Na Instagramu se vrte milijuni: Za dan posla i stotinjak uloženih kuna može se masno zaraditi
Foto: Instagram
VJEROJATNO ove godine niste uspjeli izbjeći brojne članka o tome da ekipa na Instagramu zarađuje milijune. Primjerice, Sjana Elise Earp (22) godišnje zarađuje i milijun dolara objavljujući fotografije na toj društvenoj mreži. Danielle Bernstein, koji vodi blog WeWoreWhat, po jednoj objavi zarađuje i do 15.000 dolara.
Te članke nije izbjegla ni marketinška agencija Mediakix, koja je odlučila istražiti može li se zaraditi na prevarama. Kao i u svakoj branši - može.
Svoj su eksperiment započeli tako što su stvorili dva lažna profila. Prvi je bio lifestyle profil manekenke zaljubljene u modu, dok je drugi izgledao kao da pripada fotografkinji koja puno putuje.
Kako bi prvi (onaj s manekenkom) napunili fotografijama, angažirali su manekenku i u jednom danu snimili dovoljno fotki. Njezin profil nosio je naziv "calibeachgirl310".
Drugi profil, "wanderingggirl", bio je napunjen stock fotkama s brojnih servisa. Među fotkama znamenitosti, poput Eiffelovog tornja uletjela bi tu i tamo neka fotka djevojaka s leđa.
Nakon što je profil popunjen, Mediakix je počeo skupljati pratitelje. S obzirom na to da Instagram može ugasiti profile za koje posumnja da su pratitelje skupili nepošteno, primjerice da su ih kupili, Mediakix je u početku kupovao mali broj pratitelja, 1000 dnevno. Ubrzo su mogli kupovati i po 15000 pratitelja odjednom, a Instagram nije ništa shvatio. Cijena 1000 pratitelja na toj društvenoj mreži? Između tri i osam dolara, piše High Snobiety.
Doduše, time su riješili tek polovicu problema, jer što će vam tisuće pratitelja ako vam ne daju niti jedan jedini lajk ili komentar ispod fotografija. Stoga je Mediakix platio oko 12 centa po komentaru i između četiri i devet dolara za 1000 lajkova. Za svaku fotku platili su između 500 i 2500 lajkova te između deset i 50 komentara. Većina tih komentara glasila je "lijepo" i "dobro odrađeno", ali i to je bilo dovoljno dobro.
Nije trebalo dugo da profili dosegnu "svetu" granicu od 10.000 pratitelja kad ih je Mediakix mogao prijaviti na različite platforme koje generiraju zaradu. Svaki od profila ubrzo je sklopio dva posla. Profil manekenke dogovorio je plaćene objave s proizvođačem kupaćih kostima te s nacionalnim proizvođačem hrane i pića. Profil posvećen putovanjima sklopio je posao s proizvođačem alkoholnih pića te s istim proizvođačem hrane i pića koji surađuje s "manekenkom" s prvog profila. Oba dogovora uključivala su novčanu isplatu te kompenzaciju.
Ovaj eksperiment mogao bi zabrinuti one koji troše novac na Instagram influencere. Naime, većina marketinških alata koji traže potencijalne profile za suradnju targetira one s 5000 i više pratitelja, a očito je da tu brojku nije teško prikupiti.
"Korisnici Instagrama s potpuno ili djelomično lažnim pratiteljima i angažmanom, zapravo su dio jedinstvene prevare koja postaje sve češća, a zbog nje će kompanije ostati bez milijuna dolara", upozorava Mediakix.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati