puca na vrh segmenta, gdje stoluju Toyota RAV4 i BMW X3. X-Trail definitivno ima snage za vrh, a jedina kočnica mogao bi mu biti neatraktivan dizajn.
Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Luka Travaš
Važnija serijska oprema (razina SE): |
|
All Mode 4x4 el. kontrola pogona |
|
USS - pomoć pri kretanju na uzbrdici |
|
DSS - pomoć pri kretanju na nizbrdici |
|
Prednji zračni jastuci |
|
Bočni zračni jastuci |
|
Zračne zavjese |
|
ABS + EBD |
|
ESP + TCS |
|
Tempomat |
|
Servo upravljač podesiv po visini i dubini |
|
Sjedalo vozača podesivo po visini |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Senzor kiše i svjetala | |
Automatski klima uređaj | |
Hlađeni pretinac i držači za čaše |
|
El. podizači stakala sprijeda i straga |
|
Audio-sustav (6 x CD, 4 zv, Bluetooth) |
|
Kontrole (audio, tel, put. komp) na upravljaču |
|
Putno računalo |
|
El. podesivi i grijani retrovizori |
|
Djeljiva stražnja klupa (40:20:40) |
|
Dupla podnica prtljažnika |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Kromirana prednja maska |
|
Krovni nosači sa svjetlima |
|
17" alu naplatci, gume: 215/60 R17 |
|
Dodatna oprema *Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
4.500 |
Nissan X-Trail 2.0 dCi (173 KS) SE |
260.000 |
Cijena testiranog vozila |
264.500 |
Cijena bazne izvedbe (2.0 2WD XE) |
199.000 |
*Cijene su informativne |

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati