Matea je počela s blogom, sad ima svoju tvrtku: "O ovom sam mogla samo sanjati"
KAD JE MATEA Frajsberger otvorila svoj YouTube kanal i počela objavljivati vlogove, bilo je to prilično neobično. Iako su već tada blogovi u Hrvatskoj bili u punom zamahu, tek su se rijetki prebacili i na YouTube.
"Blog sam otvorila 2012. godine u želji da stvorim zajednicu ljudi koji vole iste stvari kao ja. Uskoro nakon toga otvoren je i YouTube jer sam pratiteljima htjela dati veći uvid u svoj život osim namještenih fotografija... Tada je sve krenulo i u ovome sam našla priliku za posao, o čemu sam na početku mogla samo sanjati", govori nam na početku razgovora.
Da je u pravu, svjedoči činjenica da je 2017. godine otvorila i svoju tvrtku.
"Danas je ovo moj jedini posao u kojem uživam, presretna sam i zahvalna što sam uz trud i rad došla do ovog", naglašava.
Najčešće teme na njenim platformama su svakodnevni život, moda i ljepota. Ovisno o ideji ili o fazi života, snima videa ili objavljuje neki drugi sadržaj.
"Sva videa radim i snimam sa svojim dečkom, i takvi videi uvijek izazovu najviše interesa. Prikazujemo našu vezu, zajedničke trenutke, čak i svađe... Ljudi se lako poistovjete s tim i zato vjerujem da takav sadržaj gledaju", govori nam.
Njene pratitelje čini 75 posto žena, a najviše ih je između 18 i 34 godine. Većinom su iz Hrvatske, pa slijede Srbija te Bosna i Hercegovina. Najpopularnija društvena mreža kod njenih pratitelja je Instagram, a najveći postotak pratitelja ima na YouTubeu.
"Video svake godine sve više raste i privlači novu publiku koja je već sita samo fotografija", otkriva nam.
Svoju tajnu uspjeha sažima na dvije stvari - puno rada i pionirstvo.
"Kao i u svakom drugom poslu, samo trud i rad mogu dovesti do uspjeha. Moram priznati da sam imala sreću što sam među prvima otvorila i blog i YouTube kanal, kad još nije bilo zasićeno ljudima... Bilo je novo i drugačije, tada influenceri nisu postojali, ali nije bilo ni prilike za posao. Barem ne u Hrvatskoj. Većina publike koja me prati tu je od samih početaka, a moja ažurnost i redovne objave ih zadržavaju na mojim kanalima", priča nam.
Otkriva da je iskrena u videima i objavama kad je riječ o izražavanju mišljenja ili prikazivanju života onakvim kakav je.
"Međutim, odgovornost raste s brojem pratitelja, tako da jako pazim koje ću teme izabrati i kako ću se u videima ponašati... Imam pratitelje koji nisu punoljetni, ali postoje i privatne teme kojima nije mjesto na mojim kanalima", dodaje.
Svakoj temi koja bi mogla uvrijediti nekoga nije mjesto na njenom kanalu, ističe.
"Bonton mi je najvažnija stvar na svijetu i odgojena sam tako da, ako nemam što lijepo za reći, radije šutim... To je i glavna poruka u mojim videima. Također, iako dajem veliki uvid u svoj život, čak i u negativne aspekte istoga, postoje stvari koje zadržavam samo za sebe. Možda bih bila spontanija da sam mlađa, ali sada mislim da dobro mogu filtrirati prikladne i neprikladne teme", govori nam.
U početku je na svoj kanal stavljala video kompilacije modnih revija i sličnih događanja, međutim prvi video u kojem je sjela pred kameru bio je na temu bojenja kose kod kuće.
"Moram priznati da negativnih komentara nema puno... Naravno da kritika ima, i ako su konstruktivne, uvijek ću ih uvažiti. Koliko je bitno stvarati sadržaj koji ti voliš, toliko treba slušati publiku i uvažiti njihovo mišljenje. Mislim da je upravo taj balans, između onog što ti želiš snimati i onog što ljudi žele vidjeti, ključ uspjeha u ovom poslu, ali i najteži dio posla. Što se negativnih komentara tiče, uvijek bude neki padobranac koji komentira moj fizički izgled, zanima ga gdje sam bila '91. ili vodi računa o mom porezu", tvrdi.
Dodaje da nikad nije doživjela nešto neugodno zbog popularnosti na društvenim mrežama.
"Bude mi jako drago kad mi se netko na ulici javi ili obrati kojom lijepom riječju. Pogotovo mi je drago kada vidim mlađe generacije koje prilaze, a toliko su lijepo odgojeni i pristojni", ističe.
Priznaje da na početku članovi njene obitelji uopće nisu razumjeli njen hobi, a pogotovo kad se on pretvorio u posao.
"Uz faks sam uvijek radila razne studentske poslove i ovo je doslovno bio hobi koji se pretvorio u posao. Kad sam shvatila da ne želim raditi u struci za koju sam se obrazovala, bili su mi podrška i svaki su korak učinili sa mnom. Jer iskreno, nisam niti ja znala u kojem će smjeru sve otići", dodala je.
Komentare da influenceri ne rade ništa ne doživljava.
"Ljudi uvijek misle da je susjedov posao lakši ili da kolega iz ureda radi manje, a plaćen je više. To će uvijek biti tako, čak i kada se radi o zanimanjima koja su prisutna dugo. Razumijem da je još teže shvatiti nove poslove i smjerove koji tek stižu. Na svakom od mojih videa radimo dečko i ja, a ovisno o temi ili scenariju, samo snimanje može trajati nekoliko dana, bez da brojim montažu tog istog videa. Nije sav video sadržaj koji stvaram namijenjen za objavu na mojim društvenim mrežama. S dosta brendova stupam u radni odnos, samo da bih napravila sadržaj za njihove kanale, kampanje i ostalo... Tom se poslu želim sve više posvetiti u budućnosti", tvrdi.
Može se živjeti od svega čemu posvetimo vrijeme, damo maksimum i radimo s ljubavlju, odgovara nam na pitanje može li se zarađivati i živjeti od društvenih mreža.
"Znam kako zvuči, ali istina je... Ovdje je uopće nebitno pričamo ili o kreatoru sadržaja ili o poljoprivredniku. U Hrvatskoj dosta ljudi živi od društvenih mreža. Neki od njih su blogeri, neki proizvode sadržaj ili pružaju usluge na freelancerskim servisima kao što je npr. Fiverr, a neki imaju uredski posao kao sigurnost, ali nalaze vremena za bavljenje društvenim mrežama. Moram naglasiti da većina takvih poslova nije vezana uz samopromociju, građenje vlastitog brenda ili nazivanja sebe influencerom. Danas na internetu postoji toliko mogućnosti za posao kao što su grafički dizajn, virtualni asistent, savjetnik za marketing i hrpa drugih usluga... Za niti jednu od njih vi ne morati biti u prvom planu ili postati influencer", kaže.
Jednom anegdotom ilustrirala nam je koliko su se za nju od 2012. stvari promijenile.
"Nikad neću zaboraviti kada mi se prvi put javio jedan webshop i odlučio pokloniti haljinu u zamjenu za objavu na blogu, haha. Na početku je sve funkcioniralo na taj način, kompenzacije, usluga za uslugu ... Nakon par godina rada, skupljenih referenci i ostalog, kompenzaciju su zamijenile plaćene kampanje. Danas brendovi većinom kontaktiraju mene, iako postoje iznimke kada se i ja prva javljam", dodaje.
Tip je osobe koja se ne šminka i ne uređuje puno, voli prirodni look i voli život prikazivati onakvim kakav je.
"Tako ćete me u videima vidjeti ujutro nakon što sam tek ustala, bez šminke i s razbacanim stanom... Ali to je život.. I to je poanta društvenih mreža. Međutim, to sve ne znači da se za video ili fotografiju manje trudim ili da postupak ne traje duže", dodaje.
Na kraju nam je otkrila ponešto i o svojim planovima.
"Kakvi su planovi.... Pa ovi koji su i sad! Super mi je što nitko ne pita trgovca ili službenika na šalteru čime bi se htio baviti ili koji su mu planovi za budućnost. Radit ću kao i do sada, puno, vrijedno i odgovorno, a kuda će me odvesti, nisam sigurna, kao što nisam bila ni za ovo sada. Jedino u što sam uvjerena, sjediti doma i kukati neću", zaključuje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati