Nakon oluje u Zagrebu: "Kako je jedan reklamni panel pomogao da spasim stan"
MRAK je u sekundi prekrio Zagreb. Hrvatska metropola je 19. srpnja 2023. godine, prema mom mišljenju, izgledala kao kulisa za filmove katastrofe. U vrijeme najvećeg olujnog proloma oblaka našao sam se na Savskoj cesti u automobilu. Na tramvajsku prugu palo je drvo i promet je stao. Zapeo sam u koloni i počeo promatrati na sve strane. Na krovu jedne zgrade vijorio je lim kao da će svakog časa poletjeti prema meni.
U nevjerici sam promatrao kako se previjaju drvoredi na jakom vjetru i lete dijelovi zgrada.
Moram stići doma što prije, konstantno mi se vrtjela misao u glavi. Stan je u prizemlju i sigurno će biti štete, pomišljao sam dok sam se probijao cestama.
Dvorište promijenilo izgled
O nezapamćenom nevremenu u metropoli sam slušao na radiju u vožnji koja se činila kao da je trajala satima. Nekako sam se uspio probiti do stana na drugom kraju grada. Posljedice oluje kakvu Zagreb još nije vidio dočekale su me ispred zgrade, ali i pred vratima.
Porušena stabla, grane posvuda, razbijene vaze sustanara i, ono najgore, voda u hodniku zgrade, pa tako i u mom stanu. Spavaću sobu nije poplavilo, ali sam gazio po vodi u hodniku. Krpe i ručnici morali su odraditi svoje kako bih eliminirao lokve po dobrom dijelu stana.
Ni u kupaonici nije bilo bolje. Tamo me dočekao novi set izazova. Tople vode uopće nije bilo, a prljava tekućina koja je izlazila iz slavina i tuša bila je žute boje. S tom tekućinom izlazio je i crvenkasti talog koji se počeo nakupljati na dnu tuš kade. Odmah sam pustio da to iscuri, ali odvod od tuša se začepio. Bolje da ide van na slavinu, pomislio sam. U par minuta cijela kada je promijenila boju u žućkasto-narančastu, a voda je sve sporije otjecala. Uzeo sam vilicu i njome pokušao odčepiti odvod, ali nije išlo. Najbolje da ipak zatvorim slavinu, pomislio sam.
Dva sata kasnije, tuš kada je izgledala isto. Razina vode bila je jednaka. Kako živim sam, a o kućanskim popravcima ne znam apsolutno ništa, bilo mi je jasno da trebam vodoinstalatera.
Kako mi je pomogla reklama na oglasnom zidu?
Sjeo sam za stol. Upalio sam računalo i upisao "vodoinstalater Zagreb" u tražilicu. Iako se otvorila bogata ponuda, nisam imao sreće.
"Jasno mi je u kakvom se problemu nalazite, gospodine, ali stvarno ne stignem pomoći. Pogotovo ne sad. Mogu vas staviti u raspored za mjesec dana", rekao je jedan vodoinstalater kojeg sam pronašao na internetu. Ne mogu piti vodu žute boje niti tuširati se, pomislio sam, pa je jasno da mi mjesec dana čekanja nije rješenje.
Neki se vodoinstalateri s interneta nisu čak ni javili, a ako i jesu, uvijek je bio isti ili sličan rezultat - dugotrajno čekanje. U nadi da će mi možda kućni majstor zgrade pomoći, otišao sam na portu.
"Ovdje imam neku listu majstora pa probaj s time, ja se u te kvarove ne razumijem", uručio mi je crnu, debelu knjigu s kontaktima. I zaista sam prošao dvadesetak različitih kontakata, ali su razgovori uvijek počinjali i završavali sa "žao nam je".
To je to, kupat ću se u hladnoj vodi, a za piće ću se već snaći, pomislio sam i odustao.
Sve je promijenio zabrinuti prijateljev poziv na mobitel.
"Ovo što se dogodilo u Zagrebu nisam nikad vidio. Autom sam prošao kroz goleme lokve vode i mimoilazio granje na cesti, ne znam ni sam kako. Nisu radili ni semafori, jedino one velike reklame na oglasnim videozidovima", objasnio sam prijatelju svoje stanje i htio čuti njegovo. Dok sam mu prepričavao kako je izgledao moj put do stana, sjetio sam se upravo videozida. Nije li tamo bila neka reklama, koja je glasila otprilike: "Trebaš majstora? Postaj!"
Aplikacija koja me spasila
"Sretno s traženjem, ja sam svog vodoinstalatera čekao nekoliko tjedana. Ne znam kako da pomognem", odustao je i prijatelj od borbe za pronalazak mog majstora. Već spreman na to da nema pomoći, odlučio sam probati s aplikacijom Postaj.
Kratkim pretraživanjem shvatio sam da je to nova aplikacija na tržištu. Surfajući po internetu pronašao sam da objedinjuje širok popis majstora i da postoji mobilna verzija. Kućni majstor, elektroinstalacije, grijanje, bili su samo neki. A tu je bio, na moju sreću, i vodoinstalater. Odmah sam skinuo aplikaciju na mobitel i već sam se pripremio na još jedan odgovor "žao mi je".
Proces registracije bio je vrlo jednostavan. Dobio sam kontrolni broj SMS-om i unio ga u sustav, a zatim sam morao ispuniti osnovne podatke o sebi. Ono što mi se posebno svidjelo je prostor za napomene, u koji je moguće napisati sve bitne stvari poput "zovite me poslije 17 sati". Tako sam napisao da je moje radno vrijeme od 9 do 17. Nakon toga otvorio mi se izbornik usluga.
Odabrao sam u kazalu "vodoinstalacije". Uslijedio je detaljan formular u kojem je bilo postavljeno pitanje stanujem li u kući, zgradi ili nekom drugom prostoru te kat na kojem stanujem. Uslikao sam svoj problem s kamerom i unio u aplikaciju.
Bilo je pitanje i o tome za koji kvar konkretno trebam majstora, odnosno radi li se o WC školjci, cijevima ili nečemu drugom, što mi je dodatno skratilo proces dogovora s majstorom. Naglasio sam da mi usluga treba hitno, no može se i unaprijed odabrati datum i vrijeme. Nakon ispunjenog formulara jednim klikom došao sam do majstora.
Bila mi je zanimljiva činjenica da aplikacija Postaj nudi mogućnost i pronalaska posla za majstore jer je moguće prijaviti se i kao majstor koji obavlja poslove, a ne samo kao korisnik koji ima neki problem ili kvart koji treba riješiti.
"Nećeš vjerovati, ali sutra mi dolazi vodoinstalater kući. Čini se da sam riješio problem", nazvao sam prijatelja sutradan.
"Pa kako si ga našao?" upitao je zbunjeno.
"Skini aplikaciju na mobitel, zove se Postaj. Imaju rješenje za razne vrste situacija. Možda i tebi zatreba", uputio sam ga.
Sučelje aplikacije je intuitivno i nisam morao "patiti" s raznim dopuštenjima ili nejasnim formularima. Vrlo brzo sam stupio u kontakt s majstorom i krenuo u pregovore oko popravka i kad je slobodan.
Ne samo da nisam dobio odgovor "žao mi je" već je majstor ljubazno ponudio termin i bilo je lako dogovoriti se s njim. U samo par klikova došao sam do rješenja problema, a pritom je sve bilo transparentno i jednostavno.
Od samog dogovora do popravka, mogu reći da je ovo aplikacija koja me spasila jednog olujnog ljeta 2023. godine.
Sadržaj donose Index i Postaj aplikacija u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti